Gå til innhold

Jeg sitter her og er rasende

Anbefalte innlegg

"Jeg har ikke hørt noe siden og sitter her og er helt rasende på han, men mest på meg selv"

Hvis du hadde lest dette så hadde du forstått hva jeg mente.

Jeg leste da hele innlegget, men jeg forsto likevel ikke hvorfor akkurat det du siterer over liksom skal forklare alt.

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

41

• Ulv I Faarikaal

23

• Taj Mahal

12

• Line

8

Mest aktive i denne tråden

Og du er ikke underkuet T.M.?

Med skaut og positiv holdning til sharialovene..?

#Og du er ikke underkuet T.M.?

Med skaut og positiv holdning til sharialovene..? #

*ler så jeg griner*

Hvordan har du kommet frem til den konklusjonen? at man er underkuet om man vil gå med sjal? alle som har tro på noe ikke du har tro på, er underkuet?

ja,ja...

God bedring!

Lydighetsplikten innebærer at mannen har rett til absolutt lydighet og tilstedeværelse. For kvinner er det en plikt å oppholde seg i hjemmet, og hun kan bare forlate hjemmet med mannens samtykke. Ellers innebærer lydighetsplikten at kvinnen best mulig skal etterkomme mannens ønsker og behov, skjøtte hans hjem og dra omsorg for hans barn. I seksualitet er kvinnen underlagt mannens vilje, men hun har rett til å kreve seksualitet dersom mannen er passiv, og hun har ikke plikt til å godta enhver form for seksualitet. Men mannen har en forrang, dette kommer frem i hans rett til polygami, hans rett til flere partnere. Mannens vide rettigheter til skilsmisse og polygami har symbolsk betydning, de understreker kvinnens oppgave i å underordne seg mannens behov for oppmerksomhet, hjelp og nytelse.

I Jordan har kvinner nylig fått rett til å skille seg, og det danna seg endel køer foran domstolsdørene ja :-) Det snakkes om titusener av kvinner som vil skilles.

#Lydighetsplikten innebærer at mannen har rett til absolutt lydighet og tilstedeværelse. For kvinner er det en plikt å oppholde seg i hjemmet, og hun kan bare forlate hjemmet med mannens samtykke. Ellers innebærer lydighetsplikten at kvinnen best mulig skal etterkomme mannens ønsker og behov, skjøtte hans hjem og dra omsorg for hans barn. I seksualitet er kvinnen underlagt mannens vilje, men hun har rett til å kreve seksualitet dersom mannen er passiv, og hun har ikke plikt til å godta enhver form for seksualitet. Men mannen har en forrang, dette kommer frem i hans rett til polygami, hans rett til flere partnere. Mannens vide rettigheter til skilsmisse og polygami har symbolsk betydning, de understreker kvinnens oppgave i å underordne seg mannens behov for oppmerksomhet, hjelp og nytelse.

I Jordan har kvinner nylig fått rett til å skille seg, og det danna seg endel køer foran domstolsdørene ja :-) Det snakkes om titusener av kvinner som vil skilles.#

eh....spurte jeg ikke om hvor i ISLAM man finner støtte for denne påstanden? hva enkelte mennesker mener, følger eller tror er ikke relevant. Vi vet at det finnes mange forskjellige personligheter her i verden samt (u)kulturer osv ;o)

Referer Profeten som er eksemplet muslimer skal følge. Det er ganske på viddene det du skriver, og jeg forstår du får mest info fra folk som ikke har så mye lærdom om Islam, men som vet mye om ukulturen sin.

Gjest mislykket

Du skriver: ">>Det var dine tanker og dine ord. Vennligst ikke fortell meg hva jeg tenker eller mener, for det SKRIVER jeg selv

HVis du leser det jeg skriver, så ser du at det står et SPØRSMÅLSTEGN etterpå. Ergo er det DU som gjør det du anklager meg for.

Du er fremdeles velkommen til å klargjøre det du mener ved å svare på spørsmålet.

Med vennlig hilsen

Hei!

Og dette slette retoriske grep er utførlig beskrevet av Habermas (med henvisning til Platon). Det fungerer på de "uinnvidde", men faller på stengrunn i møte med en som har lest sin "retorikk".

