Gå til innhold

Endelig mamma på ordentlig!

Anbefalte innlegg

Gjest venter alene

Mange land som godtar enslig-adopsjoner?? Det er vel bare ett land som godtar det. Poenget er jo at da er man GODKJENT som enslig adoptant! Her er det jo jukset! Man blir godkjent som par, men er alene om omsorgen. Det er slett ikke riktig, og kan komme til å gå utover andre som vil adoptere. Også enslig!

Er det bare ett land som godtar enslige søkere sier du? Nei, nå får du jammen oppdatere deg litt før du uttaler deg. Jeg er medlem i EAF, og har vært på treff sammen med adoptivforeldre som har adoptert som enslige. Det var stor overvekt av barn fra Kina ja, men det var også barn fra Polen,Latvia, Etiopia, India, Fillipinene m.fl. Dette var adopsjoner som var gjennomført gjennom adopsjonsforum. Fikk også vite at det var enda flere aktuelle giverland for enslige søkere.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• muriel

9

• trompet

4

• leenie

3

• BMS!

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg BUUUU'er dere ut...

og jeg kjenner på pulsen at jeg er veldig glad jeg slipper å diskutere dette temaet med dere.

At det går ann å drepe en mors endelige lykke !!!??

Lykkedrepere fordi de tar barnets side i saken, og fordi de mener at adopsjonssøkere skal være ærlige? Vel, da er lykken uansett bygget på gale betingelser.

Det går ikke an å diskutere om dere har lurt myndighetene her. Dere har utvilsomt det. Lurer man virkelig til seg barn? Trist, syns jeg.

Må jo smile litt da. leenie;-)

Sjekk svarene dine i sist link. Jeg husket de så godt, pga. at jeg var overasket over at du synes det var så greit:)

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1390984

Må bare si at jeg ikke alltid får til og legge inn linker riktig, så du får ha meg unnskylt om jeg legger ut feil link.

Vennlig hilsen

Sjekk svarene dine i sist link. Jeg husket de så godt, pga. at jeg var overasket over at du synes det var så greit:)

Må bare si at jeg ikke alltid får til og legge inn linker riktig, så du får ha meg unnskylt om jeg legger ut feil link.

Vennlig hilsen

Da fikk vi endelig avslørt leenie-bløffen

Ikke revne fullstendig nå da leenie!

Annonse

Gjest ChiengMai

det var bare det at jeg syntes det var litt komisk.

Leenie, no hard feelings?

Vennlig hilsen

Vel, leenie kritiserte lynsjemobben i tråden. Hvordan kan man dermed automatisk tolke innlegget hennes dithen at ho støtta vedkommende som starta tråden?

Å ha sympati for situasjonen noen er kommet i betyr nødvendigvis ikke at man bifaller det vedkommende gjør. Men selvfølgelig, bare leenie vet hva ho mente med innlegget sitt, jeg kommer bare med _min_ tolking av det. Jeg ser altså ikke at ho nødvendigvis sier ho er enig i at vedkommende skulle gjennomføre adopsjonen.

Vennlig hilsen

Linken var ikke helt riktig, men ikke langt i fra heller ;)

Vil bare minne deg på at jeg hverken har eller skal adoptere barn. Jeg ER adoptert. Som jeg poengterte i innlegget du referer til, så mener jeg fremdeles at alle som er midt i adopsjonsprosessen skal være ytterst forsiktige med å kritisere andre adopsjonsprosesseser. De kan fort skyte seg selv i foten. Å diskutere de etiske sidene ved adopsjon, når man selv adopterer kan være et minelagt område å bevege seg i. Hvis man selv drikker for mye alkohol, er det veldig greit hvis det dukker opp en som drikker enda mer som man kan hakke på, skjønner du?

Om jeg synes det er greit at man kan lure til seg barn i dette landet? Selvsagt synes jeg ikke det, men det at det er mulig setter jo bare strek under at det er mye i det systemet som ikke fungerer! Men å selv være adoptant og sikte på og skyte etter andre adoptanter...

Skjønner ikke hvor du har det fra at jeg er misunnelig. Det er jeg da slett ikke!! Jeg har fått de barna jeg har tenkt å ha, og ser ingen grunn til å misunne hverken den ene eller den andre (bare så det er sagt).

