Gå til innhold

Bidrag for barn over 18 år.

Anbefalte innlegg

Er det noen som vil dele erfaringer med oss om bidrag til barn over 18 år?

Hvordan har dere fastsatt bidraget, når 18-åringen bor hjemme (hos den ene), har lite samvær med den andre, og går på videregående skole? Hvem går bidraget til barn eller forelder? Hvilke(n) sum(mer)/prosentsats har dere lagt til grunn for bidrag

På forhånd takk!

Mvh Berit

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90480-bidrag-for-barn-over-18-%C3%A5r/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

En som er over 18 år kan kreve å få bidraget utbetalt direkte til seg selv, men særlig lurt er det kanskje ikke i de fleste tilfeller.

Etter avtale mellom min eks og meg, så går bidraget direkte til meg, uten at min 18 åring har gjort vesentlig oppstyr av det. I motsatt fall kunne jo ikke jeg forsøreg ham, og det er han inneforstått med. Så posjonerer heller jeg ut lommepenger til ham. Vi har gått ut i fra ordinær beregning, altså 11 % av brutto inntekt for bidragsyter for 1 barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...