Gå til innhold

Endelig mamma på ordentlig!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke fortvilet nå!

Til dere som husker meg som var dypt fortvilet i høst - som fikk tildeling samtidig med at mannen min kom hjem og sa han hadde funnet en annen!

Takk til alle dere som ga meg oppmuntring til å fullføre adopsjonen. Nå er det allerede en stund siden vi kom hjem med en fantastisk datter, og vi har ikke angret et øyeblikk. Vårt barn har to entusiastiske foreldre, selv om vi nå bor hver for oss! Vi har delt foreldrerett noe som fungerer veldig bra. Min eksmanns nye samboer har akseptert forholdene, og barnet viser alle tegn til å trives.

Så, de av dere som syntes vi skulle avlyst adopsjonen, tok helt feil. Og dere som sa at det var ulovlig å gjennomføre adopsjonen når vi skulle gå fra hverandre: Nå er vi ekte og lovlige foreldre, uten tvil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89868-endelig-mamma-p%C3%A5-ordentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• muriel

9

• trompet

4

• leenie

3

• BMS!

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ei som støtter deg 100%

Husker innlegget ditt veldig godt, og jeg er kjempe glad for valget ditt. Valgte å ikke skrive inn sist gang, og lar mitt nick utebli no. Det er nok av folk som må slenge med leppa, og det gidder jeg ikke å høre på no.

Jeg synest det er topp det dere gjorde, og jeg håper at alt kommer til å gå fint i fremtiden for deg. Stå på, du er mamma til verdens deiligste lille barn no. Gled deg for hver dag som går. Det er deg vel unnt.

mvh

Gjest ikke fortvilet nå!

joda, det er jo de lykkelige foreldrene man må tenke på...det blir sikkert morsomt å forklare for den lille poden da hun begynner å stille spørsmål,men mamma er du,det kan ingen ta fra deg

Hvem er det som har garanti for at mor og far blir boende sammen for alltid?

Mener du å si at barnet vårt har det vondt og at vi er dårlige foreldre?

Barnet vårt har fått både en mor og en far som elsker det høyt.

Gjest Forkastelig

Hvem er det som har garanti for at mor og far blir boende sammen for alltid?

Mener du å si at barnet vårt har det vondt og at vi er dårlige foreldre?

Barnet vårt har fått både en mor og en far som elsker det høyt.

Nei, ingen har noen garanti for noe, men jeg er oppriktig bekymret over "metoden" som er brukt for å få et barn. Rett og slett bekymret over at denne og lignende saker kan gå ut over andre som vil adoptere. Det er tross alt de landene vi adopterer i fra som bestemmer til syvende og sist. Hvis det blir slik at det "jukses og trikses" ved adopsjoner, ja at vi ikke er 100 % ærlige, hva kan da skje etterhvert? Kanskje landene vil kutte ut Norge som adopsjonsland fordi vilkårene de stiller ikke blir oppfylt? Dette er land som setter moral høyere enn oss, og som ikke med glede sender sine barn ut av sitt hjemland. Dette handler om respekt er min mening!

Annonse

Gjest vil helst ikke si hvem jeg er

Hei:) husker deg veldig godt.Jeg er ordentlig glad at du gjenomførte dette. Tror nok jeg også hadde gjort det.For ca et og et halvt år siden så det ut til at vi også skulle skille lag.Da pratet vi også om at vi ville gjerne få gjenomføre adopsjonen først,men før vi fikk tildeling klarte vi å få sikk på våres problemer. Vi er i dag ennå gift og har et lite vidunder som vi elsker over alt.LYKKE TIL VIDRE I LIVET.

Gjest i prosessen

Jeg er så glad for å høre at alt har gått så bra! Har tenkt masse på deg, og lurt på hvordan det gikk - håpet at du ville skrive og fortelle!

Jeg var en av de som støttet deg helt og fullt, og det gjør jeg fortsatt!

Du må gjerne ta kontakt hvis du vil.

[email protected]

Klem fra

Gjest ingen dans på roser her heller.....

