Gå til innhold

web-kjerlighet

Anbefalte innlegg

Gjest noe_forvirret

Hmm.. har seg sånn at jeg har møtt denne fantastiske gutten på chat. Vi har kjenthverandre lenge nå, men aldri møtt hverandre.

Vi melder hverandre hver dag på telefonen, sender stadig mail på mange-mange sider til hverandre og når vi først begynner klarer vi ikke slutte. Og jeg må innrømme at jeg er blitt utrolig betatt av ham. Han valser rundt oppi toppen her 24/7. Men han bor da rimelig langt unna meg, og jeg vil ikke komme til å treffe han før i august, da jeg begynner på skole i den byen han bor.

Er det veldig dumt av meg å knytte meg sånn veldig følelsesmessig til han? Er litt redd for hvordan det kommer til å bli når vi først treffes. Og i tillegg.. burde jeg opprette et forhold til han når det er så lenge til jeg kommer til å treffe han, og bare skjæte over og si at nei, jeg skal ikke være med noen andre frem til da? Vet ikke helt hva som er riktig jeg. Men med en gang en av oss har vært borte på en annen blir den andre med en gang veldig sjalu. Uffameg... tror kanskje jeg bare tenker litt for mye...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89866-web-kjerlighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilsen 23-åring

Hm... Det er litt skremmende å bli forelska i hva en person skriver.

Tror det er dumt av deg å legge så mye i dette!

Tenk så utrolig skuffet du kommer til å bli hvis han ikke er den du trodde?

Og da er det kjipt hvis du setter livet ditt på vent for noe som ikke var verdt å vente på...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89866-web-kjerlighet/#findComment-492907
Del på andre sider

Hundrevis, tusenvis av mennesker har dei siste åra møtt nokon på nett som dei har falt for. Svært mange av desse har møttes i RL og funne tonen også der. Eg har sjølv møtt min sambuar på nett, og kan absolutt tilrå denne måten å bli kjent med kvarandre før ein møtast andlet til andlet.

Det som er fint med å bli kjent med kvarandre på nett, er at det faktisk er tankane, verdiane og interessene til den andre ein fell for - i staden for det reint fysiske, slik det ofte er på byen.

Dersom det i neste omgang viser seg at det stemmer også fysisk, er det rimeleg sikkert at de to har noko bra på gong.

Det er imidlertid ikkje alltid at det stemmer fysisk. Vi menneske er til sjuande og sist også underlagt det vi gjerne kallar "kjemi" - og som faktisk ER kjemi. Feromonane flyg i lufta og gjev hjernen vår indikasjonar på om de er "kompatible", eller at du ganske enkelt likar lukta av den andre. Stemmer ikkje dette, så kan de vera så mykje gode vener som de vil på nett - det vil ikkje bli noko forhold av det! Ikkje dermed sagt at de ikkje kan vera vener!

Eg er samd i at det er lenge å venta til august med å møtast når ein samstundes skal ha eit "forhald" på nett. Det kan verka som mykje press når august kjem og du endeleg reiser dit, også. Har du ingen mulighet til å ta ein tur på besøk til denne byen før? Eller at han kjem på besøk til den byen du bur i? Eg rår deg til at du og han møtast på ein offentleg stad (kafè eller liknande). Så vil du raskt vita om denne personen er til å stole på, og om dette er ein person du kan tenkja deg å bli betre kjent med - også fysisk.

Sjølv om du føler at du kjenner han godt no, så bør du ta forhaldsreglar. Stol på magekjensla di i forhold til om han er noko å satse på eller ikkje, men ver også førebudd på at det kan henda at det ikkje stemmer i RL.

Elles vil eg ynskje deg lukke til! Uansett korleis det går, har du opplevd noko fint. Du har kome nært ein person som sit langt unna, og dette er eit aspekt ved internett som ein ikkje tenkte på for 10 år sidan, men som har gjort sterkt inntrykk på mange menneske i heile verda!

Eg kjenner etter kvart svært mange par som har møtt kvarandre på nett, og nesten utan unntak har dette blitt sterke forhold som ikkje har tatt slutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89866-web-kjerlighet/#findComment-494089
Del på andre sider

Gjest sossegutten

Hei du..

jeg vet akkurat hvordan du har det. hadde det slik med en jente for lenge lenge siden også. vi var veldig knytta til hverandre osv. men etterhvert så dabbet det.. og det dabbet veldig. helt til siste slutt. På den tiden leste jeg i avisen at 9 av 10 forhold på nettet dabber helt etter noen mnd. da jeg leste det var jeg bombesikker at det aldrig ville skje med meg og henne, men jo..det skjedde faktisk. Kom deg heller på byen, gå en tur i parken, møt noen folk in reality. jeg lover deg at det er det beste. Jeg traff kjæresten min på byen. og nå jeg er 100% sikker at jeg aldrig ville ha blitt sammen med en jente via nettet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89866-web-kjerlighet/#findComment-495792
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...