geraldy Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Etter å ha lest Endelig mamma på ordentlig" av ikke fortvilet nå, må jeg si jeg sitter igjen med en emmen smak i munnen. Greit nok, muriel og forkastelig, at dere har deres meninger, men det er noe med måten disse meningene blir kastet frem. Det sårer faktisk ganske mye, ikke bare budskapet, men som sagt, måten det sies på. Ville dere hatt den tonen i RL? Jeg er heller ikke for å bare ha solskinnshistorier her, det er flott hvis div.saker blir diskutert. Kanskje disse sakene kan diskuteres i egne tråder, for å slenge ut slike meninger til en som vil dele sin glede i egen tråd, ja det er faktisk i mine øyne rent sagt uhøflig. Bare for å understreke; her på forumet er det plass til både baksider og ulemper, som solskinnshistorier og ventenerver. Men vanlig høflighet hører også til. Hva synes dere andre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg gjør ikke forskjell på DOL og IRL, som en av de få i den tråden du nevner. Bare det faktum at de fleste brukte "engangsnick" burde vel si det meste om saken som ble tatt opp. Applauderer gjerne et regelbrudd, så lenge ingen vet hvem vi er... Jeg skriver ingen ting som jeg ikke kunne sagt til mottager IRL. Og hvis vi ikke vil ende opp med et Teletubbies-land her på DOL, så kan du kanskje fortelle meg hva jeg skulle svart? (Hvis jeg fikk lov til å svare, da.) På en del av foraene her kan man nå velge om man ønsker svar fra DOLs fagpersonell eller bare fra brukerne. Kanskje det er tingen her på adopsjon? "Ønsker kun bifallende replikker" eller "Åpen for diskusjon". Jeg har INGEN problemer med å forstå fortvilelsen hos henne som mannen forlot helt i slutten av prosessen. Men de har likevel begått et regelbrudd. Skal vi bifalle hvis noen skriver inn her og forteller at de har søkt som enslig på Kina, og lagt skjul på at de er homofile? Kina har sagt klart fra at de ikke ønsker homofile søkere, men pytt! Jubles det her inne, så er det bare å juble med. Regler er til for å brytes. Som sagt: Ingen problemer med å ha sympati for ovenfornevnte person. Men det er temmelig stor forskjell på å synes synd på vedkommende - og å jublende bifalle når hun legger regelbruddet sitt ut for offentligheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hix Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Det er langt mellom innleggene som engasjerer i samme grad som innlegget til fortvilet. Først litt om mitt syn på situasjonen: Jeg husker godt at jeg reagerte negativt på den beslutningen fortvilet valgte å ta, men etter å ha tenkt meg om, finner jeg det ikke like problematisk lenger. Mine to hovedpunkter mot hennes beslutning var at hun i hennes situasjon kanskje ikke helt forsto at hun kunne få problemer med å mobilisere de kreftene som trengs for å takle ommstillingen til en morsrolle. Av det siste innlegget høres det ut som om bekymringen var gunnløs. Det andre poenget var at signaleffekten til giverlandet ville være feil. Greit nok, men fortvilets tanker og beslutninger fremkommer jo ikke i noen offisielle kanaler. Sett fra giverlandets side dreier dette seg om et par som møtte veggen etter at barnet kom til Norge. Noen sånne saker regner giverlandene helt sikkert med, og fortvilet er nok ikke den første, men kanskje den første som har vært tøff nok til å lufte sin beslutning i et åpent fora. Jeg applauderer altså på ingen måte fortvilets valg, men jeg forstår det uendelig godt. Så til diskusjonen om tonen her i forumet. Jeg synes ingen av svarene som fortvilet fikk på sitt innlegg er særlig uhøflige. Noen er skrevet i en opphisset tone, men stort sett argumenteres det for synspunktene. Generellt vil jeg si at dersom man samler 30 mennesker i et rom for å diskutere et følelsesladet tema vil det nesten alltid være minst to "idioter" tilstede. Med idioter mener jeg da ikke de som har et annet syn enn mitt, men folk som buser ut med bastante