Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

thuva1365380402

Vi anbefaler dette kurset på det varmeste. Dere bør delta på dette.

Vi gikk på kurs i oktober i fjor, og visste ikke helt hva vi gikk til. Men vi ble positivt overrasket. Det var veldig mye gruppearbeid og mye sosialt. Meningen er jo at man skal bli kjent med de andre også. På kurset ble det tatt opp forskjellig bl.a.rasisme, språk, synspunkter på adopsjon, forventninger, holdninger, fordommer, barnets opprinnelse,praktiske råd etter hjemkomst etc.

Vi har fremdeles kontakt med flere av parene som deltok på kurset.

Dette må dere bare ta med dere.

Hilsen

Tror dette med foreldreforberedende kurs er veldig individuelt, og resultatet avhenger både av dere selv, de som holder kurset, hvilke forventninger dere har og de andre deltagerne.

Selv har jeg vært så aktiv på DOL at jeg følte ikke at jeg "faglig" lærte så mye nytt, men det jeg syntest var mest positivt var å bli kjent med andre som var like langt i prosessen som oss, og som bodde i nærheten. Vi har hatt kjempegod kontakt i etterkant, og treger ikke et sekund.

Kurset vi gikk på gikk en kveld i uken over mange uker, derved blir en kanskje også litt bedre kjent.

Jeg ville ringt til de som skal ha kurset og forhørt meg om de andre som er påmeldt, - hvor langt de er kommet i prosessen, hvilke land de skal adoptere fra osv.

Lykke til!

Annonse

Tror dette med foreldreforberedende kurs er veldig individuelt, og resultatet avhenger både av dere selv, de som holder kurset, hvilke forventninger dere har og de andre deltagerne.

Selv har jeg vært så aktiv på DOL at jeg følte ikke at jeg "faglig" lærte så mye nytt, men det jeg syntest var mest positivt var å bli kjent med andre som var like langt i prosessen som oss, og som bodde i nærheten. Vi har hatt kjempegod kontakt i etterkant, og treger ikke et sekund.

Kurset vi gikk på gikk en kveld i uken over mange uker, derved blir en kanskje også litt bedre kjent.

Jeg ville ringt til de som skal ha kurset og forhørt meg om de andre som er påmeldt, - hvor langt de er kommet i prosessen, hvilke land de skal adoptere fra osv.

Lykke til!

Helt enig med GIN!

Kunnskapen og utbyttet man får gjennom kurset avhenger en god del av hva man vet fra før, men selv om vi allerede kunne en del var det mye nyttig.

Allikevel: Det beste av alt var den kontakten vi fikk med andre. Det er over to år siden kurset ble holdt, men vi treffes fortsatt regelmessig. Det som jo er ekstra morsomt er at alle barna er i samme alder, bare et halvt år fra eldste til yngste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...