Gå til innhold

Jeg går jo ikke ned et gram!

Anbefalte innlegg

Har nå fulgt et grete rode opplegg i en uke. Går ikke på kurs,men har lånt bøkene av en venninne. Og på en uke så har jeg ikke gått ned ett gram. Ok, jeg skjønner at TTT, men dette gir jo ingen inspirasjon. Jeg går tur 2 kvelder i uken ,ca 45 min og spiller Squash en kveld. Mer enn dette har jeg ikke tid til.

Jeg drikker enorme mengder vann, sikkert 3 liter, om ikke mer. Er veldig plaget av væske i kroppen. Kan det rett og slett være vann, som har samlet seg. Sånn at jeg egentlig har gått ned i fett, men fått merer vann i kroppen?

Hjeeelp, motiver meg for å holde ut!! Og gi meg gjerne noen gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91397-jeg-g%C3%A5r-jo-ikke-ned-et-gram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende du ser fortere forskjell om du bruker målebånd isteden for å veie deg. ;)

Ja, da skal jeg prøve det. Kansskje jeg har minket rundt rupma og magen, men fått "fotball-legger", væsken i kroppen er mest plagsom i fingre, legger og føtter.

Ja, da skal jeg prøve det. Kansskje jeg har minket rundt rupma og magen, men fått "fotball-legger", væsken i kroppen er mest plagsom i fingre, legger og føtter.

Vet ikke om dett er noe for deg , men denne selger de resept fritt ; "Lasix" .

En tablett til dagen i en uke på og en uke av.

Tisser garantert ut overflødig vann i kroppen.

Ellers er det viktig og ikke bruke vekta mere enn en gang i uka ;o)

Vet ikke om dett er noe for deg , men denne selger de resept fritt ; "Lasix" .

En tablett til dagen i en uke på og en uke av.

Tisser garantert ut overflødig vann i kroppen.

Ellers er det viktig og ikke bruke vekta mere enn en gang i uka ;o)

Ok, da skal jeg prøve det. Har brukt noe som heter Uvalette, og det funker ikke. Driver også med Lymfedrenasje, og skal dit idag. Men virkningen varer jo bare en uke ca. og så er det likedan igjen.

Annonse

Jeg har alltid gått ned 2-3 kg første uken i en slankekur. Men noen av de andre deltagerne har først kommet skikkelig i gang med vekttapet etter 2-3 uker. Så det er nok noe individuelt når vannet slipper taket! Bare ikke gi opp.

Ettersom jeg ikke er veldig overvektig 160 cm, og 61 kg skal jeg ned 4 kg. Og min venninne prøvde å trøste meg med at det er fordi jeg ikke så overvekig at det tar tid!!

DET var iallefall en MAGER trøst.

Takker for oppmuntringen, jeg MÅ ikke gi opp. Om en uke KAN jeg jo ha gått ned en halv- eller hel kilo :-)

Gjest påslankern

Jeg går ned i vekt uten sultekur, følger samme kuren som bettan(om du har lest se og hør?).På denne kuren kan du spise så mye kjøtt,ost,rømme,fløte osv som du vil, men holde deg unna brød,ris,pasta,poteter,sukker og sukkerholdige ting(dvs karbohydrater).Kan spise grønnsaker og litt frukt også.Denne kuren funker utrolig nok, enda jeg spiser flere kalorier nå enn før.Men jeg har enda mange kilo og ta av, så det tar sin tid.

Jeg går ned i vekt uten sultekur, følger samme kuren som bettan(om du har lest se og hør?).På denne kuren kan du spise så mye kjøtt,ost,rømme,fløte osv som du vil, men holde deg unna brød,ris,pasta,poteter,sukker og sukkerholdige ting(dvs karbohydrater).Kan spise grønnsaker og litt frukt også.Denne kuren funker utrolig nok, enda jeg spiser flere kalorier nå enn før.Men jeg har enda mange kilo og ta av, så det tar sin tid.

Jeg kunne aldri klart det opplegget. Men jeg er heller "aldri" sluten med den maten jeg spiser. Hvor mye har du gått ned? og hvor mye gjenstår?

Ettersom jeg ikke er veldig overvektig 160 cm, og 61 kg skal jeg ned 4 kg. Og min venninne prøvde å trøste meg med at det er fordi jeg ikke så overvekig at det tar tid!!

DET var iallefall en MAGER trøst.

Takker for oppmuntringen, jeg MÅ ikke gi opp. Om en uke KAN jeg jo ha gått ned en halv- eller hel kilo :-)

Ettersom du er noenlunde normalvektig, er det ikke å vente at du skal gå ned mange kg på en uke. Det er vel tungvektere med en del vann i kroppen som går ned så mye.

Gjest Creativiaen - erkekostholdsekspert

Hei!

Jeg kan garantere deg at du har begynnt å gå ned i vekt. Hvis du har ligget på rundt 1000 - 1250 kcal hver dag, trimmet og drukket mye vann, så har du 100% gått ned i vekt. Men det er som du selv sier - du har vann i kroppen. Du går til lymfedrenasje - noe som er svært fordelaktig.

