Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ammet sønnen min i 2-3 uker, men må slutte fordi jeg trenger medisiner. Har trappet ned, og pumpet det som har vært igjen av melk (i ca. 1 uke). De siste dagene har jeg ikke pumpet, men har hatt en del melkespreng. Av og til renner det fortsatt melk.

Er det farlig å gå med melkespreng? Kan jeg bare slutte å pumpe - vil det da gi seg, og når? Regnet med at det hadde gitt seg nå, men det virker ikke slik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8923-hvordan-slutte-%C3%A5-amme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære ulva. Det kan være lurt å håndmelke brystene bare så mye at den verste melkesprengen blir borte. Noen blir godt hjulpet av kalde omslag som kan dempe hevelse i brystet. Varmt bad eller dusj kan være til hjelp når man melker ut og gir lindring for melkespreng. En fast BH kan også være til hjelp. Ved å pumpe/håndmelke sjeldnere og sjeldnere for hver dag vil melkeproduksjonen være avsluttet i løpet av 2-3 uker. Lykke til.

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære ulva. Det kan være lurt å håndmelke brystene bare så mye at den verste melkesprengen blir borte. Noen blir godt hjulpet av kalde omslag som kan dempe hevelse i brystet. Varmt bad eller dusj kan være til hjelp når man melker ut og gir lindring for melkespreng. En fast BH kan også være til hjelp. Ved å pumpe/håndmelke sjeldnere og sjeldnere for hver dag vil melkeproduksjonen være avsluttet i løpet av 2-3 uker. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...