Gå til innhold

Begynner på sosialrapport torsdag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skriver sosialrapport frilans for sosialkontoret, og har tidligere hatt det som del av arbeidet.

Det er sikkert lettere sagt enn gjort, men prøv og slappe av - vær dere selv. Dere vet helt sikkert at dere vil bli gode omsorgspersoner, så innerst inne vet dere at det er ingenting å "frykte" :o)

Det er alltid godt å forberede seg på forhånd, eksempelvis ved å lese gjennom spørsmålene som blir stillt fra sosialrapporten.

Det er ikke nødvendig å diske opp med mat osv., men det er selvfølgelig kjekt å bli bydd på en kaffe/te og noen kjeks e.l. (alt etter hvor lenge samtalen varer). Min erfaring er at det er vanskelig å spise og prate samtidig.

Ønsker dere lykke til - spennende prosess dere skal til på :o)

Je gruet meg også fryktelig til det første møte med barnevernet, men det gikk veldig bra. Jeg tror de skjønner at du er bittelittegranne nervøs.

De var ikke spesielt opptatte av mitt gullende rene hus, men tok en runde for å se hvordan vi hadde det.

Vis med et blikk eller et klapp at dere er glade i hverandre, og la mannen din delta i serveringen. Dette var ting de i alle fall la merke til hos oss, og som senere kom fram i rapporten.

Ellers var vi oss sjøl, og svarte ærlig, og så godt vi kunne på alle spørsmål.

De kom til oss kl. 11.00, og jeg regnet med at de ikke hadde spist lunsj. Jeg smurte noen rundstykker, helt enkelt, men de satte tydelig pris på omtanken.

Det går bra! Lykke til!

Vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...