Gå til innhold

Reisen til Korea

Anbefalte innlegg

Lurte på noe mer. Vi kjenner noen som fikk barn fra Korea med eskorte fordi de hadde hørt at hentereisen ikke var så bra pga at de får møte barnet såvidt i starten, også må de gå og vente på å hente barnet helt til avreisedagen. Dermed blir oppholdet anspent og slitsomt. Er det noen msom kan fortelle meg om deres erfaringer fra oppholdet?

Har egentlig tenkt å hente selv, men nå ble vi litt i tvil...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89819-reisen-til-korea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært og hentet i Korea 2 ganger. Når vi ankom måtte vi vente til dagen etter for å få møte barnet. Vi valgte å være i korea i 12 dager. I løpet av disse dagene fikk vi møte barnet 3 ganger før avreise. Klart det føltes som lite. De positive sidene var at vi fikk anledning til å være turister også. Vi fikk anledning til å se en del av landet og kulturen som jeg synes har vært meget verdifullt. 12 dager var kanskje noe lange, mange velger 6-8 dager. Andre gang var vi i 10 dager og det var nok. Var da mer rundt i landet og så oss omkring. Det handler om instillingen til hva en vil få ut av en slik reise utover å hente barnet sitt.

Vår erfaring er meget positiv og jeg vil absolutt anbefale å reise. Det er opp til en selv hva en vil ha ut av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89819-reisen-til-korea/#findComment-492450
Del på andre sider

Hei!

Vi hentet ei jente i august 2002 - forøvrig vårt første barn så det er ikke alltid man får gutt først...

Reisen til Korea var helt fantastisk. Vi møtte henne to ganger før vi hentet henne og reiste hjem. Selvfølgelig var det utrolig å få treffe vår lille datter, men det var også veldig mye å oppleve i Seoul. Aldri om jeg ville være denne turen foruten!!

For vår del gikk flyturen hjem helt uten problemer. Hun spiste, sov og smilte!! Utrolig, men sant!

Reis og ta evt. problemer som de kommer - nyt reisen og alle opplevelser og inntrykk du/dere vil få!!

God helg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89819-reisen-til-korea/#findComment-492453
Del på andre sider

heiigjen

vi henta vår sønn i Korea i juli 01. og vi var der i nesten 14 dager, vi fikk møte han mandagen ( kom lørdag) og så fikk vi være med på helsestasjonen dagen før vi dro hjem.

mange får også bli med hjem til fosterforelderne, hvis de ikke bor så langt unna,

dette er veldig forskjellig.

men som hikko sier, det er verd og reise, du får en helt annen oppfatning av landet enn du kan ane deg i utgangspunktet synes jeg i hvertfall,

ellers må jeg få si at jeg satt med blanda følelser over og ha reist etter at jeg kom ned dit, men i ettertid har jeg bare positive minner fra turen,

ta turen til Korea, jeg tror ikke du vil angre på det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89819-reisen-til-korea/#findComment-492455
Del på andre sider

koreamamma1365380166

Henta sønnen vår i Korea i 2001. Vi var en uke der nede, og vi traff han to ganger før avreise.

Selvfølgelig hadde vi ønsket å se ham mer, helst ha ham, men vi ser i ettertid at vi fikk langt mer ut av oppholdet enn vi ville fått som nybakte foreldre. Vi fikk være turister og se oss om i dette fantastiske landet. Hadde vi fått gullungen ville vi naturlig nok kun ha vært oppslukt av ham. På denne måten har vi masse minner om fødelandet hans vi kan dele med ham.

Tenk også på den laaange flyreisen hjem. Først skal barnet separeres fra fostermor (det er jo ikke første separasjonen de opplever heller), kanskje oppleve den skremmende flytur med en person og atter en gang skilles fra denne for å komme til foreldrene sine.

Forstår godt at ikke alle har mulighet til å reise sjøl, men i de fleste land er det faktisk et krav i dag.

Vi er kjempeglade for at vi dro, vi fikk en unik mulighet til å se Korea (lyder, dufter. smaker osv), og kommer nok å reise igjen om lykken står oss bi og det blir en neste gang...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89819-reisen-til-korea/#findComment-492543
Del på andre sider

Vi var i Korea i februar for snrt to år siden og hentet vår datter.

Vårt første barn.

Man vet stort sett gjennom hele prosessen hvordan overlevering av barn skjer i Korea, så for oss var det uproblematisk å innfinne seg med at vi fikk henne først da vi skulle reise hjem.

Vi fikk forøvrig møte henne hele 4 ganger, så det varierer mye. Dette kan du avtale med fostermor hvis hun ikke bor langt unna.

Vi syntes i grunn praksisen viste at de satte barnets beste først.

Jenta vår slapp å bo på flere steder enn nødvendig. Brudd med tilknytningspersonene er stor nok belastning om ikke man skal he flere endringer i tillegg på en gang.

Hadde vi hatt henne sammen hos oss kunne vi ikke fartet rundt slik vi gjorde.

Seoul er en forferdelig forurenset by, og å komme seg fram med barnevogn kan du bare glemme.

Vi nøt alle inntrykk fra Seoul, var ute fra morgen til sen kveld. Samtidig som vi møtte jenta vår en time nå og da (etter hvert møte svevde vi selvsakt på rosa skyer gjennom gatene i Seoul).

Vi er veldig glade for at vi fikk bli kjent med Korea på denne måten.

Eskorte var aldri et alternativ for oss. Husk også på at eskorten svært sjelden kjenner barnet de skal eskortere på forhånd.

Hjemreisen gikk fint, bortsett fra mye ventng på mellomlanding. Jenta vår var våken bare 4 timer, resten sov hun. Kabinpersonalet på Korean Air var hjelpsomme med alt vi måtte trenge.

Hvis dere ikke er 100% innstillt på å få hjem barnet med eskorte, så reis!!

Bare det å få møte kvinnen (fostermor) som har passet på barnet ditt i noen måneder er godt.

Lykke til! Er det lenge igjen å vente?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89819-reisen-til-korea/#findComment-493729
Del på andre sider

Annonse

thuva1365380402

Har vært og hentet i Korea 2 ganger. Når vi ankom måtte vi vente til dagen etter for å få møte barnet. Vi valgte å være i korea i 12 dager. I løpet av disse dagene fikk vi møte barnet 3 ganger før avreise. Klart det føltes som lite. De positive sidene var at vi fikk anledning til å være turister også. Vi fikk anledning til å se en del av landet og kulturen som jeg synes har vært meget verdifullt. 12 dager var kanskje noe lange, mange velger 6-8 dager. Andre gang var vi i 10 dager og det var nok. Var da mer rundt i landet og så oss omkring. Det handler om instillingen til hva en vil få ut av en slik reise utover å hente barnet sitt.

Vår erfaring er meget positiv og jeg vil absolutt anbefale å reise. Det er opp til en selv hva en vil ha ut av det.

Hvilke andre steder enn Seoul var dere å besøkte andre gangen?

Vi skal ned i løpet av sommeren for første gang, og har tenkt til å ta en dag utenfor Seoul for å oppleve det også.

Har du noen tips om hvilke steder vi kan reise til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89819-reisen-til-korea/#findComment-493801
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...