Gå til innhold

Thaimor og andre eksperter. :-)

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai

Har så smått begynt å dreie tankegangen inn på at vi skal til Thailand igjen om ikke så mange månedene. Og dermed har det dukket opp et spørsmål eller to jeg gjerne skulle hatt svar på.

Kan Storebror reise til Thailand på sitt norske pass selv om han også er thailandsk statsborger, eller må vi ordne nytt thailandsk pass til ham med det nye navnet hans?

Noen som vet hvor lang tid det tar fra man kontakter ambassaden i Oslo første gang til man får brev om at man kan fikse avtale for å få sluttført adopsjonen?

Vi tok kontakt i dag og regnet med at vi kunne få en avtale, men nei, vi måtte få brev fra dem først! Skulle så gjerne vært på ambassaden fredag om ei og ei halv uke! Er vel urealistisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89307-thaimor-og-andre-eksperter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det å være ekspert er det samme som å ha gjort ting _en_ gang før, så er jeg vel ekspert da ;-)

Storebror hadde kun norsk pass. Som norsk statsborger regnet vi med at det var nok. Vi kom oss ihvertfal både inn og ut av Thailand uten spørsmål av noe slag.

Vi har ikke kontaktet ambassaden enda vi. Kanskje vi burde det?! Du skjønner, sist kom brevet fra ambassaden omtrent samtidig med informasjonen fra VB, og nå har jeg bare gått rundt og ventet på dette brevet.

Uansett, da vi ringte amb. (sist) kunne vi selv velge dato. Vi kunne reist innover allerede dagen etter. Håpet er mao. _ikke_ ute. Får du brev innen ei uke skulle det holde :)

Vil bare legge til at amb.besøket ikke sto til forventningene. Hadde liksom forventet litt mer "festivitas" om du skjønner. Vi satt mest og kikket på hverandre eller glante i veggen, før dungen med papirer ble plassert foran oss og vi skulle signere ørtenhundreogfemti ark med thailandske krummelurer. Storebror måtte sette fingeravtrykket sitt på de samme ørten.... Finito!

Gjest ChiengMai

Hvis det å være ekspert er det samme som å ha gjort ting _en_ gang før, så er jeg vel ekspert da ;-)

Storebror hadde kun norsk pass. Som norsk statsborger regnet vi med at det var nok. Vi kom oss ihvertfal både inn og ut av Thailand uten spørsmål av noe slag.

Vi har ikke kontaktet ambassaden enda vi. Kanskje vi burde det?! Du skjønner, sist kom brevet fra ambassaden omtrent samtidig med informasjonen fra VB, og nå har jeg bare gått rundt og ventet på dette brevet.

Uansett, da vi ringte amb. (sist) kunne vi selv velge dato. Vi kunne reist innover allerede dagen etter. Håpet er mao. _ikke_ ute. Får du brev innen ei uke skulle det holde :)

Vil bare legge til at amb.besøket ikke sto til forventningene. Hadde liksom forventet litt mer "festivitas" om du skjønner. Vi satt mest og kikket på hverandre eller glante i veggen, før dungen med papirer ble plassert foran oss og vi skulle signere ørtenhundreogfemti ark med thailandske krummelurer. Storebror måtte sette fingeravtrykket sitt på de samme ørten.... Finito!

Vel, vi trodde jo at det var nok med brevet fra VB før vi kontaktet ambassaden. Da vi ringte dem i dag fikk vi altså vite at vi skulle få brev fra dem først.

I grunnen snålt å ringe en ambassade og så få "hello?" i andre enden når de svarer. :-) Ikke kunne dama engelsk særlig godt heller. Eneste ho spurte om var navnet på Storebror, ikke navn eller adressa dit brevet skal sendes.

Og så vi som har fått beskjed fra VB om å ordne registreringa på ambassaden så fort som mulig. Det er jo et par måneder, minst, siden vi fikk brevet fra VB, og nå har altså Pat etterlyst registreringspapiret.

Sol deg i glansen av ekspert - statusen din, du!

;-)

Vel, vi trodde jo at det var nok med brevet fra VB før vi kontaktet ambassaden. Da vi ringte dem i dag fikk vi altså vite at vi skulle få brev fra dem først.

I grunnen snålt å ringe en ambassade og så få "hello?" i andre enden når de svarer. :-) Ikke kunne dama engelsk særlig godt heller. Eneste ho spurte om var navnet på Storebror, ikke navn eller adressa dit brevet skal sendes.

Og så vi som har fått beskjed fra VB om å ordne registreringa på ambassaden så fort som mulig. Det er jo et par måneder, minst, siden vi fikk brevet fra VB, og nå har altså Pat etterlyst registreringspapiret.

Jøss! har ho det, Pat altså? Vi har jo et halvt år på oss, så det skulle ikke være mye å mase om. Kanskje det er litt spesielt for dere pga. en ventende lillebror?

Ang. adressa, tror jeg nok de har den :)

Annonse

Gjest ChiengMai

Jøss! har ho det, Pat altså? Vi har jo et halvt år på oss, så det skulle ikke være mye å mase om. Kanskje det er litt spesielt for dere pga. en ventende lillebror?

Ang. adressa, tror jeg nok de har den :)

Det har nok med Lillebror å gjøre at registreringspapirene har blitt etterlyst av Pat vil jeg tro. Selv om Linda prøvde å berolige meg med at "har man det ikke, så har man det ikke" da vi drev på med dokumentinnsamlinga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...