Historikeren Skrevet 27. januar 2003 Skrevet 27. januar 2003 Jeg er historieinteressert! Vet man idag eksakt hva slags pest som drepte 2/3 av den norske befolkning i 1349-50? Hva var det? Hvordan klarte man å finne det ut? Hva ville man kurere denne pesten med idag? 0 Siter
Nyco Skrevet 27. januar 2003 Skrevet 27. januar 2003 Byllepest tror jeg. Høy feber, væskende sår på kroppen, blødninger innvendig.Lungene fyltes med væske. Etter hva jeg har skjønt. Vet ikke om det finnes behandling for elendigheta i dag engang. Prøv å søke litt på google, du finner sikkert masse om det der. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 27. januar 2003 Skrevet 27. januar 2003 Man tror det var en bubonisk pest, spredd via en rotteloppe, men senere har vi sett virus som forårsaker samme symptomer, og da melder det seg andre teorier visst. 0 Siter
Mizar Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 Det var en bakterieinfeksjon - ville knerta den med antibiotika i dag. Har en venn som fikk pest for noen år siden ) Frisk som en fisk i dag. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har hørt at det var en vanvittig kraftig Influenza (virusinfeksjon). Så kraftig at de er redd det skal komme en tilsvarende epidemi nå. Den kan nok ta livet av mange selv om vi har mye bedre medisiner og matstell nå. Det at det var virus begrenser antibiotikaens evt virkning på neste epidemi. Men man kan kanskje komme i forkant og vaksinere mange. 0 Siter
Lurveline Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 http://home.online.no/~olhov/dauen.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.