uttalelser, gjerne på en ufin måte, uten verken å ha kunnskap om temaet eller evne til å se en sak fra flere sider. "Tomme tønner ramler mest" heter det visst. Slike mennesker går alltid inn i en diskusjon uten vilje og evne til å motta argumentasjon for et annet syn. De omgir oss alltid og i alle sammenhenger. De aller fleste, inkludert meg selv, har opplevd å sitte med den ubehagelige følelsen av å tilhøre denne gruppen i etterkant av en følelsesladet diskusjon. Mitt poeng er at dersom man misliker sterkt å få slike svar på sine innlegg, så bør man heller ikke skrive her på DOL. At det kommer svar av alle kategorier et et sunnhetstegn!!!!! Sett i det lyset synes jeg denne samtalegruppa fremstår som både innholdsløs, kjedelig og tannløs. Fortvilets innlegg utløste et herlig pust av friskhet her på forumet. Det er ingen grunn til å ta seg nær av allskens usakeligheter som folk kommer med her på forumet. Ufine innlegg rammer BARE de som skriver dem. De som burde føle seg rammet av det jeg skriver nå tenker sikkert; "IDIOT!!", og det må de få lov til :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmaen Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Uff jeg blir reint skremt av slik lesing. Personlige angrep høre ikke hjemme noen plass etter min mening 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg greier ikke se innleggene fra muriel og Forkastelig på samme måte som deg. Syns de har argumentert bra for sitt syn og at innleggene deres er langt fra ufine. De forfekter kun norske (og sikkert også adopsjonslandene våres) regler for hvordan adopsjon _skal_ foregå i Norge. At en som bryter disse reglene og forteller det "i all offentlighet" får motbør på dette forumet syns jeg ikke er merkelig i det hele tatt. En del har argumentert for at det sikkert er fler som bryter/tøyer disse reglene, noe som er vel mulig. Men ærlig takt, hvor mange av disse har "annonsert" det her på DOL? Det var uklokt gjort, rett og slett. Jeg har vel lært for mye om internett og hvordan det fungerer til å innbille meg at vi er så anonyme som vi gjerne ønsker å tro her inne. Å innbille seg at en slik "offentliggjøring" av noe så kontroversielt ikke skal utløse følelser hos leserne er _for_ naivt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forskjell Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg gjør ikke forskjell på DOL og IRL, som en av de få i den tråden du nevner. Bare det faktum at de fleste brukte "engangsnick" burde vel si det meste om saken som ble tatt opp. Applauderer gjerne et regelbrudd, så lenge ingen vet hvem vi er... Jeg skriver ingen ting som jeg ikke kunne sagt til mottager IRL. Og hvis vi ikke vil ende opp med et Teletubbies-land her på DOL, så kan du kanskje fortelle meg hva jeg skulle svart? (Hvis jeg fikk lov til å svare, da.) På en del av foraene her kan man nå velge om man ønsker svar fra DOLs fagpersonell eller bare fra brukerne. Kanskje det er tingen her på adopsjon? "Ønsker kun bifallende replikker" eller "Åpen for diskusjon". Jeg har INGEN problemer med å forstå fortvilelsen hos henne som mannen forlot helt i slutten av prosessen. Men de har likevel begått et regelbrudd. Skal vi bifalle hvis noen skriver inn her og forteller at de har søkt som enslig på Kina, og lagt skjul på at de er homofile? Kina har sagt klart fra at de ikke ønsker homofile søkere, men pytt! Jubles det her inne, så er det bare å juble med. Regler er til for å brytes. Som sagt: Ingen problemer med å ha sympati for ovenfornevnte person. Men det er temmelig stor forskjell på å synes synd på vedkommende - og å jublende bifalle når hun legger regelbruddet sitt ut for offentligheten. Jeg har INGEN problemer med å forstå fortvilelsen hos henne som mannen forlot helt i slutten av prosessen. Men de har likevel begått et regelbrudd. Skal vi bifalle hvis noen skriver inn her og forteller at de har søkt som enslig på Kina, og lagt skjul på at de er homofile? Kina har sagt klart fra at de ikke ønsker homofile søkere, men pytt! Jubles det her inne, så er det bare å juble med. Regler er til for å brytes. Litt forskjell på å være homofil i utgangspunktet når man sender inn søknaden, og dèt at mannen stikker av, eller....? