Gjest Kina kanskje? Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Hei! Ser at en del får barn fra Kina som har bodd i fosterhjem.Blir dette vanligere og vanligere?Hvor stor ca. er fordelingen på barn som har bodd i fosterhjem og barnehjem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten underskrift Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Det kommer fosterhjemsbarn også fra Kina, men hvor mange vet jeg ikke. Det som ikke er så greit med det, er at det er en utbredt holdning i Kina at barna ikke skal knytte seg til noen før de blir adoptert. Derfor er det ganske vanlig at barna sendes fra fosterhjem til fosterhjem, og ikke er mer enn to måneder på hvert sted. Jeg for min del ville foretrekke at barnet mitt hadde vært på barnehjem istedenfor å ha ført en slik "nomadetilværelse". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Det kommer fosterhjemsbarn også fra Kina, men hvor mange vet jeg ikke. Det som ikke er så greit med det, er at det er en utbredt holdning i Kina at barna ikke skal knytte seg til noen før de blir adoptert. Derfor er det ganske vanlig at barna sendes fra fosterhjem til fosterhjem, og ikke er mer enn to måneder på hvert sted. Jeg for min del ville foretrekke at barnet mitt hadde vært på barnehjem istedenfor å ha ført en slik "nomadetilværelse". Hvor i alle dager har du lest det ? Det var nytt for meg.. Vi har fått beskjed om at vår datter er i fosterhjem, og har vært i det samme siden hun var helt liten. Hun er nå ett år. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Det kommer fosterhjemsbarn også fra Kina, men hvor mange vet jeg ikke. Det som ikke er så greit med det, er at det er en utbredt holdning i Kina at barna ikke skal knytte seg til noen før de blir adoptert. Derfor er det ganske vanlig at barna sendes fra fosterhjem til fosterhjem, og ikke er mer enn to måneder på hvert sted. Jeg for min del ville foretrekke at barnet mitt hadde vært på barnehjem istedenfor å ha ført en slik "nomadetilværelse". Vår datter er også i fosterhjem og vi har fått beskjed om at hun har vært i dette fosterhjemmet fra hun var 14 dager gammel - hun er nå 1 1/2 år. Så det med å bli flyttet fra hjem til hjem det tviler jeg på at de har kapasitet til. Har inntrykk av at det blir mer og mer vanlig med fosterhjem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet her Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Vår datter er også i fosterhjem og vi har fått beskjed om at hun har vært i dette fosterhjemmet fra hun var 14 dager gammel - hun er nå 1 1/2 år. Så det med å bli flyttet fra hjem til hjem det tviler jeg på at de har kapasitet til. Har inntrykk av at det blir mer og mer vanlig med fosterhjem. Et par jeg kjenner hentet en ett år gammel jente fra Kina. Hun hadde bodd i tre-fire fosterhjem da de hentet henne, samme gjaldt to andre som ble hentet samtidig. Så helt uvanlig er det nå ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Et par jeg kjenner hentet en ett år gammel jente fra Kina. Hun hadde bodd i tre-fire fosterhjem da de hentet henne, samme gjaldt to andre som ble hentet samtidig. Så helt uvanlig er det nå ikke. Jeg har også hørt om det med bytte av fosterhjem. Det jeg mente var at jeg tror det blir mer og mer vanlig også i Kina med ett stabilt fosterhjem. Når det gjelder fosterhjem vs barnehjem så kan man jo ikke velge, men ta den piken/gutten man får. Så får man prøve å gjøre det beste ut av det. En ting som er veldig viktig å ta spesielt hensyn til er at barn som ikke har lært å knytte seg til noen spesielle personer ofte kan bli litt grenseløse. Dette sier man ofte gjelder barnehjemsbarn, men om dette også gjelder barn som er flyttet fra fosterhjem til fosterhjem ville jeg jo også tro. Når det gjelder dine venner som har adoptert, stod det i tildelingsrapporten at barna hadde vært i 3 - 4 forskjellige fosterhjem eller var dette noe de fikk greie på når de hentet barnet i Kina? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet her Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Jeg har også hørt om det med bytte av fosterhjem. Det jeg mente var at jeg tror det blir mer og mer vanlig også i Kina med ett stabilt fosterhjem. Når det gjelder fosterhjem vs barnehjem så kan man jo ikke velge, men ta den piken/gutten man får. Så får man prøve å gjøre det beste ut av det. En ting som er veldig viktig å ta spesielt hensyn til er at barn som ikke har lært å knytte seg til noen spesielle personer ofte kan bli litt grenseløse. Dette sier man ofte gjelder barnehjemsbarn, men om dette også gjelder barn som er flyttet fra fosterhjem til fosterhjem ville jeg jo også tro. Når det gjelder dine venner som har adoptert, stod det i tildelingsrapporten at barna hadde vært i 3 - 4 forskjellige fosterhjem eller var dette noe de fikk greie på når de hentet barnet i Kina? Det er jeg sannelig ikke sikker på. Dette med at man har så liten kontroll på hvorvidt barna har vært på barnehjem eller i fosterhjem, samt den varierende kvaliteten på barnehjemmene i Kina gjorde i alle fall landet uaktuelt for oss. Når jeg så hørte om disse som fikk barn som hadde vært i flere fosterhjem ble jeg bare mer overbevist. Men noen garantier for hvordan barna har hatt det før de kommer til oss har jo ingen som adopterer. Enkelte land er likevel mer forutsigbare enn andre, som Korea og Thailand for eksempel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinaelsker Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Det er jeg sannelig ikke sikker på. Dette med at man har så liten kontroll på hvorvidt barna har vært på barnehjem eller i fosterhjem, samt den varierende kvaliteten på barnehjemmene i Kina gjorde i alle fall landet uaktuelt for oss. Når jeg så hørte om disse som fikk barn som hadde vært i flere fosterhjem ble jeg bare mer overbevist. Men noen garantier for hvordan barna har hatt det før de kommer til oss har jo ingen som adopterer. Enkelte land er likevel mer forutsigbare enn andre, som Korea og Thailand for eksempel. Nå lurer jeg på om du er seriøs? Vil du kunne utelukke slike forordninger fra de andre landene? Vi opplevde iallefall at opplegget gikk på skinner og at vi fikk barn fra et velordnet barnehjem hvor barna hadde fått godt stell. Noen hadde vært på barnehjemmet hele tida, noen i fosterhjem. Det kom også barn fra et annet barnehjem og disse barna var noe mindre stimulerte, men ellers ok. Men noen garantier har man aldri når man får barn og som adoptivforeldre er vi prisgitt å svare ut fra de opplysninger vi har når vi underskriver dokumentene. Nå må jo magebarn-foreldre ta imot det som kommer ut, de også så.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kina-nina Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Vår datter kommer også fra et fosterhjem.Hun var bare på "innom" barnehjemmet i ca. tre uker før hun kom ut til et stabilt fosterhjem. Der bodde hun helt til vi hentet henne da hun var 10 mnd. gammel. Tror det blir mer og mer vanlig med fosterhjem i Kina. Vår gruppe på hentereisen bestod av 6 familier, hvorav 5 familier fikk barn fra fosterhjem. Vi er i alle fall glad for at vår "snuppe" tydelig har fått masse kos og stimulering der hun har vært... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet her Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Nå lurer jeg på om du er seriøs? Vil du kunne utelukke slike forordninger fra de andre landene? Vi opplevde iallefall at opplegget gikk på skinner og at vi fikk barn fra et velordnet barnehjem hvor barna hadde fått godt stell. Noen hadde vært på barnehjemmet hele tida, noen i fosterhjem. Det kom også barn fra et annet barnehjem og disse barna var noe mindre stimulerte, men ellers ok. Men noen garantier har man aldri når man får barn og som adoptivforeldre er vi prisgitt å svare ut fra de opplysninger vi har når vi underskriver dokumentene. Nå må jo magebarn-foreldre ta imot det som kommer ut, de også så.... Tror nok du må lese siste avsnittet mitt en gang til. Det er da en kjensgjerning at en del av barna fra Kina er understimulerte og kommer fra underbemannede barnehjem. Det er også en kjensgjerning at du som kinaadoptant har liten kontroll på hvorvidt barnet ditt kommer fra et slikt barnehjem eller et mer veldrevet barnehjem eller endog fosterhjem. Bestrider du dette, eller? Det jeg ellers sier er at noen land er mer forutsigbare sånn sett enn andre. Det forutsigbare på Kina er lengden på prosessen, den ser ikke ut til å variere med mange ukene. Vi valgte altså vekk Kina etter anbefaling fra vår kontakt i adopsjonsforeningen. Dette var vårt valg, på lik linje med at det vel er vanlig å velge land ut fra egne kriterier for hva som er viktig så fremst søkerne ellers er innenfor regelverket for flere land. