Gå til innhold

Naboen som saksbehandler!

Anbefalte innlegg

I forbindelse med en skoleskade et av barna ble utsatt for, heldigvis ikke alvorlig, fikk vi i dag brev fra trygdekontoret med underretning om vedtak som var gjort. Stor var vår overraskelse da vi oppdaget at saksbehandleren som hadde undertegnet er en av våre nærmeste naboer. Vi synes det er både prinsipielt betenkelig og ubehagelig, selv om akkurat denne saken er helt "grei". Det verste med det hele er at det eksisterer en interessekonflikt om veirett i nabolaget, mellom denne saksbehandleren på den ene siden, og flere naboer - blant annet oss - på den andre siden. Har lyst til å skrive brev til trygdesjefen og klage. Dette kan da ikke engang være lovlig? Takknemlig for innspill fra forumbrukere, er litt i villrede nå....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88757-naboen-som-saksbehandler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Naboen er ikke i utgangspunktet inhabil, først når dere har motstridende eller samme interesser personlig eller økonomisk ska h*n trekke seg fra saken. Kan du påvise at dere har en konflikt gående og du vil at h*n trekker seg, må de finne en annen. Har opplevd det med en bekjent i en barnevernsak.

Jeg har en kompis som jobber på TK i min by, og han har funnet ut at han er min potensielle saksbehandler dersom jeg skulle bi sykemeldt (de fordeler etter bl.a. fødselsdato og saksfelt). Han har sagt at dersom jeg skulle komme til å ha kontakt med TK i forbindelse med evt. egen sykemelding, så er det uproblematisk å be om en annen saksbehandler.

• 1 måned senere...
Gjest ikke undertegnet

Det er ikke grunnlag for å klage i denne saken, fordi naboen ikke er inhabil. Men det kan selvfølgelig være ubehagelig, spesielt hvis det skulle bli andre og mer "intime" saker. Du kan be trygdekontoret om å få skifte saksbehandler, dette blir vanligvis tatt hensyn til. Sannsynligvis er det like ubehagelig for henne/han som for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...