Gå til innhold

Korea

Gjest barn fra Korea?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest korea-anbefales

Dere kan regne med å få et barn under ett år. De fleste er rundt eller i underkant av 6 mnd ved hjemkomst. Det er heller ikke utenkelig med et barn opp mot ett år eller eldre.

Barna er velstimulerte og har oftest bodd i fosterhjem. De er testa på HIV og vaksinert mot Hep B.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90251-korea/#findComment-495734
Del på andre sider

Barn fra Korea plasseres i fosterhjem, og ikke på barnehjem. Dette sikrer jo mye bedre individuell oppfølging og stimulering. I tillegg var Korea det første landet man adopterte fra til Norge, noe som derfor gir både giver -og mottakerland lang erfaring og kjennskap til hverandre.

Korea kan heller ikke regnes for u-land å være lenger, ettersom landet i løpet av de siste to tiårene har opplevd massiv industrialisering og økning i BNP.

De sosiale forskjellene er likevel fremdeles store, og det er stor forskjell på landsbygd og by. I tillegg er Korea som samfunn preget av gamle tradisjoner og normer. Det er f eks ikke akseptert å være enslig mor.

De likevel relativt gode og stabile forholdene i landet (om man ser bort i fra naboen i nord da, og deres atomprogram...) sikrer dermed at barna i veldig liten grad er traumatisert, utover det å bli skilt fra sine omsorgspersoner.

Jeg er selv adoptert fra Korea og er svært glad i fødelandet mitt. Koreanerne er et fantastisk åpenhjertig og entusiastisk folkeslag, og jeg er stolt av å ha slike aner ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90251-korea/#findComment-496095
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...