Jeg håper du fortsetter å more oss, "Sør"!

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

#Lydighetsplikten innebærer at mannen har rett til absolutt lydighet og tilstedeværelse. For kvinner er det en plikt å oppholde seg i hjemmet, og hun kan bare forlate hjemmet med mannens samtykke. Ellers innebærer lydighetsplikten at kvinnen best mulig skal etterkomme mannens ønsker og behov, skjøtte hans hjem og dra omsorg for hans barn. I seksualitet er kvinnen underlagt mannens vilje, men hun har rett til å kreve seksualitet dersom mannen er passiv, og hun har ikke plikt til å godta enhver form for seksualitet. Men mannen har en forrang, dette kommer frem i hans rett til polygami, hans rett til flere partnere. Mannens vide rettigheter til skilsmisse og polygami har symbolsk betydning, de understreker kvinnens oppgave i å underordne seg mannens behov for oppmerksomhet, hjelp og nytelse.

I Jordan har kvinner nylig fått rett til å skille seg, og det danna seg endel køer foran domstolsdørene ja :-) Det snakkes om titusener av kvinner som vil skilles.#

eh....spurte jeg ikke om hvor i ISLAM man finner støtte for denne påstanden? hva enkelte mennesker mener, følger eller tror er ikke relevant. Vi vet at det finnes mange forskjellige personligheter her i verden samt (u)kulturer osv ;o)

Referer Profeten som er eksemplet muslimer skal følge. Det er ganske på viddene det du skriver, og jeg forstår du får mest info fra folk som ikke har så mye lærdom om Islam, men som vet mye om ukulturen sin.

Vi kan begynne her:

1. har mannen rett til polygami ? ja eller nei

2. har kvinner rett til polygami ? ja eller nei

Hvis svaret på 1 er ja og 2 er nei, hvorfor ?

Jeg spurte en 19 år gammel pakistaner med muslimsk bakgrunn hva han ville syns om han møtte sin 21 år gamle søster på byen en sen kveld med en halvliter pils i hånda ?

"Da er hun ikke min søster mer" svarer han. Hans to yngre brødre som står rundt nikker enig. Han selv drikker øl, det så jeg stadig.

Hva er det som får han til å si det ? Er hun ikke et fritt og myndig menneske likestilt han selv ?

Se om vi klarer å fiksere på saken her nå.

Ulv I Faarikaal

Profeten selv hadde bare en kone.

Annonse

Vi kan begynne her:

1. har mannen rett til polygami ? ja eller nei

2. har kvinner rett til polygami ? ja eller nei

Hvis svaret på 1 er ja og 2 er nei, hvorfor ?

Jeg spurte en 19 år gammel pakistaner med muslimsk bakgrunn hva han ville syns om han møtte sin 21 år gamle søster på byen en sen kveld med en halvliter pils i hånda ?

"Da er hun ikke min søster mer" svarer han. Hans to yngre brødre som står rundt nikker enig. Han selv drikker øl, det så jeg stadig.

Hva er det som får han til å si det ? Er hun ikke et fritt og myndig menneske likestilt han selv ?

Se om vi klarer å fiksere på saken her nå.

#Vi kan begynne her:

1. har mannen rett til polygami ? ja eller nei#

eh..hvem er du som skal fortelle meg hvordan jeg skal svare? hva er det du frykter i svaret mitt tro?

Ja, under bestemte forrhold som hvis krig har ført til veldig overvekt av enker og få menn.

#2. har kvinner rett til polygami ? ja eller nei#

Nei, hva skal de med fler menn? få barn i eninga, uten at faren skal få greie på at han er det?

#Hvis svaret på 1 er ja og 2 er nei, hvorfor ?#

Forklart :)

#Jeg spurte en 19 år gammel pakistaner med muslimsk bakgrunn hva han ville syns om han møtte sin 21 år gamle søster på byen en sen kveld med en halvliter pils i hånda ?

Hva er det som får han til å si det ? Er hun ikke et fritt og myndig menneske likestilt han selv ?#

Hva denne Pakistaneren eller om det er alle Pakistanere du kjenner som oppfører seg og sier slik, kan vel ikke jeg vite grunnen til vel! *koko!*

#Se om vi klarer å fiksere på saken her nå. #

Du må nok komme med noe annet en hva et par personer sier og gjør!

