Gå til innhold

Når hun ikke gidder....

Anbefalte innlegg

Min mellomste datter er 3 år og 3 mnd gammel. Hun har vært tørr på dagtid i ett år, og tørr nattestid i 8 mnd.

Problemet er at hun på dagtid går i barnepark, 3 timer hver dag. Når hun er der, gidder hun rett og slett ikke å gå på do for å tisse. Det virker som om det er for mye tøy nå vinterstid til at hun orker å bry seg med det. Hver dag kommer hun hjem klissvåt, og har ingen annen forklaring enn at hun ikke ville på do...Jeg tror jeg har prøvd det meste nå, skjenn, oppgitthet, å overse det hele...i perioder har jeg på henne bleie, da protesterer hun voldsomt, for hun er jo "stor jente", og skal alldeles ikke ha bleie på. Etter et par uker lar jeg henne gå uten igjen, som regel holder hun seg da tørr en dag ( i pur lykke over å gå uten bleie?) og dagen etter er det påan igjen...

Hun har gått i parken ett år, stortrives, og kan ikke komme dit fort nok om morgenen. Hennes eldre søster går der også. I hele fjor vår og fjor høst hadde vi ingen problemer med dette, det har kun vært nå i vinter i forbindelse med mye tøy.

Jeg har vært inne på tanken om sjalusi kan ha noe av skylden. Hun er ikke synlig sjalu, fikk en lillesøster i mai som hun forguder og ikke vet hva godt hun kan gjøre for. Hjemme er hun 100% tørr, både dag og natt. Lurte selvsagt på om det at hun kanskje ville være "baby" igjen kunne være årsaken, men finner ingen sammenheng siden det kun er i parken hun har "problemet". Tantene er kjempeflinke til å følge opp, og setter henne på do, likevel går det galt når hun leker og har det for travelt til å gå inn på do.

Noen med erfaringer? Det er et lite problem vi har, i forhold til de fleste her inne, men jeg begynner å bli litt lei av å vaske på parkdressene nå...:o)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89461-n%C3%A5r-hun-ikke-gidder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan være tørr, og vil nok neppe være baby igjen for da hadde hun tisset på seg hjemme også for å få oppmerksomhet og bli skiftet på.

Dette skjer altså kun i parken og bare nå i vinter. Jeg tror det er helt riktig som hun sier jeg, at hun ikke gidder gå på do fordi det er så mye styr med alle klærne.

Litt rart at hun da ikke syns det vil være greit å ha bleie på seg så hun slipper å bli våt, men skyldes nok bare at hun syns det er litt flaut å måtte ha på bleie når hun liksom har sluttet.

Du har egentlig bare to valg, ta på bleie i parken enten hun vil det eller ei.... eller fortsette vaskingen. Sørg i så fall på at hun har ullklær underst så hun ikke blir kald når hun tisser på seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...