Du sier at det ikke er "noe juks". Selvfølgelig er det det! Søkerne ble godkjent som foreldre SAMMEN. Når de ikke er SAMMEN lenger, er grunnlaget på hvor godkjenningen ble gitt, ikke lenger tilstede - på samme måte som hvis søkerne mister jobben, blir alvorlig syk eller skadd, gravid etc. etc.

Hvor har jeg det fra at barnet hadde gått til neste på listen? For å si det litt klarere (i tilfelle det var vanskelig å skjønne) Adopsjon foregår ikke slik at det kun er Ett Eneste Søkerpar (eller enslig) som kan få Det Aktuelle Barnet. På enkelte land går de etter lista (hvis du i det hele tatt har fulgt med her inne, så ser du at det er i stor grad er tilfelle på f.eks Kina) På andre land vurderes det mer etter skjønn. Men INGEN LAND har den regelen at "de-som-passer-best-og-ingen-andre". Tror du virkelig at i alle de tilfellene der foreldre må avslå en tildeling, det være seg pga. samlivsbrudd, graviditet, sykdom etc etc, at barnet blir sparket ut av barne- eller fosterhjem og etterlatt i rennesteinen(og dette pga. Det Beste Foreldrene for dette barnet ikke kunne ta imot det)? Nei, vet du hva!! Selvfølgelig vile dette barnet få andre foreldre.

Skulle man følge ditt resonnement, betyr det jo at adoptivbarn bør bli plassert i Den Eneste Ene familien, uansett om pappa(eller mamma) flytter ut, dør, kræsjer i bil og blir pleietrengende, begynner å misbruke alkohol eller får seg en på si. (Alt dette er ting som kan skje i løpet av et svangerskap. Selvfølgelig skal man ikke ta abort i uke 38 - men så er jo også dette en av hovedforskjellene på graviditet og adopsjon. )

Det er jo uansett den beste familien, spesielt utvalgt for det bestemte barnet!!!

En av fordelene OG hovedformålet ved adopsjon er at den uansett skal være TIL BESTE FOR BARNET.

Og siden du kaster ut spørsmålet: Ja, jeg tror et barn har bedre av å ha to foreldre isteden for èn. Tør vedde på at det er bakgrunnen for at det er krever mer å bli godkjent alene enn som par.

Kjære muriel og dere andre som vet best om dem andre som er her inne .

Da jrg har tjue års erfaring med adopsjon. ser jeg jo at det har blitt mye mer trangsynte folk rundt omkring. Folk som gjerne vil si hva som er rett for andre, men holder seg for gode for å si hva de har gjort som ikke er så lurt....Men alikevel, med min erfaring så gjør jeg det samme. jeg legger meg opp i det . Det er fordi jeg synes at .. om du eller dere andre har så mye å fortelle andre adoptanter, om hva de skal gjøre.føle osv, da føler jeg at det rette morsinstingtet ikke sitter så veldig hart. Med det mener jeg ikke hva dere føler for barna deres generellt. men at dere egentlig ikke helt har lagt på hylla det at barnet kommer fra en annen mage. Jeg ser for meg synet til muriel. en som står med en liste i hånden å deler ut barn til den og den. uten at det er blitt sjekket om barnet er det som passer best for foreldre som venter ute på "gangen"

Jeg synes at om noen synes at andre gjør ting feil i forhold til barnet, så er dette barnet født i morens og farens hjerte,

Ventet på gjennom en lang prosess . Jeg anbefalte denne mamman å stå på i hennes vansklige avgjørelse, og hun og faren fant ut at selv om de skildte lag så ville de bli foreldrene til dette barnet.

Derfor er det helt sikkert det rette de har gjort i forhold til barnet og seg selv. Og igjen.. Lykke til både mor og far.La ikke andre ødelegge for dere når dere nå har blitt foreldre.

