Gå til innhold

TV2 nyhetene kl 21:00 - adopterte fra Asia nektes adgang

Anbefalte innlegg

Gjest mor til to små fra Asia

Hei. Så noen av dere TV2 nyhetene kl. 21:00?? Her var det 4-5 Asiatiske adopterte som ble nektet adgang til et utested i Oslo pga deres Asiatiske opphav. Dette begrunnet dørvakten med bråk fra Asiatiske og Afrikanske gjenger. De ble nektet pga sikkerhet som de sa....

Hva skal vi gjøre med dette??

Tenker på våre barn fra Asia når de skal ut sammen med "norskproduserte" barn. Hva hvis disse blir stående ute mens de andre går inn?

Skulle ikke tro vi levde i 2003......

tenker at jeg kommer nok til å snakke med mine barn om dette når de forstår slik at de er forberedt på at slike ting kan møte dem.

Blir veldig lei meg når jeg ser slikt.

Kunne nesten tenke meg å sabbortere slike steder og IKKE anbefale disse.

Fortsetter under...

Det er fælt å si det men jeg forstår hvorfor de ble nektet. Jeg vet ikke om du pleier å gå ut i Oslo noen ganger men med så mye bråk og kvalm noen asiatere lager er det ikke rart at de blir stoppet pga sikkerheten.

Vet ikke hvor trygg du hadde følt deg dersom du havnet på et utested med mange asiatere og du visste at svært mange av dem hadde kniv eller skytevåpen.

Gjest Skikklig sint på dorthe

Det er fælt å si det men jeg forstår hvorfor de ble nektet. Jeg vet ikke om du pleier å gå ut i Oslo noen ganger men med så mye bråk og kvalm noen asiatere lager er det ikke rart at de blir stoppet pga sikkerheten.

Vet ikke hvor trygg du hadde følt deg dersom du havnet på et utested med mange asiatere og du visste at svært mange av dem hadde kniv eller skytevåpen.

Hadde di sett på leitimasjonen så hadde de sett at de var like norske som deg og meg.

Ærlig talt, synes du ikke man er norsk fordi man er adoptert?

Vennlig hilsen

Hadde di sett på leitimasjonen så hadde de sett at de var like norske som deg og meg.

Vennlig hilsen

Jo, jeg synes de er norske selv om de har et asiatisk utseende..

Og vet at dersom dørvakten hadde sett på legitimasjonen hadde han sett det.

Det som virkelig er beklagelig, er at noen få gjenger skal ødelegge for så mange andre med samme utseende..

Men det har jo sine fordeler også å ikke se norsk ut. Ingen ikke-norske lager bråk med dem. Venninnen til datteren min, som har en mor fra Thailand, har alltid fulgt sine norske venninner hjem for da får de alltid gå ifred.

Vennlig hilsen

Hvor på legitimasjonen står det at adopterte fra asia er mer norske enn innvandrere fra asia, eller barn av innvandrere fra asia født i Norge?

Det gjør ikke saken noe bedre ar dørvaktene skiller mellom norskklingende og asiatisk-klingende navn heller synes jeg.

Handler ikke denne saken om rasisme generelt og ikke bare mot adopterte? Jeg får meg ikke til å tro at alle med asiatisk utseende som går på byen i Oslo bærer våpen og lager bråk unntatt de som er adoptert. Debatten her får det til å virke sånn..

Annonse

Gjest skralle

Hvor på legitimasjonen står det at adopterte fra asia er mer norske enn innvandrere fra asia, eller barn av innvandrere fra asia født i Norge?

Det gjør ikke saken noe bedre ar dørvaktene skiller mellom norskklingende og asiatisk-klingende navn heller synes jeg.

Handler ikke denne saken om rasisme generelt og ikke bare mot adopterte? Jeg får meg ikke til å tro at alle med asiatisk utseende som går på byen i Oslo bærer våpen og lager bråk unntatt de som er adoptert. Debatten her får det til å virke sånn..

hæ?

Angela1365380318

Det er jo sefølgelig dumt at de ikke kom inn, men være litt realistiske da. Det er vel like dumt at ikke adobterte eller andre fargede ikke kommer inn?

Her i Bergen er det omtrent bare to steder svarte kommer inn og nå har de stedene fått dårlig rykte på grunn av altfor mange svarte desperate gutter (sjønner dem jo, får ikke komme inn andre steder)

Dette er rasisme og må bli opphevet, men det er ikke mer urettferdig for adobterte en andre med utenlandsk bakgrunn.

Faktisk tror jeg det er mer sannsynlig at "ungene" blir nektet adgang når de kommer sammen med andre Asia - adopterte, enn hvis de kommer sammen med en flokk med "typisk norsk" utseendet. Det er vel de asiatiske gjengene utestedene frykter, siden noen av dem dessverre og beviselig står for en type gjeng-kriminalitet som til nå har vært ukjent for oss. Det gjelder jo også gjenger fra øst-europa, men de synes det jo ikke på....

Det er veldig dumt at det er sånn, men jeg kan forstå utestedene også. Faren er jo at de bruker kriminalitetsargumentet hvis de faktisk har rasistiske motiver. Det kan vi jo på ingen måte gardere oss mot.

Vi har ennå ikke et barn med asiatisk utseendet å bekymre oss for, men tenker at muligheten for å bli utsatt for rasisme nettopp er en ting vi må forberede barnet vårt på i oppdragelsen, og "øve opp motstandskraften" i forhold til hvis - når det kommer.

Gjest adoptert

Det er jo sefølgelig dumt at de ikke kom inn, men være litt realistiske da. Det er vel like dumt at ikke adobterte eller andre fargede ikke kommer inn?

Her i Bergen er det omtrent bare to steder svarte kommer inn og nå har de stedene fått dårlig rykte på grunn av altfor mange svarte desperate gutter (sjønner dem jo, får ikke komme inn andre steder)

Dette er rasisme og må bli opphevet, men det er ikke mer urettferdig for adobterte en andre med utenlandsk bakgrunn.

Hvilke utesteder i Bergen er det snakk om? Sånn at jeg er forberedt.....

Angela1365380318

Hvilke utesteder i Bergen er det snakk om? Sånn at jeg er forberedt.....

Er du jente og assiatisk så tror eg at du klarer deg fint på de stedene eg går. Men eg vet om utesteder der svarte/brune gutter ikke kommer inn feks forball pøben.

De fleste henger på musicen, exodus er også strenge har eg hørt.

Men ikke gå etter hvor du tror du tror du kommer inn, gå hvor du vil dersom du er gammel nok, for det er ikke lovlig å drive på denne måten og det er på tide det blir slutt på denne deskrimineringen.

• 3 uker senere...
Gjest Kinnarps

Ja, selvsagt! Logisk dette! Og ALLE som bor i Finmark spiser bare fisk og snyter på skatten! Jeg vet nemlig om EN som gjør det, og de er jo like alle sammen!

Ja, særlig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...