Jeg vil ha Islamsk kilde sa jeg. Du vet sikkert forskjellen?

Ja, det er et saklig og relevant innlegg, som baserer seg 100% på hva du selv (som individ) har skrevet på DOL.

Din forhåndsdømming av muslimer, derimot, kan hverken sies å være saklig eller relevant.

Med vennlig hilsen

"Ja, det er et saklig og relevant innlegg, som baserer seg 100% på hva du selv (som individ) har skrevet på DOL."

Egentlig forstår jeg ikke hvordan du selv kan føle deg Sør?

Kan ikke være "lett" å bære på så mye dobbeltmoral og løgner som du farer med...hvis du har noen samvittighet da?

Du påstår jo gjennom dine skildringer av dine "noble" handlinger tidligere, at du er "menneskets beste venn".

Men du oppfører deg jo tvert om rett som det er....

"Ja, det er et saklig og relevant innlegg, som baserer seg 100% på hva du selv (som individ) har skrevet på DOL."

Egentlig forstår jeg ikke hvordan du selv kan føle deg Sør?

Kan ikke være "lett" å bære på så mye dobbeltmoral og løgner som du farer med...hvis du har noen samvittighet da?

Du påstår jo gjennom dine skildringer av dine "noble" handlinger tidligere, at du er "menneskets beste venn".

Men du oppfører deg jo tvert om rett som det er....

Du skriver: "Egentlig forstår jeg ikke hvordan du selv kan føle deg Sør?"

Nei, det er mye du har demonstrert klart og tydelig at du ikke forstår.

Med vennlig hilsen

Du skriver: "Egentlig forstår jeg ikke hvordan du selv kan føle deg Sør?"

Nei, det er mye du har demonstrert klart og tydelig at du ikke forstår.

Med vennlig hilsen

Og du demonstrerer det jo så tydelig hver eneste gang:-)

Du - som kritiserer meg rett som det er for personangrep - gjør akkurat det du kritiserer meg for med andre gang på gang på gang....

Mens glorien skinner over hodet ditt......desverre bare når du selv ser deg i speilet.

For det er ingen andre som ser den glorien Sør:-)

Men det er mange andre som ser det du tydligvis ikke er i stand til å se. Selvinnsikt er noe du tydligvis er blottet for!

Men det gjør jo DOL til et morsommere sted å være for oss andre:-)

Mvh

Ulv I Faarikaal

Stemmer!

Stemmer ikke ! Det var en felle.

Søk på Google, på muhammed og koner :

http://www.google.com/search?q=muhammed+koner&submit.x=9&submit.y=10&hl=no&lr=lang_no

I mine bøker står det også at han hadde 9 og opptil 11 koner på en gang. Ikke alle bøkene er islamfientlige en gang.

På islamskvennlige sider står det at han hadde 1 kone.

Egentlig er det meg helt likegyldig, han kunne hatt 100 koner eller 1000. Men akkurat den historien med mange koner passer ikke så godt inn i det bildet muslimer vil vise oss av sine religiøse helter, derfor forvrenges historien når det passer.

Når konene hans bare fikk snakke med andre mennesker gjennom et teppe, begynner det å bli litt ukledelig liksom, og kvinneundertrykkeren titter grelt fram fra den hellige historien.

Det med kvinneundertrykking gjelder mange religioner, men islam er det vi HER på berget skal få slite med. Dystre GuFs fra den mørke middelalder.

ALLE muslimer er ikke slik, men mange nok til at det blir SVÆRT dårlig reklame for generelt alle muslimer.

Stemmer ikke ! Det var en felle.

Søk på Google, på muhammed og koner :

http://www.google.com/search?q=muhammed+koner&submit.x=9&submit.y=10&hl=no&lr=lang_no

I mine bøker står det også at han hadde 9 og opptil 11 koner på en gang. Ikke alle bøkene er islamfientlige en gang.

På islamskvennlige sider står det at han hadde 1 kone.

Egentlig er det meg helt likegyldig, han kunne hatt 100 koner eller 1000. Men akkurat den historien med mange koner passer ikke så godt inn i det bildet muslimer vil vise oss av sine religiøse helter, derfor forvrenges historien når det passer.