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Tror nok du må lese siste avsnittet mitt en gang til. Det er da en kjensgjerning at en del av barna fra Kina er understimulerte og kommer fra underbemannede barnehjem. Det er også en kjensgjerning at du som kinaadoptant har liten kontroll på hvorvidt barnet ditt kommer fra et slikt barnehjem eller et mer veldrevet barnehjem eller endog fosterhjem. Bestrider du dette, eller? Det jeg ellers sier er at noen land er mer forutsigbare sånn sett enn andre. Det forutsigbare på Kina er lengden på prosessen, den ser ikke ut til å variere med mange ukene. Vi valgte altså vekk Kina etter anbefaling fra vår kontakt i adopsjonsforeningen. Dette var vårt valg, på lik linje med at det vel er vanlig å velge land ut fra egne kriterier for hva som er viktig så fremst søkerne ellers er innenfor regelverket for flere land. Jeg har ingen som helst problemer med at du - eller hvem som helst andre - velger andre land enn det vi har, men jeg reagerer på det jeg oppfatter som en "kvalitetsvurdering" av kinesiske barn fra din side her, der de tydeligvis "faller gjennom.." Jeg håper jeg tar feil når jeg oppfatter deg sånn. Kanskje jeg har blitt aldeles overfølsom på vegne av min nye datter? Uansett håper jeg at jeg har oppfattet deg feil. Ellers syns jeg det er rart at adopsjonsforeningen din har frarådt dere Kina på det grunnlaget du sier her. Det samsvarer overhodet ikke med det VB har fortalt oss. Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet her Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Jeg har ingen som helst problemer med at du - eller hvem som helst andre - velger andre land enn det vi har, men jeg reagerer på det jeg oppfatter som en "kvalitetsvurdering" av kinesiske barn fra din side her, der de tydeligvis "faller gjennom.." Jeg håper jeg tar feil når jeg oppfatter deg sånn. Kanskje jeg har blitt aldeles overfølsom på vegne av min nye datter? Uansett håper jeg at jeg har oppfattet deg feil. Ellers syns jeg det er rart at adopsjonsforeningen din har frarådt dere Kina på det grunnlaget du sier her. Det samsvarer overhodet ikke med det VB har fortalt oss. Hilsen fra Vi også brukte VB. :-) Jeg har overhodet ikke snakka om noen kvalitetssikring, eller at barn fra Kina faller gjennom på noen måte. Hvor står det hen i innleggene mine? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Vi også brukte VB. :-) Jeg har overhodet ikke snakka om noen kvalitetssikring, eller at barn fra Kina faller gjennom på noen måte. Hvor står det hen i innleggene mine? Neida du bruker ikke ordet "kvalitetsvurdering" det gjør du ikke. Men det skinner likevel gjennom hva du mener når du sier at du har _valgt bort_ Kina pga en masse negative ting. (Alle disse forøvrig ting som så vidt jeg kan se av all informasjonen fra VB kan gjelde alle giverland i større eller mindre grad.) Her er noen andre ord du bruker i innleggene dine der du beskriver Kina som giverland: : Barn som lever i en nomadetilværelse. Underbemannede barnehjem kontra veldrevne i andre land. Understimulerte barn. Varierende kvalitet på barnevernet. Så enkelt er det da vitterlig ikke! Som sagt så hadde jeg håpet at jeg hadde misforstått deg. Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-501916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet her Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Neida du bruker ikke ordet "kvalitetsvurdering" det gjør du ikke. Men det skinner likevel gjennom hva du mener når du sier at du har _valgt bort_ Kina pga en masse negative ting. (Alle disse forøvrig ting som så vidt jeg kan se av all informasjonen fra VB kan gjelde alle giverland i større eller mindre grad.) Her er noen andre ord du bruker i innleggene dine der du beskriver Kina som giverland: : Barn som lever i en nomadetilværelse. Underbemannede barnehjem kontra veldrevne i andre land. Understimulerte barn. Varierende kvalitet på barnevernet. Så enkelt er det da vitterlig ikke! Som sagt så hadde jeg håpet at jeg hadde misforstått deg. Hilsen fra Så det er altså ikke sant at det er svært stor forskjell på kvaliteten på barnehjemmene innad i Kina og at du som adoptant ikke har noen kontroll på hvorvidt ditt barn kommer fra et underbemannet barnehjem, et veldrevet barnehjem eller fosterfamilie? Så det er altså ikke sant at det kommer forholdsvis mange understimulerte barn fra Kina? (Bare for ordens skyld siden du tolker det jeg skriver i stedet for å *lese* det; Understimulerte barn er ikke mindreverdige barn i mine øyne.) Jeg skriver at jeg syns det var negativt at vi har så liten kontroll på hvordan barna har det i Kina før de kommer til oss at vi valgte vekk Kina av den grunn. Hvordan du får det til å bli "en masse negative ting" er for meg en gåte. For oss var det vesentlig å vite 99% sikkert at barnet vårt hadde vært i fosterfamilie før hjemkomst. Jeg har forresten *ikke* brukt ordet nomadetilværelse, selv om jeg nok vil betegne det første året barnet til vennene mine hadde nettopp som det. Fortell meg heller hva som ikke er sant i innleggene mine, du, i stedet for å tilegne meg meninger jeg ikke har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-502048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Så det er altså ikke sant at det er svært stor forskjell på kvaliteten på barnehjemmene innad i Kina og at du som adoptant ikke har noen kontroll på hvorvidt ditt barn kommer fra et underbemannet barnehjem, et veldrevet barnehjem eller fosterfamilie? Så det er altså ikke sant at det kommer forholdsvis mange understimulerte barn fra Kina? (Bare for ordens skyld siden du tolker det jeg skriver i stedet for å *lese* det; Understimulerte barn er ikke mindreverdige barn i mine øyne.) Jeg skriver at jeg syns det var negativt at vi har så liten kontroll på hvordan barna har det i Kina før de kommer til oss at vi valgte vekk Kina av den grunn. Hvordan du får det til å bli "en masse negative ting" er for meg en gåte. For oss var det vesentlig å vite 99% sikkert at barnet vårt hadde vært i fosterfamilie før hjemkomst. Jeg har forresten *ikke* brukt ordet nomadetilværelse, selv om jeg nok vil betegne det første året barnet til vennene mine hadde nettopp som det. Fortell meg heller hva som ikke er sant i innleggene mine, du, i stedet for å tilegne meg meninger jeg ikke har. Dette blir for dumt. _Jeg_ oppfatter dine meninger sånn som jeg har skrevet i tidligere innlegg. Har jeg misforstått deg, så er ingenting bedre. Ellers: Nei så vidt jeg vet kommer det ikke flere understimulerte barn fra Kina enn fra andre land man kan sammenligne med. Hvor er dokumentasjonen din på noe annet? Og ordet nomadetilværelse var det nå faktisk du som kom med da... ;-) Over og ut! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-502057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Dette blir for dumt. _Jeg_ oppfatter dine meninger sånn som jeg har skrevet i tidligere innlegg. Har jeg misforstått deg, så er ingenting bedre. Ellers: Nei så vidt jeg vet kommer det ikke flere understimulerte barn fra Kina enn fra andre land man kan sammenligne med. Hvor er dokumentasjonen din på noe annet? Og ordet nomadetilværelse var det nå faktisk du som kom med da... ;-) Over og ut! ... Hvorfor skriver du uten nick dersom du syns det du skriver er stuerent? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-502059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Dette blir for dumt. _Jeg_ oppfatter dine meninger sånn som jeg har skrevet i tidligere innlegg. Har jeg misforstått deg, så er ingenting bedre. Ellers: Nei så vidt jeg vet kommer det ikke flere understimulerte barn fra Kina enn fra andre land man kan sammenligne med. Hvor er dokumentasjonen din på noe annet? Og ordet nomadetilværelse var det nå faktisk du som kom med da... ;-) Over og ut! Unnskyld at jeg bryr meg, men jeg tror det var uten underskrift som kom med det med nomadetilværelse. Jeg må innrømme at jeg ble kjempeglad når vi fikk en datter som har vært i fosterhjem fordi jeg har hørt at dette med tilknytning går bedre da. Det er vel ikke til å stikke under en stol at noen kinesiske barnehjem ikke fungerer helt som vi nordmenn ville ønske! Har faktisk hørt noen skremselshistorier. Men jeg tror også dette blir bedre og bedre. Og jeg har så sans for Kina og kinesere at det kunne ikke bli noe annet land for oss. Vi sa også til oss selv at samme hvordan hun har hatt det før hun kom til oss så skal vi gjøre alt i verden for at resten av livet hennes skal bli flott. Jeg håper og tror at hun også har det bra nå. Alt tyder faktisk på det. Om under 3 uker får vi vite. Jeg gru-gleder meg på dette stadiet. Fortsatt god venteperiode til deg også AAA 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-502073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Det er jeg sannelig ikke sikker på. Dette med at man har så liten kontroll på hvorvidt barna har vært på barnehjem eller i fosterhjem, samt den varierende kvaliteten på barnehjemmene i Kina gjorde i alle fall landet uaktuelt for oss. Når jeg så hørte om disse som fikk barn som hadde vært i flere fosterhjem ble jeg bare mer overbevist. Men noen garantier for hvordan barna har hatt det før de kommer til oss har jo ingen som adopterer. Enkelte land er likevel mer forutsigbare enn andre, som Korea og Thailand for eksempel. Har du sett den reportasjen om det barnehjemmet i Pattaya hvor "styrer" er anklaget for å "selge" barn til pedofile? Det er nok mange ting som skjer andre steder enn i Kina også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-502079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Unnskyld at jeg bryr meg, men jeg tror det var uten underskrift som kom med det med nomadetilværelse. Jeg må innrømme at jeg ble kjempeglad når vi fikk en datter som har vært i fosterhjem fordi jeg har hørt at dette med tilknytning går bedre da. Det er vel ikke til å stikke under en stol at noen kinesiske barnehjem ikke fungerer helt som vi nordmenn ville ønske! Har faktisk hørt noen skremselshistorier. Men jeg tror også dette blir bedre og bedre. Og jeg har så sans for Kina og kinesere at det kunne ikke bli noe annet land for oss. Vi sa også til oss selv at samme hvordan hun har hatt det før hun kom til oss så skal vi gjøre alt i verden for at resten av livet hennes skal bli flott. Jeg håper og tror at hun også har det bra nå. Alt tyder faktisk på det. Om under 3 uker får vi vite. Jeg gru-gleder meg på dette stadiet. Fortsatt god venteperiode til deg også AAA Heia! Åja, så det var 2 uten nick. Det hadde ikke jeg fått med meg. Joda, jeg har også hørt skremselshistorier, både om Kina, Colombia, Chile, Romania, Thailand, Korea osv osv. Det er alltid noen som kjenner noen som kjenner noen osv... Og som deg er jeg veldig glad for at vår lille ser ut til å være i et stabilt fosterhjem nå. Selvsagt er jeg det. Alle vil jo det beste for sine. Men jeg har ikke sett noen dokumentasjon på at barn fra Kina generelt kommer fra *verre* forhold enn barn fra andre land det kommer barn fra til Norge, og slett ikke på at VB bruker dette som argument for å anbefale søkere å ikke velge Kina. Derfor altså! Ellers er det idag en måned til vi reiser.. Hurra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-502081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Det er jeg sannelig ikke sikker på. Dette med at man har så liten kontroll på hvorvidt barna har vært på barnehjem eller i fosterhjem, samt den varierende kvaliteten på barnehjemmene i Kina gjorde i alle fall landet uaktuelt for oss. Når jeg så hørte om disse som fikk barn som hadde vært i flere fosterhjem ble jeg bare mer overbevist. Men noen garantier for hvordan barna har hatt det før de kommer til oss har jo ingen som adopterer. Enkelte land er likevel mer forutsigbare enn andre, som Korea og Thailand for eksempel. Prøver å få til adressen, men vet ikke om den virker: http://www.a-c.dk/index.html 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90965-fosterhjemsbarn-fra-kina/#findComment-502083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.