Gi det tid. God tid. En uke er ingeting.

En vektnedgang på over 1 kilo i uken er ikke å anbefale. Det takler faktisk ikke kroppen og du vil slanke bort mer enn fett - faktisk musker - som du egentlig trenger for å forbrenne fett.

Husk også at muskler veier mer enn fett, så hvis du plutselig har begynnt å trene mye, så kan det også gjøre et utslag. Positivt for kroppen, men ikke så positivt for tallet på vekta man måler etter. Kast vekta, bruk målebånd! :o)

En annen ting er at du kun skal gå ned fire kilo. Det vil du klare i løpet av fem uker på GR. Du skal ned ganske mye, og kroppen stritter i mot for den vil gjerne beholde den lille reserven den har. Det er helt naturlig.

Jeg skjønner at du vil ned fire kilo. Det er jo strengt tatt bare pyntekilo egentlig. Men vi har alle våre mål her i livet.

Jeg har gått ned 11 kilo siden 1 oktober, men jeg har flust av kilo å ta av. Jeg har lagt meg på ca 1500 kcal og går for seier med ca 0,5 kilo i uken. Da har jeg overskudd til mann, barn, hus, bil, hage, jobb og venner. Ikke minst kosthold. :o) Husk at GR er en livsstil.

Gi det litt tid - det kommer seg litt hver dag. Ikke gi opp i allefall!

Lykke til, spør hvis det er noe du lurer på.

Klem fra

Annonse

Gjest påståelig

tull, du kan ikke spise ubegrenset med rømme og andre feite produkter på Lindbergs "kur"..du må spise moderat.

tull, du kan ikke spise ubegrenset med rømme og andre feite produkter på Lindbergs "kur"..du må spise moderat.

Hvem er det som har sagt noe om Lindberg i det innlegget da ?

Det er vel forskjellige varianter - Lindberg er mer moderat 'karbo-unngåer' - så finnes de mer ekstreme som sikkert påslankern følger.

I de ekstreme kurene hvir man skal ha 14 dager med ikke noe eller veeeldig lite karbo skal man omtrent spise majones og fløte.

Og de sier at det virker.

Hei!

Jeg kan garantere deg at du har begynnt å gå ned i vekt. Hvis du har ligget på rundt 1000 - 1250 kcal hver dag, trimmet og drukket mye vann, så har du 100% gått ned i vekt. Men det er som du selv sier - du har vann i kroppen. Du går til lymfedrenasje - noe som er svært fordelaktig.

Gi det tid. God tid. En uke er ingeting.

En vektnedgang på over 1 kilo i uken er ikke å anbefale. Det takler faktisk ikke kroppen og du vil slanke bort mer enn fett - faktisk musker - som du egentlig trenger for å forbrenne fett.

Husk også at muskler veier mer enn fett, så hvis du plutselig har begynnt å trene mye, så kan det også gjøre et utslag. Positivt for kroppen, men ikke så positivt for tallet på vekta man måler etter. Kast vekta, bruk målebånd! :o)

En annen ting er at du kun skal gå ned fire kilo. Det vil du klare i løpet av fem uker på GR. Du skal ned ganske mye, og kroppen stritter i mot for den vil gjerne beholde den lille reserven den har. Det er helt naturlig.

Jeg skjønner at du vil ned fire kilo. Det er jo strengt tatt bare pyntekilo egentlig. Men vi har alle våre mål her i livet.

Jeg har gått ned 11 kilo siden 1 oktober, men jeg har flust av kilo å ta av. Jeg har lagt meg på ca 1500 kcal og går for seier med ca 0,5 kilo i uken. Da har jeg overskudd til mann, barn, hus, bil, hage, jobb og venner. Ikke minst kosthold. :o) Husk at GR er en livsstil.

Gi det litt tid - det kommer seg litt hver dag. Ikke gi opp i allefall!

Lykke til, spør hvis det er noe du lurer på.

Klem fra

HURRA!!!!!!

I dag veiede jeg meg (igjen, jada, neg vet det....) og hadde gått ned 600 gram siden igår. Det var nok mye vann, og lympedrenasjen hjelper, selv om det ikke er pga vekten jeg går til det. men pga. mye verking i ledd og væske ansamlinger.

Motiverede å høre at du har gått ned så mye. Jeg la på meg 20 kv under svangerskapet, og de siste 4 sitter hardt!! Sønnen min er jo nå 3,5 år.

Jeg vil også satse på noe som er mulig å leve med ikke sånn "kutt ut alle karbohydrater", for da må jeg tenker mer over hva jeg spiser. Med Grete Roede holder det faktisk med sunn fornuft.

Man skjønner liksom hva som er "rett og galt", og det er enkelt å forholde seg til.

Tror jeg ligger på et kcal. inntak på mellom 1200 - 1500. Vet du forresten hvor mange kcal. man forbrenne på 45 min. rask gange. Har nemlig tenkt å ta meg et par glass vin i helgen, så da får jeg gå en tur på lørdag og søndag i tilllegg til de faste turene.

