Gå til innhold

Tilgang på proteiner


Ravepuppy

Anbefalte innlegg

Til høsten skal jeg begynne på skole igjen. etter skole bærer det rett til jobben. Og når jeg kommer hjem, er klokka rundt 21:00. det vil si at fra klokka 6:00 til klokka 21:00 har jeg ikke store muligheter til å skaffe meg mat med store mengder protein. Kan jeg ta igjen proteintapet ved å spise mye proteiner, under de måltidene jeg tar etter jeg kommer hjem, og før jeg legger meg? jeg vet at man må ha en viss mengde proteiner om dagen, liksom...men mister jeg mye muskelmasse dersom jeg ikke spiser nye proteiner hver 3e time, slik som mange anbefaler?

ellers lurer jeg også på om noen har noen tips om hva slags niste jeg kan ta med meg, som inneholder mye proteiner?

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber også lange arbeidsdager, og jeg bruker å ha med meg proteinpulver. Drikker litt hver time slik at kroppen får litt hele tiden. Er veldig fornøyd med den løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spise STORE mengder proteiner rett før du legger deg, bare fordi du ikke har rukket å spist det før på dagen tror jeg har bare en negativ virkning...Kroppen vil ikke kunne ta opp alt proteinet, så det blir heller et overskudd av proteiner som blir omdannet til fett(ingen aktivitet mens du sover), eller det vil gå rett i dass.

Det er derfor man skal ta proteiner jevnt utover dagen, så kroppen rekker å ta opp alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei!

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg over dette. Det er proteininntaket i det jevne løp som teller, og kroppen tilpasser seg matvanene dine helt. Jeg vet om en bygger i tungvey med fysikk i verdensklasse, Serget Nubret, som kun spiste ett måltid per døgn.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg over dette. Det er proteininntaket i det jevne løp som teller, og kroppen tilpasser seg matvanene dine helt. Jeg vet om en bygger i tungvey med fysikk i verdensklasse, Serget Nubret, som kun spiste ett måltid per døgn.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Hei! Jon Gunnar:) Ser du er opphengt i Serge Nubets kosthold. Jeg er interesert i å lese info om fyren hvis du har. ! måltid om dagen det høres jo helt sykt ut, har vanskelig med å kjøpe den før dokumetasjon legges ut:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jon Gunnar:) Ser du er opphengt i Serge Nubets kosthold. Jeg er interesert i å lese info om fyren hvis du har. ! måltid om dagen det høres jo helt sykt ut, har vanskelig med å kjøpe den før dokumetasjon legges ut:o)

Skulle sett det selv..Det er liksom stikk motsatt av det du anbefaler andre her på nett vanligvis da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...