Gå til innhold

Barnhageplass, gode tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Kina 2001

Vi har nå vært hjemme med vår flotte skøyerjente siden vi kom hjem i april i fjor fra Kina.

Vi satser på å få henne inn i barnehage fra høsten, da er hun 2 1/2 år, men det er søren ikke enkelt!

Vi er opptatte av at hun, som har hatt flere enn nok brudd i sitt korte liv, skal kunne gå i en og samme barnehage fram til skolestart, noe vi også har begrunnet den kommunale barnehagesøknaden med. Vi sendte også med et skriv fra en barnepsykolog vi har vært i kontakt med ved et par anledninger, men det hjalp ikke spesielt. Vi fikk akkurat brev om at vi stod på ordinær ventelist og der er jo ikke håp for så små barn.

Er det noen som har noen gode råd eller erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89376-barnhageplass-gode-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville klaget på avslaget og gitt en begrunnelse for klagen.Dere vil få en ny behandling.Det går også an å ringe for å få en muntlig begrunnelse.En klage vil også vise deres interesse og gjøre dere synlige. En synliggjøring kan være positiv hvis klagen/henvendelse er saklig.

Jeg regner med at det er første opptak du fikk avslag fra. I kommunale barnehager pleier det være et andre opptak senere.

Håper det ordner seg for dere.

Hei, Kina 2001!

For etpar mnd. siden tok jeg opp omtrent samme tema og fikk mange nyttige tips. Du kan jo ta en titt på denne tråden her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1449143

Forøvrig førte vårt brev til barnehagekontoret frem og vi fikk tilbud om bhg.plass nå på nyåret. Av ulike grunner kan vi ikke ta imot akkurat den tilbudte plassen. MEN det viser at det nytter å gjøre noe. Vår datter er forøvrig over 3 år nå, noe som KAN ha betydning, da eldre barn i prinsippet skal prioriteres.

Loja foreslår at du anker avgjørelsen, og jeg er helt enig. Få også med noen av begrunnelsene for å ta særskilte hensyn til et adoptivbarn ved søknad om bhg.plass(se linken).

Krysser fingre!

Hilsen fra

Hei, Kina 2001!

For etpar mnd. siden tok jeg opp omtrent samme tema og fikk mange nyttige tips. Du kan jo ta en titt på denne tråden her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1449143

Forøvrig førte vårt brev til barnehagekontoret frem og vi fikk tilbud om bhg.plass nå på nyåret. Av ulike grunner kan vi ikke ta imot akkurat den tilbudte plassen. MEN det viser at det nytter å gjøre noe. Vår datter er forøvrig over 3 år nå, noe som KAN ha betydning, da eldre barn i prinsippet skal prioriteres.

Loja foreslår at du anker avgjørelsen, og jeg er helt enig. Få også med noen av begrunnelsene for å ta særskilte hensyn til et adoptivbarn ved søknad om bhg.plass(se linken).

Krysser fingre!

Hilsen fra

så fint at dere fikk tilbud om plass!

Går det ikke ann å søke om å beholde plassen til senere, eller må dere søke alt på nytt.

Sendte deg foresten en mail for en liten stund siden fikk du denn eller var det midt i datakrasjen ?

så fint at dere fikk tilbud om plass!

Går det ikke ann å søke om å beholde plassen til senere, eller må dere søke alt på nytt.

Sendte deg foresten en mail for en liten stund siden fikk du denn eller var det midt i datakrasjen ?

Hei, du!

Jovisst fikk jeg mailen din, tusen takk! Har bare ikke rukket å svare på den enda. Du skal få snarlig mail med en skikkelig forklaring:-) Men uansett opplever jeg det jo som en seier at _noe_ kom ut av brevskrivingen til barnehagekontoret.

Hilsen fra

Annonse

Gjest koreamams

Dere burde heller ha forespurt om det var ledig plass NÅ, og latt henne begynne straks. Det er som regel blitt ledige plasser i løpet av vinteren. Hun kunne f.eks. startet med halv plass fram ti sommeren.

Barn som har plass, er garantert å beholde den.

Vi gjorde dette med begge våre!

Tiger+Slange+Okse+?

Lenge siden sist, Kina (vi var på hentetur sammen, vi hentet lillesøster).

Barnehageplass er ikke enkelt, jeg er enig med andre her om at klaging er en mulighet. Det kan også være lurt å ta med prinsessen å spørre direkte, snakke med lederne i de barnehagene du er interessert i at hun skal begynne i.

Her hos oss er det slik at det er lederne som bestemmer, og da kan det være lurt å ha vist seg fram.

Lykke til!!!!

Gjest Kina 2001

Jeg ville klaget på avslaget og gitt en begrunnelse for klagen.Dere vil få en ny behandling.Det går også an å ringe for å få en muntlig begrunnelse.En klage vil også vise deres interesse og gjøre dere synlige. En synliggjøring kan være positiv hvis klagen/henvendelse er saklig.

Jeg regner med at det er første opptak du fikk avslag fra. I kommunale barnehager pleier det være et andre opptak senere.

Håper det ordner seg for dere.

Skjønner det er mange som kjenner denne situasjonen, så har er det bare å stå på skjønner jeg!

Kanskje det kan hjelpe å få nok en uttalelse fra helsstasjonen i tillegg til den vi har fra barnepsykologen i BUP!?

Vi har allerede vært på besøk i flere private barnehager i distriktet og vist oss fram.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...