Gå til innhold

Monica Christensen (52) endelig mamma

Anbefalte innlegg

Så at Monica Christensen har adoptert en liten pike på vel et år fra Kina. Ettersom hun har en mann på 40 år er vel dette ok.

Dere som vanker i dette forum, kan kanskje svare meg på følgende: Hva er øvre grense i Norge for å få adoptert spebarn? Kan man adoptere et barn på f.eks 10 år når man er tilsvarende eldre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90751-monica-christensen-52-endelig-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vet ikke så mye om dette

Dette er kopiert fra sidene http://adopsjon.com

Alder:

I følge adopsjonsloven kan bevilgning til å adoptere som hovedregel bare gis til den som har fylt 25 år. Adopsjonsloven inneholder derimot ingen øvre aldersgrense. Vanligvis bør det likevel ikke gis godkjenning til søkere over 45 år. Unntak kan gjøres ved søknad om barn nr. 2 eller hvis søkerne har spesielle ressurser i forhold til barn. Den øvre aldersgrensen kan også fravikes dersom søkerne ønsker søsken til barn som allerede er i familien, der det er aktuelt med adopsjon av noe eldre barn, eller dersom det er stor aldersforskjell mellom adoptivsøkerne.

Gjest Tante Blå

Jeg kjenner ikke den moren du snakker om, og synes kanskje det er litt sært at du navngir en mor du er litt frustrert over har fått lov til å bli mor. Jeg husker da jeg var 25 og fikk mitt første barn. I samme barselsgruppe var en kvinne på 41! Tenk å være så gammel og skrukkete og tillate seg å være så lykkelig mor!

Nå har min kusine på 49 fått sitt adoptivbarn nr 2, og jeg deler hennes glede. Så folk (jeg) forandrer seg. Jo, hennes mann er 5 år yngre, men de er begge to sporty og engasjerte foreldre. De har fått høre av guidene at kvinner over 40 ikke får barn under ett år, og aksepterer det.

Min kusine sier at hun ikke ville klart å gi så mye av seg selv den gang hun var i tyveårene. For henne var det kun mulig å bli mor NÅ.

Håper at utenforstående ikke rynker på brynene over kvinnens alder.

Eller hva mener de unge mødre på DOL?

Gjest ikke undertegnet

Jeg kjenner ikke den moren du snakker om, og synes kanskje det er litt sært at du navngir en mor du er litt frustrert over har fått lov til å bli mor. Jeg husker da jeg var 25 og fikk mitt første barn. I samme barselsgruppe var en kvinne på 41! Tenk å være så gammel og skrukkete og tillate seg å være så lykkelig mor!

Nå har min kusine på 49 fått sitt adoptivbarn nr 2, og jeg deler hennes glede. Så folk (jeg) forandrer seg. Jo, hennes mann er 5 år yngre, men de er begge to sporty og engasjerte foreldre. De har fått høre av guidene at kvinner over 40 ikke får barn under ett år, og aksepterer det.

Min kusine sier at hun ikke ville klart å gi så mye av seg selv den gang hun var i tyveårene. For henne var det kun mulig å bli mor NÅ.

Jeg tror fresja tok med navnet da Monica Christensen er er forholdsvis kjent person.(gikk over en eller annen pol alene + hadde en ekspedisjon om å finne teltet til Amundsen før OL på Lillehammer).

Er ellers enig at navn ikke bør gis ut uten videre, men er man kjendis, så er man kjendis..

Gjest kinamamsen

Jeg tror fresja tok med navnet da Monica Christensen er er forholdsvis kjent person.(gikk over en eller annen pol alene + hadde en ekspedisjon om å finne teltet til Amundsen før OL på Lillehammer).

Er ellers enig at navn ikke bør gis ut uten videre, men er man kjendis, så er man kjendis..

..... og bakgrunnen for innlegget er nok at hun er avbildet på hele forsiden av ukens Hjemmet med en lengre artikkel inne i bladet om adopsjonen; så man kan si at dette var en kjent sak og ingen hemmelighet lenge før navnet kom på trykk her på DOL ;o)

Hun er en av våre kjendiser da, men jeg har "heldigvis" stavet etternavnet feil.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...