Godt å høre at det går bra med dere alle tre selv om dere ikke bor under samme tak som en familie. Jeg var spent på hvordan det gikk med dere, så det er hyggelig at du informerer oss som er nysgjerrige :o)

Selv om det ikke er alment aksepterte å gjennomføre en adopsjon under de forhold som rådet hos dere, så ha jeg forståelse for dine handlinger.

Kos deg med den lille og ditt nye liv som mamma. Jeg ønsker dere alt godt!!!

Noe av det mest egoistiske jeg har hørt om i mitt liv! Det hadde vært mye bedre om jenta kom til en familie der mamma og pappa faktisk spilte med åpne kort, bodde sammen og var glad i hverandre.

Og for all del: Ikke gi meg den dritten om at "det er bedre å vokse opp med en slik familie enn uten familie i det hele tatt." Det vet dere er bullshit. Jenta hadde kommet til neste par på lista uansett.

Gjest Forkastelig

Noe av det mest egoistiske jeg har hørt om i mitt liv! Det hadde vært mye bedre om jenta kom til en familie der mamma og pappa faktisk spilte med åpne kort, bodde sammen og var glad i hverandre.

Og for all del: Ikke gi meg den dritten om at "det er bedre å vokse opp med en slik familie enn uten familie i det hele tatt." Det vet dere er bullshit. Jenta hadde kommet til neste par på lista uansett.

Nemlig! Men det er mye viktigere at foreldre får barn, enn at barn får et hjem med to foreldre skjønner du...

Nemlig! Men det er mye viktigere at foreldre får barn, enn at barn får et hjem med to foreldre skjønner du...

Skjønte det nå!

Men jeg mener nå fremdeles at ethvert barn (og ikke minst et adoptivbarn) kanskje burde ha krav på litt mer stabile forhold enn dette, ikke minst når man tenker på at det til enhver tid står tusenvis av godt kvalifiserte par i kø for å adoptere.

Og jeg tror nok ikke at det var akkurat dette hun så for seg, den mammaen som overga jenta til adopsjon og (forhåpentligvis) ei bedre framtid.

Annonse

Skjønte det nå!

Men jeg mener nå fremdeles at ethvert barn (og ikke minst et adoptivbarn) kanskje burde ha krav på litt mer stabile forhold enn dette, ikke minst når man tenker på at det til enhver tid står tusenvis av godt kvalifiserte par i kø for å adoptere.

Og jeg tror nok ikke at det var akkurat dette hun så for seg, den mammaen som overga jenta til adopsjon og (forhåpentligvis) ei bedre framtid.

Åja? Da må du vel være imot all enslig-adospjon også da, av samme grunn? Fordi du tror at moren nødvendigvis tror at barnet kommer til et par.

Denne jenta får jo faktisk to foreldre som er glad i henne, og sånn sett skulle hun være heldigere stilt enn ved å komme til enslige adoptanter - som jo mange land godtar etterhvert.

Gjest Forkastelig

Åja? Da må du vel være imot all enslig-adospjon også da, av samme grunn? Fordi du tror at moren nødvendigvis tror at barnet kommer til et par.

Denne jenta får jo faktisk to foreldre som er glad i henne, og sånn sett skulle hun være heldigere stilt enn ved å komme til enslige adoptanter - som jo mange land godtar etterhvert.

Mange land som godtar enslig-adopsjoner?? Det er vel bare ett land som godtar det. Poenget er jo at da er man GODKJENT som enslig adoptant! Her er det jo jukset! Man blir godkjent som par, men er alene om omsorgen. Det er slett ikke riktig, og kan komme til å gå utover andre som vil adoptere. Også enslig!

Gjest ikke fortvilet nå!

Mange land som godtar enslig-adopsjoner?? Det er vel bare ett land som godtar det. Poenget er jo at da er man GODKJENT som enslig adoptant! Her er det jo jukset! Man blir godkjent som par, men er alene om omsorgen. Det er slett ikke riktig, og kan komme til å gå utover andre som vil adoptere. Også enslig!

Nå blir jeg både opprørt og lei meg! Vi er faktisk to som har omsorgen og som er foreldre til barnet vårt. Vi klarer å samarbeide om dette og er innstilt på å gjøre det i fortsettelsen, selv om vi altså bor hver for oss.