Gjest irritert på muriels vegne

Da jrg har tjue års erfaring med adopsjon. ser jeg jo at det har blitt mye mer trangsynte folk rundt omkring. Folk som gjerne vil si hva som er rett for andre, men holder seg for gode for å si hva de har gjort som ikke er så lurt....Men alikevel, med min erfaring så gjør jeg det samme. jeg legger meg opp i det . Det er fordi jeg synes at .. om du eller dere andre har så mye å fortelle andre adoptanter, om hva de skal gjøre.føle osv, da føler jeg at det rette morsinstingtet ikke sitter så veldig hart. Med det mener jeg ikke hva dere føler for barna deres generellt. men at dere egentlig ikke helt har lagt på hylla det at barnet kommer fra en annen mage. Jeg ser for meg synet til muriel. en som står med en liste i hånden å deler ut barn til den og den. uten at det er blitt sjekket om barnet er det som passer best for foreldre som venter ute på "gangen"

Jeg synes at om noen synes at andre gjør ting feil i forhold til barnet, så er dette barnet født i morens og farens hjerte,

Ventet på gjennom en lang prosess . Jeg anbefalte denne mamman å stå på i hennes vansklige avgjørelse, og hun og faren fant ut at selv om de skildte lag så ville de bli foreldrene til dette barnet.

Derfor er det helt sikkert det rette de har gjort i forhold til barnet og seg selv. Og igjen.. Lykke til både mor og far.La ikke andre ødelegge for dere når dere nå har blitt foreldre.

Så dine 20 års erfaring med adopsjon gir deg rett til å se bort fra norsk lovgivning og hevde at dine meninger er mer rettmessige enn andres? Det er jo mer enn tydelig at dine 20 år erfaring ikke har lært deg særlig mye om adopsjonslovgivning og ærlighet.

Jeg er sikkert 20 år yngre enn deg, men jeg har faktisk også 23 års erfaring med adopsjon, og jeg syns altså at man skal ivareta loven, om ikke annet så av respekt for givelandene. Som adoptanter har vi faktisk plikter også, og morsinstinkt eller ikke, vi kan ikke sjalte og valte med loven slik det passer oss i enhver situasjon vi måtte havne opp i.

Å nærmest lynsje de som vil at ting skal gå rett for seg og samtidig oppfordre til regelbrudd sier jo ganske mye om deg, ikke sant?

Her er det ikke snakk om hvem som kaster den første stenen, men respekt og troskap mot det vi har gitt oss ut på som adoptanter. Du kaster sannelig sten, du også, "tar" folk fordi de er ærlige i tankegangen.

Å vite hva man selv ville gjort i en lignende situasjon kan INGEN si noe om som ikke selv har vært der. De færreste av oss havner vel i den situasjonen vil jeg tro. At en bryter loven gir ikke en annen større rett til å gjøre det samme!

Nå ble jeg

Gjest Balooba

Det er kanskje bedre at disse foreldrene du ønsker så lykke til i ytterste konsekvens kan få ødelegge for andre som ønsker å adoptere fra samme land som dem? La oss bare håpe de har adoptert fra et land som ikke krever rapporter etter hjemkomst!

Gjest @nonymus

Det er kanskje bedre at disse foreldrene du ønsker så lykke til i ytterste konsekvens kan få ødelegge for andre som ønsker å adoptere fra samme land som dem? La oss bare håpe de har adoptert fra et land som ikke krever rapporter etter hjemkomst!

I den grad rapporter etter hjemkomst kreves av giverlandet, er det sikkert også fullt mulig å manipulere en slik rapport.

Annonse

Gjest ikke fortvilet nå!

Tusen takk trompet - og alle dere andre som har gratulert og ønsket oss lykke til! Jeg lar meg ikke knekke av kritiske innlegg nå, jeg visste det ville komme - og vet jeg tåler det. Vi vet vi har gjort det riktige. Vi har fått vårt barn etter et langt og vanskelig svangerskap.

Da jeg skrev det opprinnelige innlegget i denne saken i høst var jeg dypt fortvilet. Det har vært den aller verste perioden i mitt liv! Da jeg skrev her var det rett og slett en desperat handling, jeg følte meg helt opprådd, og ville gjerne lufte det i et anonymt forum. Ønsket å få gode råd. Det fikk jeg også, og mye støtte, trøst og oppmuntring. Noen rådet meg til ikke å gjennomføre adopsjonen. Helt greit - alle råd ble mottatt med takk. Men noen få var svært aggressive og fordomsfulle.Man må vel regne med det når man legger seg til hogg. Men jeg hadde ikke reflektert over det på forhånd. Ropte bare ut min fortvilelse. Jeg synes folk må få si hva de mener, men noen få gikk etter min mening altfor langt. Å sparke folk som allerede ligger nede synes jeg man bør avholde seg fra.Det var fryktelig selvom jeg hadde forårsaket det selv.

