Gå til innhold

når kan vi vente barnet?

Anbefalte innlegg

Gjest ny i prosessen:)))

Heisann!!

Jeg er såå utrolig spent på alt dette nye:)

Det jeg lurer veldig på er hvor lang tid vil/kan det ta før vi har barnet vårt hjemme i norge?

Er det svært urealistisk å få tildeling til jul, altså om ett år?

Vi har valgt Colombia.som vårt adopsjonsland.

Det virker som at barnevernet ønsker å bli fort ferdig med sosialrapporten. De vil ha ett møte på kontoret og to møter her hjemme.:)

Kryss fingrene for oss på fredag klokken 10

Hvilken papirer må vi skaffe før sosialrapporten kan sendes til BUFA? regner med at vi må sette igang med det nå....:)

Hvordan har dere forberedt familien på det som skal skje?

har dere noen gode råd til oss?

klem fra sunnmøringen:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89061-n%C3%A5r-kan-vi-vente-barnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

beauty1365380442

Heisann !!

Ikke for å skuffe deg, men jeg tror det er veldig urealistisk å vente noe barn til jul. Vi skal og adoptere fra Colombia, og har holdt på i ett år allerede....vi har ennå ikke fått papirene ut av Norge.

Behandlingstiden bare i BUFA er mellom 3-5 mnd(hos oss tok det 5...mange søkere) Etter det skal alle dok. samles inn på nytt, oversettes(tar ca. 4 uker) så sendes de ut av landet. Vi har fått brev om at fra papirene er i Colombia tar det ca. 6-8 mnd. for tildeling. Så først etter tildelingen får dere reise (etter noen uker). Det er dette vi har fått beskjed om.

Men vi vet vi har noe flott i vente...selv om det tar veeeeldig lang tid.

vennlig hilsen

Gratulerer med valg av land:-)

Gled dere, det er et flott land å få barn fra!!!

Er nok litt urealistisk å vente barn før jul 2003. Vi var godkjent i BUFA 16 februar 2002, brukte ca. 4 uker på oversetting og papir innsamling, papirene sendt til Colombia april 2002, vi venter fremdeles, vet at mange med meg gjør det...

Noen fikk i år, og andre venter...

Men nå, 20 januar regner jeg med at det løsner litt i Colombia og at vi får tildeling.

Papir innsamling til BV er vel fødselsattester, og vielses attest + lignings attest. Du må også sende med bekreftelsen du får fra AF. Ta kopier, tilfelle noe skulle bli borte underveis.

Lykke til....

Hilsen

Hei og velkommen så mye her på dette forumet. Når jeg ser andre sunnmøringer, så kaster jeg meg frempå. Vi har nettopp komr hjem fra Colombia! Et nydelig land er det.

Her er et lite tids skjema fra meg.

sendte papirene til

SUAK/BUFA 17 juli 2001,

godkjennt 12 nov 2001

sendte papirene til colombia

12 april 2002

godjent i colombia 31 mai

distrikt tildeling 2 okt

tildeling 4 nov 2002

reiste 17 nov for å hente hjem prinsessa vår.

hilsen en anna sunnmøring

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...