Takk for gode råd. Jeg skal kjøpe meg et målebånd idag, men vekta kaster jeg ikke (he he)

Gjest Creativiaen

HURRA!!!!!!

I dag veiede jeg meg (igjen, jada, neg vet det....) og hadde gått ned 600 gram siden igår. Det var nok mye vann, og lympedrenasjen hjelper, selv om det ikke er pga vekten jeg går til det. men pga. mye verking i ledd og væske ansamlinger.

Motiverede å høre at du har gått ned så mye. Jeg la på meg 20 kv under svangerskapet, og de siste 4 sitter hardt!! Sønnen min er jo nå 3,5 år.

Jeg vil også satse på noe som er mulig å leve med ikke sånn "kutt ut alle karbohydrater", for da må jeg tenker mer over hva jeg spiser. Med Grete Roede holder det faktisk med sunn fornuft.

Man skjønner liksom hva som er "rett og galt", og det er enkelt å forholde seg til.

Tror jeg ligger på et kcal. inntak på mellom 1200 - 1500. Vet du forresten hvor mange kcal. man forbrenne på 45 min. rask gange. Har nemlig tenkt å ta meg et par glass vin i helgen, så da får jeg gå en tur på lørdag og søndag i tilllegg til de faste turene.

Takk for gode råd. Jeg skal kjøpe meg et målebånd idag, men vekta kaster jeg ikke (he he)

Ved rask gange forbrenner du ca 300 kcal vil jeg tro.

Jeg veier noen kilo mer enn deg, og jeg må gå i en halv time for å forbrenne 200 kcal. Desto mindre man veier, desto lenger må man gå for å forbrenne like mye.

Jeg går nå etter tabellen i Grete Roedeboken min.

Hvis du følger GR opplegget, så vil jeg tro at det står en tabell der. Hvis du ikke har en eldgammel bok da. Men hvis du har den røde, blå, grønne eller gule i ca A5-format, så står tabellen der.

Lykke til videre! Morsomt å høre at du har gått ned litt.

Husk å vei deg kun ÈN gang i uken - fast dag, fast tidspunkt - helst om morgenen.

STOR lykke til klem fra

HURRA!!!!!!

Et lite råd, ikke vei deg hver dag. Ha EN fast dag i uken hvor du veier deg.

En ting til en skal tenke på, dagsrasjonene til GR er lagt opp etter 30 min gåtur hver dag. Den gangen da vi gikk på kurs var det noen som heller tok seg noen lengere turer de dagene de gikk, da skulle de faktisk tilføre kroppen litt mer mat de dagene.

Også mulig at du trimmer såpass hardt at du omgjør fettet til muskler, DA må du fram med målbandet, for muskler er tyngre enn fett.

Ved rask gange forbrenner du ca 300 kcal vil jeg tro.

Jeg veier noen kilo mer enn deg, og jeg må gå i en halv time for å forbrenne 200 kcal. Desto mindre man veier, desto lenger må man gå for å forbrenne like mye.

Jeg går nå etter tabellen i Grete Roedeboken min.

Hvis du følger GR opplegget, så vil jeg tro at det står en tabell der. Hvis du ikke har en eldgammel bok da. Men hvis du har den røde, blå, grønne eller gule i ca A5-format, så står tabellen der.

Lykke til videre! Morsomt å høre at du har gått ned litt.

Husk å vei deg kun ÈN gang i uken - fast dag, fast tidspunkt - helst om morgenen.

STOR lykke til klem fra

Jeg har lånt en bok av en venninne, en grønn i A4 format. Det er egnetlig beregnet på de som tar flere kurs, tror jeg. Jeg fant ikke noe om forbrenning der. Må også innrømme at jeg ikke helt finner ut av hvor mye jeg kan spise av hva.

Det står nemlig kcal. per. hundre gram og så står det gjerne 140 gram under. Ja, jeg er litt blond :-). Jeg har iallefall tolket det sånn at jeg kan spise 100 gram kylling, 50 gram pasta, 50 gram ris, 100 gram potet.

Tror det er diss tallene under som indikerer hvor mye jeg kan spise. Skjønner du hva jeg mener? eller ble min forklaring litt dårlig.

Min venninne er på ferie, så jeg får ikke spurt henne...

Et lite råd, ikke vei deg hver dag. Ha EN fast dag i uken hvor du veier deg.

En ting til en skal tenke på, dagsrasjonene til GR er lagt opp etter 30 min gåtur hver dag. Den gangen da vi gikk på kurs var det noen som heller tok seg noen lengere turer de dagene de gikk, da skulle de faktisk tilføre kroppen litt mer mat de dagene.

Også mulig at du trimmer såpass hardt at du omgjør fettet til muskler, DA må du fram med målbandet, for muskler er tyngre enn fett.

Trimmer hardt?? 45 min gange to ganger i uken, og 60 min squash, er det mye??

Men du har selvfølgelig rett mht. veiingen. Men jeg klarer ikke å la være.. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...