Gå til innhold

Mindre melk enn før

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært syk i en uke med SKIKKELIG influensa. Har gått ned 3 kg på 5 dager. Men det værste er at også melka har minket. Ikke så rart kanskje. Nå merker jeg at hun er helt desperat etter melk - hun var aldri slik før. Da hadde jeg også alltid spreng om morgenen men nå er det tomt med en gang. Holder jeg på å miste melka? Eller vil det komme seg etter hvert igjen?

Hun virker ikke fornøyd så jeg har gitt tillegg de siste par dagene.

Jenta mi er stor og god på snart 5mnd. Hun får grøt en gang til dagen.

Jeg har ikke anledning til å ligge i senga å hvile så masse for jeg har en unge til.

Har dere forresten prøvd å være syke alle sammen på en gang? Den eneste som ikke var syk var eldstejenta. Babyen var heldigvis ikke syk mere enn et par dager. Men ikke lett å skulle ta seg av babyen når både husbonden og jeg er såpass dårlige......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90910-mindre-melk-enn-f%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det hørtes skikkelig kjipt ut!

Det er vanlig at melkeproduksjonen går ned mens du er syk, ev. kan du gi litt vann/sukkervann (eller erstatning), men slutt når du er frisk igjen. De klarer seg som regel gjennom en ganske bra sykdomsperiode hos mor, men et hylende barn og sykdom er jo ikke så morro.

Produksjonen går ned mens du er syk, og kommer tilbake når du er frisk. Tar noen dager, dog.

Jeg hadde en kraftig influensa da vesla var 3 uker gammel, var så i ørska at jeg knapt husket å ha ammet henne engang. Sambo gav henne litt vann og litt sukkervann innimellom mens jeg var syk. Tok ca 1 uke etter før produksjonen var på normalnivå igjen.

God bedring :-)

Gjest been there too

Amme så ofte du kan, la henne tømme begge brystene helt og ogte, så orner det seg på noen dager. Erstatning bør være en absolutt nødløsning, for da går det for lenge mellom hun dier deg, og melkeproduksjonen tar seg ikke opp.

Selv om det virker tomt, kke la det gå så mye mer enn en time eller to mellom hver gang hun dier disse dagene. Snart er dere tilbake i gjenge igjen.

Ring ammehjelpen (under a i telefonkatalogen) hvis du lurer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...