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg har INGEN problemer med å forstå fortvilelsen hos henne som mannen forlot helt i slutten av prosessen. Men de har likevel begått et regelbrudd. Skal vi bifalle hvis noen skriver inn her og forteller at de har søkt som enslig på Kina, og lagt skjul på at de er homofile? Kina har sagt klart fra at de ikke ønsker homofile søkere, men pytt! Jubles det her inne, så er det bare å juble med. Regler er til for å brytes. Litt forskjell på å være homofil i utgangspunktet når man sender inn søknaden, og dèt at mannen stikker av, eller....? Men du bør vel være enig i at begge har brutt norske regler for hvordan en adopsjon skal gjennomføres? At kriteriene i utgangspunktet er forskjellig gjør ikke regelbruddet mindre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg greier ikke se innleggene fra muriel og Forkastelig på samme måte som deg. Syns de har argumentert bra for sitt syn og at innleggene deres er langt fra ufine. De forfekter kun norske (og sikkert også adopsjonslandene våres) regler for hvordan adopsjon _skal_ foregå i Norge. At en som bryter disse reglene og forteller det "i all offentlighet" får motbør på dette forumet syns jeg ikke er merkelig i det hele tatt. En del har argumentert for at det sikkert er fler som bryter/tøyer disse reglene, noe som er vel mulig. Men ærlig takt, hvor mange av disse har "annonsert" det her på DOL? Det var uklokt gjort, rett og slett. Jeg har vel lært for mye om internett og hvordan det fungerer til å innbille meg at vi er så anonyme som vi gjerne ønsker å tro her inne. Å innbille seg at en slik "offentliggjøring" av noe så kontroversielt ikke skal utløse følelser hos leserne er _for_ naivt! Appluas, Chieng Mai! Jeg har ingen problemer med å sympatisere med "ikke fortvilet nå" og den situasjonen hun havnet i. Det betyr ikke at jeg trenger å synes at det hun gjorde var riktig. Og jeg mener at man kan ikke forvente å skrive slike innlegg her, og så forvente å få bare klapp og kos tilbake. Jeg kan ikke en gang begynne å forestille meg hvordan det må være å bli forlatt etter tildeling, og jeg aner ikke hva jeg selv hadde valgt å gjøre i den situasjonen. Det kan man vel neppe vite før man er dere selv... Men i henhold til lover, regler og moral er det ikke rett å hente hjem barnet, det er pur egoistisk, så mye er sikkert! Jeg kan ønske "ikke fortvilet nå" lykke til som mamma og ønske henne og barnet alt godt. Det betyr ikke at jeg applauderer det hun har gjort. Det ER tross alt BARNET som skal få foreldre gjennom adopsjon, ikke foreldre som skal få barn... Sånn, nå var lunsjen min over ;o) Beste hilsen fra ikke anonyme 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cebuano Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Syns det er helt greit å diskutere en slik sak. Jeg har ikke tatt noe standpunkt og vil ikke gi meg inn på noen diskusjon, men det må være lov å si sine meninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Kan man egentlig forvente å bare motta godord og applaus for sitt valg i slike tilfeller? Når man skriver innlegg her inne, må man regne med å få høre alles synspunkter, ikke bare de som holder med og stryker deg med hårene. Jeg synes de du nevner hadde gode grunner for sine meninger, og i sin fulle rett til å si det! Jeg er faktisk enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sirkel Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Men du bør vel være enig i at begge har brutt norske regler for hvordan en adopsjon skal gjennomføres? At kriteriene i utgangspunktet er forskjellig gjør ikke regelbruddet mindre. De var jo gift da de hentet barnet, så formelt har de vel ikke brutt noen regler ? De visste at de kom til å gå fra hverandre, så et moralsk overtramp kan man mene at de har begått. Heldigvis er det ikke vår jobb å dømme, verken i Himmelen eller på jorden.