Takk til dere som støttet meg sist og som har kommet med positive meldinger nå. Jeg er glad for å ha dere. Nå avslutter jeg denne diskusjonen for mitt vedkommende!

Husker innlegget ditt veldig godt, og jeg er kjempe glad for valget ditt. Valgte å ikke skrive inn sist gang, og lar mitt nick utebli no. Det er nok av folk som må slenge med leppa, og det gidder jeg ikke å høre på no.

Jeg synest det er topp det dere gjorde, og jeg håper at alt kommer til å gå fint i fremtiden for deg. Stå på, du er mamma til verdens deiligste lille barn no. Gled deg for hver dag som går. Det er deg vel unnt.

mvh

muriel og forkastelig.. Er dere ennå ikke blitt foreldre?Så synd at dere dømmer andre på denne måten. Mange blir enslige foreldre , noen var gift , skulle ha barn og den ene parten fant en annen, moren måtte likevel føde og barnet ble alikevel begge`s. Jeg synes det er forkastelig at noen i det hele tatt mener det dere mener , "Det kan gå ut over andre adoptanter sier en. Det ble ikke slik som barnet skulle ha det sier an annen. Den biologiske moren mente nok ikke at hennes barn skulle vokse opp hos skildte foreldre. Da får jaggumeg de som tidligere har blitt skildt og nyskildte tenke seg bedre om. la barna komme i første rekke , og leve sammen osv. nei dagens samfunn er nå en gang slik at flere og flere blir skildt, desverre sier jeg, men slik er det bare, Men barna enten de er adopterte eller ikke blir fremdeles foreldrenes barn på godt og vondt.

Barnet kunne komme til neste på lista sa en. Hvorfor i allverden tror du det? Alle adoptanter blir gransket i giverlandet og den som egner seg best for dette barnet blir dets foreldre enten de er gift eller enslige. Det er da ikke noe butikkhyller de ligger i....Det er heller ikke noe juks som noen sier for begge to av foreldrene ble godkjente som barnets foreldre og garantien for et langt ekteskap er sjelden tilstede hos noen.Kjære du som ikke er fortvilet lenger, blås i disse som er misunlige på din nye status som mamma. Dette barnet var ment for dere og dere var de foreldrene som det skulle ha. Jeg kjenner et par som gikk fra hverandre rett før tildeling, mannen ville ikke lenger bli far.. Han var så egoistisk , hun fikk en sorg som ikke har latt seg blekne. Ja det er jo en annen sak. men jeg skulle ønske for hennes del at han hadde gjort som ditt barns far,

Lykke til og kos deg med barnet ditt.

Nå blir jeg både opprørt og lei meg! Vi er faktisk to som har omsorgen og som er foreldre til barnet vårt. Vi klarer å samarbeide om dette og er innstilt på å gjøre det i fortsettelsen, selv om vi altså bor hver for oss.

Takk til dere som støttet meg sist og som har kommet med positive meldinger nå. Jeg er glad for å ha dere. Nå avslutter jeg denne diskusjonen for mitt vedkommende!

Ja, det er vel på tide å stikke når ikke alle står og applauderer det dere har gjort??

Ja, det er vel på tide å stikke når ikke alle står og applauderer det dere har gjort??

Kanskje vi burde roe litt ned her nå og respektere det valget "ikke fortvilet nå" har gjort????

Medmennesker skal vi vel også være????

Så til saken:

Jeg tror dette barnet nå har kommet til sine foreldre ( og det må vi andre helt respektere uten å komme med altfor mye surmuling)!!!

Jeg tror også at dette barnet får det bra nå, til tross for brudd. Må også si at jeg mener et brudd ikke burde være mulig når man har barn ( vet at dette også kan diskuteres opp og ned).

Det står vel også i "loven" at man skal si ifra om man blir gravid i sluttfasen av en adopsjon....men gjør alle det??? Vet at dette ikke gjelder så mange, men kjenner til at noen har valgt å fullføre adopsjonen til tross for voksende mage.

Men tøff nok til å vise nicket mitt er jeg ikke....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...