Gå til innhold

Hepatitt B vaksine til Kina

Anbefalte innlegg

tålmodig sjel

Hei!

Har noen her rede på hvorvidt det er lurt å vaksinere seg mot hepatitt B ved hentereise til Kina?

I papirene fra foreningen står kun hepatitt A nevnt, men min lege anbefaler sterkt at jeg også vaksinerer meg mot hepatitt B.

På forrige hentereise, for 3 år siden, ble jeg bare vaksinert mot type A.

Hva gjør dere som "står på farten" til Kina nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88520-hepatitt-b-vaksine-til-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei tålmodig sjel!

Det kan ha noe med at dersom barnet du har fått tildelt har Hepatitt B, får hele familien denne vaksinen gratis(visstnok, arrester meg om jeg tar feil). Disse opplysningene fikk vi på et infomøte i fjor sommer med AF der en helsesøster informerte litt om hvilke vaksiner de hadde tatt i Kina.

Vi har ikke tenkt å gamble på det og kommer til å ta både Hep A og B da vi skal ha med oss de to guttene våre og er redd for at de lettere kan bli smittet enn oss.

Det er også en drikkevanns-vaksine som ikke er nødvendig å ta, men jeg har hørt om 2 tilfeller der adoptivforeldre som har vært i Kina og IKKE har tatt denne vaksinen har blitt skikkelig syke(magesjau på den kinesiske mur høres pyton ut).

Håper dette er til hjelp. Jeg skal fylle ut vaksinasjonpapirene våre i dag. Men reisen blir vel på høsten en gang: godt med det som er gjort:-)

Det er ikke nødvendig med Hepatitt B vaksine,men mange barn i Kina kan ha eller være bærere av viruset.Får du et barn som har det er det sikkert lurt å ha.Vi er begge vaksinert i forbindelse med jobben.Jeg tror vaksinen er veldig dyr.

Vi bruker også AF og er reg. 29/11-01.

tobarnsmamma1365380422

Nå var vi vaksinert mot Hepatitt B i utgangspunktet, men hvis vi ikke hadde vært det, villle vi ha bedt om denne vaksinen også før vi dro til Kina. (Vi var der i oktober 02) Grunnen til at jeg sier dette, er det faktum at Hepatitt B er såpass utbredt i Kina og jeg ville ikke tatt noen som helst risiko siden vi hadde med vår eldste datter.

Denne drikkevaksinen som skal forhindre turisdiare, er aldeles pyton, men TA DEN! Diare der nede unner jeg ingen.....(Vi ble syke i India, ser du...)

fei1365380229

Vi fikk beskjed fra adopsjonsforeningen at de hadde sluttet å anbefale dette for Kina. Men hun jeg snakket med anbefalte å ta med noen engangshansker i tilfelle barnet skulle være sår, og evt. bruke disse ved bleieskift.

Vi har ikke vaksinere oss og heller ikke datteren vår på 5 år som skal være med. Føler ikke at vi lever farlig for det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...