Gå til innhold

Om å "prate" her inne.....

Anbefalte innlegg

Gjest lovlydig

Du undertegner på dette på sosialrapporten. Trodde denne fulgte samme mal uansett hvem som skrev den.

På sosialrapporten? Nå har jeg funnet fram begge to. Det står da overhodet ikke noe sånt der! Det står på godkjenninga at vi er forplikta til å gi beskjed, men den har vi da ikke undertegnet på.

Fortsetter under...

Gjest lovlydig

På sosialrapporten? Nå har jeg funnet fram begge to. Det står da overhodet ikke noe sånt der! Det står på godkjenninga at vi er forplikta til å gi beskjed, men den har vi da ikke undertegnet på.

Har saumfart sosialrapportene en gang til. Det står ingenting om noe sånt i det hele tatt. Har det kommet nye maler siden vi søkte sist kanskje?

Gjest ChiengMai

Har saumfart sosialrapportene en gang til. Det står ingenting om noe sånt i det hele tatt. Har det kommet nye maler siden vi søkte sist kanskje?

Sitatet jeg har med er fra siste sosialrapporten vår, den ble sluttført første uka i august 2002. Første rapporten i 1999 var vi ikke åndsnærværende nok til å ta kopi av.

Som sagt trodde jeg samme mal skulle brukes over hele landet.

Gjest ChiengMai

Sitatet jeg har med er fra siste sosialrapporten vår, den ble sluttført første uka i august 2002. Første rapporten i 1999 var vi ikke åndsnærværende nok til å ta kopi av.

Som sagt trodde jeg samme mal skulle brukes over hele landet.

Det avsnittet jeg sikter til _skal_ etter litt nærmere undersøkelser (se blant annet sidene til adopsjon.com eller ring barnevernet, det gjorde jeg) være med. Så i deres tilfelle er det tydeligvis tatt vekk fra bvs side selv om dette avsnittet hører med i sosialrapporten.

Sitter her med vår ferskeste sosialrapport i hendene, undertegnet 30.09.02 og kan bekrefte at vi har skrevet under på nøyaktig det samme som Chieng Mai siterer.

De andre to sosialrapportene har jeg ikke foran meg nå, men jeg er temmelig sikker på at ordlyden er den samme der.

Evt. er det mulig at dette står på selve søknadspapiret som undertegnes

og sendes BUFA/SUAK.

Hilsen fra

Annonse

Jeg synes det er morsomt med innlegg som skaper debatt og som gjør at det blir litt action her inne ;o) Jeg synes imidlertid at tonen i enkelte innlegg til tider kan grense til det uhøflige.

Når det gjelder innlegget som har skapt denne debatten så må jeg si at jeg er imponert over at det er så mange ærlige og rettskafne brukere av forumet. Jeg må,med skam, si at jeg tror jeg kunne ha gjort det samme hvis jeg hadde kommet i en lignede situasjon den gang vi skulle adoptere vårt første barn. Dette ville blitt min eneste sjanse til å bli mamma (alder tatt i betraktning) så det ville simpelten ha gitt meg en knekk for livet om adopsjonen ikke hadde blitt gjennomført etter tildeling. Jeg vet at det er barnet som skal skal få foreldre og ikke foreldre som har krav på å få barn, men for langt de fleste av oss er det å få barn en egoistisk handling; og jeg tror jeg ville være så egoistisk at jeg hadde gjennomført adopsjonen for å kunne få oppleve å bli mor. Jeg er en ærlig sjel og følger, vanligvis, lover og regler til punkt og prikke, men i samme situasjon som "ikke fortvilet nå" tror jeg jammen min moral hadde blitt dårlig. Jeg er enig i at det er et regelbrudd; i alle fall uærlig og umoralsk å gjennomføre en adopsjon på disse vilkår, MEN - det kunne vært meg.

Hilsen fra en som skjønner at hun har dårlig moral og er en egoistisk

Klokt sagt, og helt enig med deg, kinmamams.

Gjest i prosessen

Jeg synes det er bra at det dukker opp friske tema og diskusjoner her, slik at det ikke bare blir gratulasjoner og oppdateringer på kinatildelingene. Samtidig mener jeg nok at noen av svarene til hun som ikke er fortvilet lenger var unødig skarpt formulert. Hvem kan med hånden på hjertet si hvordan de selv hadde valgt i en tilsvarende situasjon? Jeg tror ikke en kan sette seg inn i den følelsesmessige delen av dette uten å ha vært "der" selv. De av oss som har vært gjennom en adopsjonsprosess vet hvordan følelsene helt løper av med oss, og med de belastningene hun var utsatt for i tillegg, kan vi rett og slett ikke sette oss i hennes sted!

På meg virker det som både hun og mannen hennes er ansvarlige mennesker som samarbeider på alvor om det barnet de har fått sammen. (Det finnes mange eksempler på at adoptivforeldre som skiller seg IKKE samarbeider om barna de har fått). Derfor ønsker jeg dem begge - og alle tre lykke til videre!

Godt sagt Polly! Jeg syns folk viser litt lite selvinnsikt her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...