Når konene hans bare fikk snakke med andre mennesker gjennom et teppe, begynner det å bli litt ukledelig liksom, og kvinneundertrykkeren titter grelt fram fra den hellige historien.

Det med kvinneundertrykking gjelder mange religioner, men islam er det vi HER på berget skal få slite med. Dystre GuFs fra den mørke middelalder.

ALLE muslimer er ikke slik, men mange nok til at det blir SVÆRT dårlig reklame for generelt alle muslimer.

Du skriver: "ALLE muslimer er ikke slik, men mange nok til at det blir SVÆRT dårlig reklame for generelt alle muslimer."

Og du gjør selvsagt din del for å få det til å se ut som dette gjelder "alle", og for å spre den "dårlige reklamen" for å ramme flest mulig muslimer...

Du er avslørt!

Med vennlig hilsen

Annonse

Du skriver: "ALLE muslimer er ikke slik, men mange nok til at det blir SVÆRT dårlig reklame for generelt alle muslimer."

Og du gjør selvsagt din del for å få det til å se ut som dette gjelder "alle", og for å spre den "dårlige reklamen" for å ramme flest mulig muslimer...

Du er avslørt!

Med vennlig hilsen

Kom en tur på #nattprat...?

*klem*

Ulv I Faarikaal

Du er avslørt!

Med vennlig hilsen

Jeg må ha mange hemmeligheter og hemmelige hensikter jeg ikke vet om.

En paranoid jeg kjenner avslører komplotter hele dagen, og koser seg når hun har "oppdaget" et fryktelig farlig komplott. Det må være fryktelig tilfredstillende å avsløre store komplotter og onde hensikter. Om de holder vann er ikke så viktig, heller ikke at de bunner på innbildt grunnlag.

Ulv, f eks, ser skumle ut, men har ikke beviselig drept noen på 150 år.

Jeg må ha mange hemmeligheter og hemmelige hensikter jeg ikke vet om.

En paranoid jeg kjenner avslører komplotter hele dagen, og koser seg når hun har "oppdaget" et fryktelig farlig komplott. Det må være fryktelig tilfredstillende å avsløre store komplotter og onde hensikter. Om de holder vann er ikke så viktig, heller ikke at de bunner på innbildt grunnlag.

Ulv, f eks, ser skumle ut, men har ikke beviselig drept noen på 150 år.

Du skriver: "En paranoid jeg kjenner avslører komplotter hele dagen, og koser seg når hun har "oppdaget" et fryktelig farlig komplott."

Slik som de "fryktelig farlige" muslim-komplottene dine?

Med vennlig hilsen

Så det du sier, Shandy, er at xantippa må være så fæl at det eneste denne mannen ser i henne er en oppholdstillatelse?

Det forekommer deg ikke at hvis formålet hans var giftemål og oppholdstillatelse, ville han neppe gjort det som står i innlegget?

Med vennlig hilsen

Jeg vil bare påpeke at mine antagelser i denne saken var rett.

Se xantippa`s seneste innlegg og selv DU må vel utfra dette klare å se det klare faktum.

Klarer du å vri også dette til noe annet, er du jaggu god, eller skal vi si håpløs.

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "En paranoid jeg kjenner avslører komplotter hele dagen, og koser seg når hun har "oppdaget" et fryktelig farlig komplott."

Slik som de "fryktelig farlige" muslim-komplottene dine?

Med vennlig hilsen

Nei, som de fryktelig farlige rasistkomplottene dine.

Ulv I Faarikaal

*ler*

Jeg har ikke engang nevnt ordet rasist, og du er allerede i gang med dine komplotter om "rasistkomplotter"....

Med vennlig hilsen

Jeg trenger ikke se ordet rasist for å forstå hvor landet ligger. Det kalles på folkemunne "å gå som katten rundt den varme grøten":

Så er det KUN mullah Krekar som er menneske med ytringsfrihet og uskyldig til det motsatte er bevist.

Alle andre har omvendt bevisbyrde, f eks jeg. Selv om jeg ikke er filmet med kommandoen over en tropp bevæpnede røvere og fanatikere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...