Gå til innhold

Endelig mamma på ordentlig!

Anbefalte innlegg

Så dine 20 års erfaring med adopsjon gir deg rett til å se bort fra norsk lovgivning og hevde at dine meninger er mer rettmessige enn andres? Det er jo mer enn tydelig at dine 20 år erfaring ikke har lært deg særlig mye om adopsjonslovgivning og ærlighet.

Jeg er sikkert 20 år yngre enn deg, men jeg har faktisk også 23 års erfaring med adopsjon, og jeg syns altså at man skal ivareta loven, om ikke annet så av respekt for givelandene. Som adoptanter har vi faktisk plikter også, og morsinstinkt eller ikke, vi kan ikke sjalte og valte med loven slik det passer oss i enhver situasjon vi måtte havne opp i.

Å nærmest lynsje de som vil at ting skal gå rett for seg og samtidig oppfordre til regelbrudd sier jo ganske mye om deg, ikke sant?

Her er det ikke snakk om hvem som kaster den første stenen, men respekt og troskap mot det vi har gitt oss ut på som adoptanter. Du kaster sannelig sten, du også, "tar" folk fordi de er ærlige i tankegangen.

Å vite hva man selv ville gjort i en lignende situasjon kan INGEN si noe om som ikke selv har vært der. De færreste av oss havner vel i den situasjonen vil jeg tro. At en bryter loven gir ikke en annen større rett til å gjøre det samme!

Nå ble jeg

Takk for støtten! Jeg kan ikke se at jeg i noen av replikkene mine har vært ufin. Kanskje har jeg kunnet virke krass, men så synes jeg også det er en nokså alvorlig sak vi snakker om.

Jeg har adoptert selv, er glad i barn og opptatt av barn. Jeg må innrømme at jeg blir såret når Trompet skriver "Jeg synes det er forkastelig at noen i det hele tatt mener det dere mener" (ikke akkurat noen mindre fordømmende holdning enn min egen) og "Jeg ser for meg synet til muriel. en som står med en liste i hånden å deler ut barn til den og den. uten at det er blitt sjekket om barnet er det som passer best for foreldre som venter..."

Enten må jeg ha uttrykt meg uforståelig da jeg kritiserte en ulovlig handling, eller så er det vel kanskje JEG som aldri skulle vært godkjent som mor - med det forferdelige "synet" som jeg har.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• muriel

9

• trompet

4

• leenie

3

• BMS!

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke nå, igjen

Ja da har nok du som har 23 års efaring angående adopsjon jobbet i Barnevernet lengere enn meg, og da skulle nok du også sett at det ikke er noe lovbrudd hun har gjort, men rett og slett fullført adopsjonen mens hun ennå var gift, for nå er det nå en gang slik at det tar tid med en skillsmisse eller så kan jo mannen ombestemme seg og starte på nytt med kona. Ja mulighetene er tilstede for en lykkelig slutt, både for mor og barn, Og loven kan tolkes på forskellige måter og gi forskjellige resultater, alt ettersom hvem som leser den.

"Vi er oppmerksomme på at vi plikter å underrette Statens adopsjonskontor snarest hvis det skjer endringer i familiens økonomiske, sosiale eller helsemessige situasjon i tiden fra søknaden om adopsjon og til tildeling av barn har funnet sted. Blant annet må slik underetning gis om egen graviditet."

Kan du tolke dette for meg? Jeg skjønner det helt tydlig på en annen måte en deg.

Gjest irritert på muriels vegne

Takk for støtten! Jeg kan ikke se at jeg i noen av replikkene mine har vært ufin. Kanskje har jeg kunnet virke krass, men så synes jeg også det er en nokså alvorlig sak vi snakker om.

Jeg har adoptert selv, er glad i barn og opptatt av barn. Jeg må innrømme at jeg blir såret når Trompet skriver "Jeg synes det er forkastelig at noen i det hele tatt mener det dere mener" (ikke akkurat noen mindre fordømmende holdning enn min egen) og "Jeg ser for meg synet til muriel. en som står med en liste i hånden å deler ut barn til den og den. uten at det er blitt sjekket om barnet er det som passer best for foreldre som venter..."

Enten må jeg ha uttrykt meg uforståelig da jeg kritiserte en ulovlig handling, eller så er det vel kanskje JEG som aldri skulle vært godkjent som mor - med det forferdelige "synet" som jeg har.

Paradoksalt nok ble det mest ufine innlegget i tråden skrevet av trompet. Snakk om skudd i blinde.

At dama har livlig fantasi kan ho neppe hjelpe, men løskrutt er bare latterlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...