Noen har påpekt at hovedinnlegget mitt denne gangen var arrogant. Det har de sikkert rett i. Det var ikke bevisst, men har nok hatt behov for å fortelle de mest hardtslående fra forrige gang at alt har gått bra. Men mest av alt hadde jeg lyst til å dele gleden med alle som støttet meg og ga meg trøst. Regnet med at mange var spent på hvordan det gikk.

Tusen takk alle sammen. Og som sagt - jeg bryr meg ikke om kritikken lenger nå. Barnet er vårt uansett hva folk måtte mene om det, og både min mann og jeg, øvrige familie og gode venner vil gjøre alt for at hun skal få en trygg og god oppvekst. Vi elsker henne over alt annet !

Jeg hadde ikke tenkt å blande meg inn i denne tråden. Men etter ditt siste innlegg må jeg

si at jeg stusser litt...

Hva mener du egentlig sammenhengen er mellom manglende "riktig morsfølelse" og ønsket om

å følge de lover og regler som til enhver tid gjelder vedr. internasjonal adopsjon?

(jfr. at du sikter til bl.a. muriel o.a. som ikke bifaller det "ikke fortvilet nå" har gjort.)

Du sier: "...om du eller dere andre har så mye å fortelle andre adoptanter, om hva de skal

gjøre.føle osv, da føler jeg at det rette morsinstingtet ikke sitter så veldig hart.

Med det mener jeg ikke hva dere føler for barna deres generellt. men at dere egentlig ikke

helt har lagt på hylla det at barnet kommer fra en annen mage."

Jeg for min del kan ikke glemme at mine barn er født av en annen kvinne, og hvorfor

skulle jeg det? De blir da ikke _mindre_ mine selvom jeg er meg bevisst at de er født av

en annen kvinne og har bodd sine første 1 - 2 år på barnehjem? De har jo allikevel vokst i

_mitt_hjerte_ helt til de kom til oss. Er det noe i veien med min morsfølelse da?

Lurer nå jeg på...

Jeg hadde ikke tenkt å blande meg inn i denne tråden. Men etter ditt siste innlegg må jeg

si at jeg stusser litt...

Hva mener du egentlig sammenhengen er mellom manglende "riktig morsfølelse" og ønsket om

å følge de lover og regler som til enhver tid gjelder vedr. internasjonal adopsjon?

(jfr. at du sikter til bl.a. muriel o.a. som ikke bifaller det "ikke fortvilet nå" har gjort.)

Du sier: "...om du eller dere andre har så mye å fortelle andre adoptanter, om hva de skal

gjøre.føle osv, da føler jeg at det rette morsinstingtet ikke sitter så veldig hart.

Med det mener jeg ikke hva dere føler for barna deres generellt. men at dere egentlig ikke

helt har lagt på hylla det at barnet kommer fra en annen mage."

Jeg for min del kan ikke glemme at mine barn er født av en annen kvinne, og hvorfor

skulle jeg det? De blir da ikke _mindre_ mine selvom jeg er meg bevisst at de er født av

en annen kvinne og har bodd sine første 1 - 2 år på barnehjem? De har jo allikevel vokst i

_mitt_hjerte_ helt til de kom til oss. Er det noe i veien med min morsfølelse da?

Lurer nå jeg på...

Nei da Mamta det var nok ikke slik jeg mente, men noen adoptivforeldre har en tendens til å la biol. arv komme foran , slik at den psykologiske arven kommer i bakhånd. Men barnet derimot har ingen fortid å se tilbake på, selv om de er både to og tre år når de kommer til foreldrene. De tilpasser seg sin mamma og pappa , og først når de blir store og nyskjerrige på sin bakgrunn, (noe mange gjør men ikke alle)så kommer ofte den følesen til adopt, foreldrene at de jo ikke er biol. foreldre og dermed må de ta dette "ned fra hylla" Og det var vel egentlig det jeg mente med morsfølesen.At det blir noe som forstyrrer den . Og for all del ikke noe vondt ment.