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 De var jo gift da de hentet barnet, så formelt har de vel ikke brutt noen regler ? De visste at de kom til å gå fra hverandre, så et moralsk overtramp kan man mene at de har begått. Heldigvis er det ikke vår jobb å dømme, verken i Himmelen eller på jorden.... Syns det er et større _lovmessig_ overtramp enn moralsk, faktisk. Jeg vet slett ikke hva jeg selv ville gjort i et slikt tilfelle, men jeg ville i alle fall vite at jeg brøt loven for hvordan adopsjon skal foregå. Det er vel også derfor vedkommende ikke spilte med åpne kort i forhold til adopsjonsformidleren sin? Å snakke om klare lover er en ting, moral er mer ... flytende ... og ikke like lett å si er rett eller feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hei! Personlig oppfattet jeg hovedinnlegget litt hovent. Svarene hun da også måtte forvente og få, lot jo heller ikke vente på seg. Sitat:Og dere som sa at det var ulovlig å gjennomføre adopsjonen når vi skulle gå fra hverandre: Nå er vi ekte og lovlige foreldre, uten tvil. Ja, de er lovlig og ekte foreldre, men de ble det ikke på en lovlig og ekte måte. Og sånn er det faktisk, tro det eller ei. Vi har alle skrevet under på at vi plikter og opplyse om store forandringer. Om min mann hadde fått seg en elskerinne, så hadde det i alle fall vært en stor forandring i mitt forhold. Leste netopp igjenom den gamle tråden, til tross for at jeg husket den godt. Den gang valgte jeg og bare gi henne en "stor klem". Jeg har ingen formening om og absolutt aplaudere hennes og hans valg. På ingen måte. Jeg synes fryktlig synd på henne som kom i den situasjonen hun kom i. Men der går også min grense for hvor forståelses full, jeg velger og være. Argumentene som kommer om at ikke heller alle er like ærlige, er vel heller litt tynn får meg. Vi må alle feie for vår egen dør. Om både min søster og min bror stjeler hver sin sjokolade i butikken, tilsier ikke at det ikke er feil av meg og gjøre det samme. Man kan være medmenneske, uten og være enig. Dette ble ett rotete innlegg. På slutten vil jeg bare si at jeg ikke synes det er feil og argumentere i tråden ting startet. Legger man ut så sensitiv informasjon om seg selv, må man også regne med og få reaksjoner. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hvis man først skal snakke om tonen i innlegg på forumet, med bakgrunn i tråden "Endelig mamma på ordentlig", så må jeg nok si meg enig med BMS i at en i hovedinnlegget til "ikke fortvilet nå" kan ane et snev av hovmod. Men at flere av de som gir henne motsvar ikke pakker inn sine meninger betyr vel ikke nødvendigvis at de er uhøflige? Jeg oppfatter det i alle fall ikke slik. Dessuten, i en diskusjon må det være tillatt å sette ting på spissen uten å bli beskyldt for å være uhøflig eller komme med personangrep. Du sier også at en bør lage egne tråder for denne typen temaer/ debatter. Men det er vel nettopp i kjølvannet av slike innelgg at diskusjonen blir aktuell? I denne aktuelle tråden, opplever jeg nok at "ikke fortvilet nå" selv egger til strid. Generelt sett mener jeg dessuten at dersom en velger å skrive om et kontroversielt tema på et forum som dette, må en være forberedt på motbør såvel som medhold. Synes "hix" beskriver diskusjoners dynamikk på en fortreffelig måte! Og jeg er enig at det må være et sunnhetstegn at en debatt har litt temperatur. Hvis ikke, minner vel forumet mer om en koseklubb enn et diskusjonsforum? mener 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamams Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg synes det er morsomt med innlegg som skaper debatt og som gjør at det blir litt action her inne ;o) Jeg synes imidlertid at tonen i enkelte innlegg til