Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei KOrea-Fan!

Vi hadde første møte med BVTJ hjemme hos oss. Så hadde jeg, enesamtale med BVTJ alene 4-5 dager etter, så hadde mannen min det etter meg igjen. (vi møttes i gangen). Så gikk det vel 1uke, så hadde vi sammlet møte. Og så gikk vi gjennom raporten sammen når den var ferdig skrevet. (Og det skjedde ikke i en rasende fart, første møte med BVTJ var i Januar og Vi hadde registreringsdato hos BUfa 30/04).

Vi var bare en gang hjemme hos oss, resten foregikk på BVTJ sitt kontor/møterom.

Håper det var dette du lurte på. Tror praksissen er meget forskjellig fra BV til BV.

Vennlig hilsen

Hei KOrea-Fan!

Vi hadde første møte med BVTJ hjemme hos oss. Så hadde jeg, enesamtale med BVTJ alene 4-5 dager etter, så hadde mannen min det etter meg igjen. (vi møttes i gangen). Så gikk det vel 1uke, så hadde vi sammlet møte. Og så gikk vi gjennom raporten sammen når den var ferdig skrevet. (Og det skjedde ikke i en rasende fart, første møte med BVTJ var i Januar og Vi hadde registreringsdato hos BUfa 30/04).

Vi var bare en gang hjemme hos oss, resten foregikk på BVTJ sitt kontor/møterom.

Håper det var dette du lurte på. Tror praksissen er meget forskjellig fra BV til BV.

Vennlig hilsen

NÅ må jeg le, det er vel første gang jeg kan svare på ; spørsmål til erfarne. Det så jeg ikke før nå nei.

*skratterler*

I andre prosess opplevde vi det samme. Det gikk hele 2 mnd. mellom hvert besøk, til tross for at jeg maste. Tilsammen brukte de ca. 6 mnd. fra vi sendte inn søknaden og til saken var registrert hos SUAK. Ergelig på det tidspunktet, men vi fikk nå det barnet vi skulle få likevel.

:-)

Vårt sosialkontor satte en liten støkk i oss ved å si at de trengte et ekstra møte. Selv om dette medførte ekstra tid der og da, skal vi nok være glad for at vi fikk den ekstra mnd på å "utvikle tankene våre" Mye forandret seg på den mnd, og masse har forandret seg siden vi satte igang prossessen. BUFA er vel heller ikke interessert i rapporter som er unnagjort på "et blunk", tror jeg

ERFAREN klem fra,

Annonse

gogo1365380358

I vårt tilfelle brukte BV for liten tid på oss. Det resulterte i at Bufa ba om tilleggsopplysninger. Vi måtte derfor gjennom en ny runde med BV etter at søknaden vår hadde ligget hos Bufa i 5 mnd. Det var nedtur.

Vær glad for at BV ønsker å bruke tid på å bli kjent med dere, samtidig som at dere får god tid på å tenke igjennom hva dere skal snakke om på neste møte.

Ønsker dere lykke til videre!

Hilsen

Når vi fikk vårt første barn gikk alt veldig fort. Fra vi startet til vi hadde henne i armene gikk det 17 mnd.

Nå som vi er godt igang med nr. 2 gikk det over 1 år før rapporten til BUFA var ferdig. Vi måtte inn til tilleggsmøter og i det hele tatt, men det ordnet seg heldigvis til slutt.

koreamamma1365380166

Med risiko for å bli lynsjet: Tror heller ikke det er om å gjøre at ting skal gå så fort... Vi er inne i adopsjonsprosess nr. 2. og søknaden ligger i BUFA, så jeg vet alt om ventetider og utålmodighet. Likevel sier man at hastverk er lastverk og mange har vel opplevd at det som gikk i rasende fart likevel ikke var bra nok og BUFA vil ha tilleggsopplysninger.

Vår saksbehandler hos Sosialkontoret sa ved første hjemmmebesøk ved før5ste adopsjon

at hun heller var grundig isteden for at SUAK (den gangen)måtte ha tilleggsopplysninger.

Var så heldig å få samme saksbehandler denne gangen. Dette gjorde at alt gikk litt fortere, hun trengte jo ikke å bli kjent med oss på nytt. Det tok ca 2,5 mnd denne gangen, det syntes vi gikk FORT!

Og- som mamta også nevnte, til slutt får vi likevel det barnet vi skulle ha.....

For en som innrømmer at også jeg ønsker å fylle flybensin i systemet.......

Ja, det har vi opplevd. Vi hadde først intervjuer hver for oss, mannen min og jeg. Det skulle gå minst to uker mellom hver av dem og så ytterligere flere uker til neste intervju og hjemmebesøk. Dette var ifølge damen som jobbet med saken vår nødvendig for at hun skulle kunne sette seg grundig nok inn i tingene og få tid til å danne seg et godt bilde av oss.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...