Gå til innhold

Fødselsattest, dødfødt barn.

Anbefalte innlegg

daniela1365380375

Da vi fikk vår lille Maria var hun akkurat for liten til å få eget personnummer, og bli registrert i folkeregisteret, men vi snakket med dem, og de ordnet det likevel.

I dag ringte jeg folkeregisteret for å få nye fødselsattester til de andre barna mine, og spurte samtidig og hun hadde registrert noe på Maria.

Det hadde de ikke!

Hun prøvde både med fødselsdato og navn.

De dødfødte barna som blir registrert i folkeregisteret,- blir de egentlig ikke registrert likevel, eller?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90030-f%C3%B8dselsattest-d%C3%B8df%C3%B8dt-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nestor sin mamma

Da Nestor ble født i 22.uke,fikk vi beskjed om at han ville bli registrert i medisinsk fødselsregister;ikke i folkeregisteret.Først fordi han var født før 28.uke(hvis jeg husker riktig),for det andre siden han var dødfødt.Noen fødselsattest har det heller ikke vært snakk om.

Sånn var det ihvertfall for oss i januar ifjor.

Mvh

daniela1365380375

Da Nestor ble født i 22.uke,fikk vi beskjed om at han ville bli registrert i medisinsk fødselsregister;ikke i folkeregisteret.Først fordi han var født før 28.uke(hvis jeg husker riktig),for det andre siden han var dødfødt.Noen fødselsattest har det heller ikke vært snakk om.

Sånn var det ihvertfall for oss i januar ifjor.

Mvh

At de blir registrert i medisinsk fødselsregister vet jeg om, men dette er ikke det samme som at de blir registrert i folkeregisteret.

Det var dette som ble gjort da Maria ble født,- hun ble registrert i folkeregisteret.

Jeg vet ikke hva som har skjedd...

Gjest bananen

Det er kun levendefødte mennesker som kan skrives inn i folkeregisteret.

Akkurat som at man ikke kan døpe dødfødte barn.

Dette er fostre som aldri har pustet selv, og man kan selvsagt ikke late som om de har levd, selv om man aldri så gjerne skulle ønske det.

Ane11365380465

At de blir registrert i medisinsk fødselsregister vet jeg om, men dette er ikke det samme som at de blir registrert i folkeregisteret.

Det var dette som ble gjort da Maria ble født,- hun ble registrert i folkeregisteret.

Jeg vet ikke hva som har skjedd...

Kjære Daniela!

Vår datter Emma var dødfødt i 35.uke i august 2001. Hun fikk ikke eget personnummer, men oppført som "dødfødt pike" under navnet mitt. Etter mye om og men fikk jeg omsider tilføyd navnet hennes på samme linje. Dette fordi hun er en person i mitt og min manns liv selv om hun ikke har levd utafor maven min, og fordi hun er oppkalt etter sin tipp-oldemor og jeg vil at evt.slektsforskere i framtida får se det..

Hilsen Emmas mamma

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...