tider kan grense til det uhøflige. Når det gjelder innlegget som har skapt denne debatten så må jeg si at jeg er imponert over at det er så mange ærlige og rettskafne brukere av forumet. Jeg må,med skam, si at jeg tror jeg kunne ha gjort det samme hvis jeg hadde kommet i en lignede situasjon den gang vi skulle adoptere vårt første barn. Dette ville blitt min eneste sjanse til å bli mamma (alder tatt i betraktning) så det ville simpelten ha gitt meg en knekk for livet om adopsjonen ikke hadde blitt gjennomført etter tildeling. Jeg vet at det er barnet som skal skal få foreldre og ikke foreldre som har krav på å få barn, men for langt de fleste av oss er det å få barn en egoistisk handling; og jeg tror jeg ville være så egoistisk at jeg hadde gjennomført adopsjonen for å kunne få oppleve å bli mor. Jeg er en ærlig sjel og følger, vanligvis, lover og regler til punkt og prikke, men i samme situasjon som "ikke fortvilet nå" tror jeg jammen min moral hadde blitt dårlig. Jeg er enig i at det er et regelbrudd; i alle fall uærlig og umoralsk å gjennomføre en adopsjon på disse vilkår, MEN - det kunne vært meg. Hilsen fra en som skjønner at hun har dårlig moral og er en egoistisk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
polly1365380357 Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg synes det er bra at det dukker opp friske tema og diskusjoner her, slik at det ikke bare blir gratulasjoner og oppdateringer på kinatildelingene. Samtidig mener jeg nok at noen av svarene til hun som ikke er fortvilet lenger var unødig skarpt formulert. Hvem kan med hånden på hjertet si hvordan de selv hadde valgt i en tilsvarende situasjon? Jeg tror ikke en kan sette seg inn i den følelsesmessige delen av dette uten å ha vært "der" selv. De av oss som har vært gjennom en adopsjonsprosess vet hvordan følelsene helt løper av med oss, og med de belastningene hun var utsatt for i tillegg, kan vi rett og slett ikke sette oss i hennes sted! På meg virker det som både hun og mannen hennes er ansvarlige mennesker som samarbeider på alvor om det barnet de har fått sammen. (Det finnes mange eksempler på at adoptivforeldre som skiller seg IKKE samarbeider om barna de har fått). Derfor ønsker jeg dem begge - og alle tre lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke nå, igjen Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg synes det er bra at det dukker opp friske tema og diskusjoner her, slik at det ikke bare blir gratulasjoner og oppdateringer på kinatildelingene. Samtidig mener jeg nok at noen av svarene til hun som ikke er fortvilet lenger var unødig skarpt formulert. Hvem kan med hånden på hjertet si hvordan de selv hadde valgt i en tilsvarende situasjon? Jeg tror ikke en kan sette seg inn i den følelsesmessige delen av dette uten å ha vært "der" selv. De av oss som har vært gjennom en adopsjonsprosess vet hvordan følelsene helt løper av med oss, og med de belastningene hun var utsatt for i tillegg, kan vi rett og slett ikke sette oss i hennes sted! På meg virker det som både hun og mannen hennes er ansvarlige mennesker som samarbeider på alvor om det barnet de har fått sammen. (Det finnes mange eksempler på at adoptivforeldre som skiller seg IKKE samarbeider om barna de har fått). Derfor ønsker jeg dem begge - og alle tre lykke til videre! Du skriver;På meg virker det som både hun og mannen hennes er ansvarlige mennesker som samarbeider på alvor om det barnet de har fått sammen. (Det finnes mange eksempler på at adoptivforeldre som skiller seg IKKE samarbeider om barna de har fått). Det finnes også folk som ikke venter til dagen de får tildeling med og fortelle at de er utro og vil flytte sammen med elskerinnen. Hvor ansvarlig er det. Tanker fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-494735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lovlydig Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg gjør ikke forskjell på DOL og