Gå til innhold

Artroskopi av kneledd.


Ewa

Anbefalte innlegg

Jeg fikk utført artroskopi på Volvat i dag p.g.a. Chondromalacia.

Operasjonen ble tatt opp på video, og den viser at brusken inni kneskålen på flere steder er veldig frynsete, og henger i lange tråder og biter.

Dette ble fjernet, så overflaten bare ble hakkete og "sprukket".

Hvor store sjanser har jeg for å bli helt bra av en sånn skade, og er det fare for å få dette tilbake?

Kan jeg regne med å bli helt smertefri ganske fort, eller vil dette ta lang tid?

Kan jeg skade kneet ved å belaste det for tidlig?

Håper på svar!

(Nå begynner forresten bedøvelsen å gå ut...au!)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Ewa.

Det høres jo ut til å ha vært en vellykket operasjon. Disse tingene du spør hadde nok operatøren vært den rette til å svare på. Derfor må gi være til generell.

Ikke sett igang noe særlig aktivitet før hevelsen begynner å gå tilbake og kneet ikke protesterer med smerter.

Chondromalaci har nok en viss tendens til å gi nye problemer.I fremtiden hadde jeg nok valgt aktiviter som belaster leddet minst mulig som sykling, svømming turgåing osv.

Lykke til.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...