Gå til innhold

Går ikke ned i vekt

Anbefalte innlegg

Jeg gikk opp hele 30 kilo i svangerskapet, fra 64 til 94 (er 175 cm). Nå er piken min snart 9 uker gammel og jeg har ikke gått ned et gram de siste 5 ukene enda jeg fullammer og hun spiser ofte! De første tre-fire ukene gikk jeg fra 94 til 78, men de siste ukene har det altså vært helt stopp og jeg har 15 kilo igjen!Ingen klær passer, magen henger og jeg føler meg i det hele tatt ganske deprimert når jeg fortsatt må bruke garvideklærne mine. Ikke spiser jeg mye og usunt heller. Har du noen erfaring med dette? Jeg har jo hele tiden hørt at vekten raser når man ammer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90032-g%C3%A5r-ikke-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det begynte ikke å skje noe nevneverdig hos meg før vesla var ca 3 mnd gammel.

Det jeg gjorde var å raide salget, og skaffe meg to sett klær som passet. (ca 2 str over det jeg bruker til vanlig). Følte meg iallefall MYE bedre i normale klær igjen for første gang på all evighet! Anbefales.

Jeg gikk opp 20kg. 10kg forsvant på sykehuset, men dette var ikke fett. Det var enorme mengder vann, samt et stk barn etc.

De siste 10kg satt som støpt de første 3 mnd ca, deretter gikk det gradvis ned.

Etter ca 5 mnd var jeg nede på normalvekt, men kroppsfasongen hadde endret seg helt. Nå var jeg syltynn i føttene og armene, og tjukk rundt livet/hofter/rompe. Hadde ikke sjans i havet til å passe noen av buksene mine.

Da vesla var ca 1 år hadde også dette normalisert seg, men hoftene mine har blitt høyere, så hele buksegarderoben har blitt skiftet ut åkke som. Føttene mine derimot, som gikk opp 1 skonummer, har nesten returnert til normalen, etter 2 år. Helt like små blir de nok aldri, men nå er det kun sko som var *akkurat* den gang da, som ikke passer.

Hm, dette ble langt og hjelper deg sikkert ikke så mye, men hold ut! Det er håp :-)

Ps; du er nok også avhengig av bevegelse for å gå ned. Ut på tur!

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Spekka. Generellt sett endres mors vekt under amming raskere i barnets 2.halvår. Du forteller at kostholdet er bra. Akvivitet eller trening for å bygge opp muskulatur i mage/rygg er nok nødvendig for endring. Når det gjelder vekten,ville jeg anbefale deg å ta en samtale/undersøkelse hos legen din om dette.

• 3 uker senere...
hare1365380455

Det jeg gjorde var å raide salget, og skaffe meg to sett klær som passet. (ca 2 str over det jeg bruker til vanlig). Følte meg iallefall MYE bedre i normale klær igjen for første gang på all evighet! Anbefales.

Jeg gikk opp 20kg. 10kg forsvant på sykehuset, men dette var ikke fett. Det var enorme mengder vann, samt et stk barn etc.

Etter ca 5 mnd var jeg nede på normalvekt, men kroppsfasongen hadde endret seg helt. Nå var jeg syltynn i føttene og armene, og tjukk rundt livet/hofter/rompe. Hadde ikke sjans i havet til å passe noen av buksene mine.

Da vesla var ca 1 år hadde også dette normalisert seg, men hoftene mine har blitt høyere, så hele buksegarderoben har blitt skiftet ut åkke som. Føttene mine derimot, som gikk opp 1 skonummer, har nesten returnert til normalen, etter 2 år. Helt like små blir de nok aldri, men nå er det kun sko som var *akkurat* den gang da, som ikke passer.

Hm, dette ble langt og hjelper deg sikkert ikke så mye, men hold ut! Det er håp :-)

jeg fødte for 3 mnd. siden, og tar heller ikke av. jeg har ikke tid til trening, med en baby og en travel 2-åring.. etter første fødsel var jeg raskt i normalvekt, men så la jeg på meg. det tror jeg at jeg gjør nå også, for selv om jeg ammer så har jeg økt apetitt! ikke så bra.. men etter første fødsel, og nå, har jeg ordentlig mage. jeg ble spurt en gang om jeg var gravid, og det var før jeg ble det.... flaut! jeg tror nok jeg alltid vil ha noen kg for mye, og det er ok. men det er bare det at det sitter på midten av kroppen min. jeg synes jeg ser litt rar ut.. men kroppen endres jo etter graviditet og fødsel, så får man heller lete litt før man finner en bukse som passer...

hare1365380455

jeg fødte for 3 mnd. siden, og tar heller ikke av. jeg har ikke tid til trening, med en baby og en travel 2-åring.. etter første fødsel var jeg raskt i normalvekt, men så la jeg på meg. det tror jeg at jeg gjør nå også, for selv om jeg ammer så har jeg økt apetitt! ikke så bra.. men etter første fødsel, og nå, har jeg ordentlig mage. jeg ble spurt en gang om jeg var gravid, og det var før jeg ble det.... flaut! jeg tror nok jeg alltid vil ha noen kg for mye, og det er ok. men det er bare det at det sitter på midten av kroppen min. jeg synes jeg ser litt rar ut.. men kroppen endres jo etter graviditet og fødsel, så får man heller lete litt før man finner en bukse som passer...

• 4 uker senere...

Jeg gikk også opp ca. 30 kilo under graviditet. Og etter fødsel var det igjen ca. 10-12 kilo igjen og gikk ikke ned et gram før jeg sluttet å amme etter 8 måneder. selv om jeg trente 2 ganger i uken- i tillegg at jeg gikk turer hver dag. Så det med at man går ned mens man ammer gjelder ikke alle dessverre. Men etter avsluttet amming så raste jeg ned, så det er håp for deg også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...