Så dine 20 års erfaring med adopsjon gir deg rett til å se bort fra norsk lovgivning og hevde at dine meninger er mer rettmessige enn andres? Det er jo mer enn tydelig at dine 20 år erfaring ikke har lært deg særlig mye om adopsjonslovgivning og ærlighet.

Jeg er sikkert 20 år yngre enn deg, men jeg har faktisk også 23 års erfaring med adopsjon, og jeg syns altså at man skal ivareta loven, om ikke annet så av respekt for givelandene. Som adoptanter har vi faktisk plikter også, og morsinstinkt eller ikke, vi kan ikke sjalte og valte med loven slik det passer oss i enhver situasjon vi måtte havne opp i.

Å nærmest lynsje de som vil at ting skal gå rett for seg og samtidig oppfordre til regelbrudd sier jo ganske mye om deg, ikke sant?

Her er det ikke snakk om hvem som kaster den første stenen, men respekt og troskap mot det vi har gitt oss ut på som adoptanter. Du kaster sannelig sten, du også, "tar" folk fordi de er ærlige i tankegangen.

Å vite hva man selv ville gjort i en lignende situasjon kan INGEN si noe om som ikke selv har vært der. De færreste av oss havner vel i den situasjonen vil jeg tro. At en bryter loven gir ikke en annen større rett til å gjøre det samme!

Nå ble jeg

Ja da har nok du som har 23 års efaring angående adopsjon jobbet i Barnevernet lengere enn meg, og da skulle nok du også sett at det ikke er noe lovbrudd hun har gjort, men rett og slett fullført adopsjonen mens hun ennå var gift, for nå er det nå en gang slik at det tar tid med en skillsmisse eller så kan jo mannen ombestemme seg og starte på nytt med kona. Ja mulighetene er tilstede for en lykkelig slutt, både for mor og barn, Og loven kan tolkes på forskellige måter og gi forskjellige resultater, alt ettersom hvem som leser den.

Nei da Mamta det var nok ikke slik jeg mente, men noen adoptivforeldre har en tendens til å la biol. arv komme foran , slik at den psykologiske arven kommer i bakhånd. Men barnet derimot har ingen fortid å se tilbake på, selv om de er både to og tre år når de kommer til foreldrene. De tilpasser seg sin mamma og pappa , og først når de blir store og nyskjerrige på sin bakgrunn, (noe mange gjør men ikke alle)så kommer ofte den følesen til adopt, foreldrene at de jo ikke er biol. foreldre og dermed må de ta dette "ned fra hylla" Og det var vel egentlig det jeg mente med morsfølesen.At det blir noe som forstyrrer den . Og for all del ikke noe vondt ment.

Takk for oppklaringen!

:-)

Linken var ikke helt riktig, men ikke langt i fra heller ;)

Vil bare minne deg på at jeg hverken har eller skal adoptere barn. Jeg ER adoptert. Som jeg poengterte i innlegget du referer til, så mener jeg fremdeles at alle som er midt i adopsjonsprosessen skal være ytterst forsiktige med å kritisere andre adopsjonsprosesseser. De kan fort skyte seg selv i foten. Å diskutere de etiske sidene ved adopsjon, når man selv adopterer kan være et minelagt område å bevege seg i. Hvis man selv drikker for mye alkohol, er det veldig greit hvis det dukker opp en som drikker enda mer som man kan hakke på, skjønner du?

Om jeg synes det er greit at man kan lure til seg barn i dette landet? Selvsagt synes jeg ikke det, men det at det er mulig setter jo bare strek under at det er mye i det systemet som ikke fungerer! Men å selv være adoptant og sikte på og skyte etter andre adoptanter...

Skjønner hva du mener:)

Måtte bare smile litt, siden jeg følte du gikk sterkere ut denne gangen mot "hovedpersonen" enn "lynsjemobben".

Jeg er ellers helt enig med deg:)

Håper du får en fin helg!

Hygglig og se deg her på forumet igjen, jeg synes det var en stund siden sist, men det er kansje jeg som ikke følger med.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...