IRL, som en av de få i den tråden du nevner. Bare det faktum at de fleste brukte "engangsnick" burde vel si det meste om saken som ble tatt opp. Applauderer gjerne et regelbrudd, så lenge ingen vet hvem vi er... Jeg skriver ingen ting som jeg ikke kunne sagt til mottager IRL. Og hvis vi ikke vil ende opp med et Teletubbies-land her på DOL, så kan du kanskje fortelle meg hva jeg skulle svart? (Hvis jeg fikk lov til å svare, da.) På en del av foraene her kan man nå velge om man ønsker svar fra DOLs fagpersonell eller bare fra brukerne. Kanskje det er tingen her på adopsjon? "Ønsker kun bifallende replikker" eller "Åpen for diskusjon". Jeg har INGEN problemer med å forstå fortvilelsen hos henne som mannen forlot helt i slutten av prosessen. Men de har likevel begått et regelbrudd. Skal vi bifalle hvis noen skriver inn her og forteller at de har søkt som enslig på Kina, og lagt skjul på at de er homofile? Kina har sagt klart fra at de ikke ønsker homofile søkere, men pytt! Jubles det her inne, så er det bare å juble med. Regler er til for å brytes. Som sagt: Ingen problemer med å ha sympati for ovenfornevnte person. Men det er temmelig stor forskjell på å synes synd på vedkommende - og å jublende bifalle når hun legger regelbruddet sitt ut for offentligheten. Det står i flere av innleggene her - og på den andre tråden som omhandler samme tema - at man har undertegnet på at man skal melde fra om store endringer i livssituasjonen. Det har aldri vi undertegnet på i forbindelse med våre to adopsjoner, den siste for to år siden.Det er riktig at det står i papirene fra BUFA at man skal melde fra, men det er ikke noe vi har undertegnet på. Juridisk har disse menneskene derfor ikke gjort noe galt siden de fortsatt ikke var separert da de hentet barnet. Når det gjelder Kina og homofile må enslige undertegne på at de ikke er det. Det er noe helt annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-495151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Det står i flere av innleggene her - og på den andre tråden som omhandler samme tema - at man har undertegnet på at man skal melde fra om store endringer i livssituasjonen. Det har aldri vi undertegnet på i forbindelse med våre to adopsjoner, den siste for to år siden.Det er riktig at det står i papirene fra BUFA at man skal melde fra, men det er ikke noe vi har undertegnet på. Juridisk har disse menneskene derfor ikke gjort noe galt siden de fortsatt ikke var separert da de hentet barnet. Når det gjelder Kina og homofile må enslige undertegne på at de ikke er det. Det er noe helt annet. Du undertegner på dette på sosialrapporten. Trodde denne fulgte samme mal uansett hvem som skrev den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-495161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Det står i flere av innleggene her - og på den andre tråden som omhandler samme tema - at man har undertegnet på at man skal melde fra om store endringer i livssituasjonen. Det har aldri vi undertegnet på i forbindelse med våre to adopsjoner, den siste for to år siden.Det er riktig at det står i papirene fra BUFA at man skal melde fra, men det er ikke noe vi har undertegnet på. Juridisk har disse menneskene derfor ikke gjort noe galt siden de fortsatt ikke var separert da de hentet barnet. Når det gjelder Kina og homofile må enslige undertegne på at de ikke er det. Det er noe helt annet. Dette står på samme side som dere skriver under på. Ordlyden er som følger: "Vi er oppmerksomme på at vi plikter å underrette Statens adopsjonskontor snarest hvis det skjer endringer i familiens økonomiske, sosiale eller helsemessige situasjon i tiden fra søknaden om adopsjon og til tildeling av barn har funnet sted. Blant annet må slik underetning gis om egen graviditet." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90011-om-%C3%A5-prate-her-inne/#findComment-495176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.