Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...av søtt jeg!!! sa lillebror i dag, mens han vrei seg som en ål. Og det har han _helt_ rett i. Nå har vi hatt han på sukkerfattig "diett" noen dager og merker enorm forskjell. Avviket i dag skyldes noe så lite som et glass sjokolademelk hos bestemor! Det var som om noen hadde gitt han injeksjon med superhyperstoff.

Han _er_ en aktiv unge fra naturens side, men slik han har vært i vinter har han ikke vært til å kjenne igjen. Nå har det gått mye i sjokade og annet kliss på frokostskiva, og så er han glupsk etter druer... Mere skulle det ikke til tydeligvis.

Det er bare så deilig å ha en unge som klarer sitte noen minutter på en stol, og som klarer stå på _to_ bein den tida det tar å trekke på en bobledress. At resultatet skulle komme så fort hadde jeg ikke trodd, men beviset finnes _her_!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91479-jeg-blir-helt-g%C3%A6ern/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiger+Slange+Okse+?

Hei thaimor

Nydelig historie. Det høres ut for at din håpefulle reagerer slik som undertegnede på sukker. Jeg reagerer også på melk, men spesiellt på den kunstige vaniljen som er i all is, kjeks osv. Druer, tomater og en rekke andre frukter og grønnsaker har noen syrer jeg også bør holde meg unna. Det er såklart mye bedre i voksen alder, men jeg merker det.

Lykke til med den sukkerfattige dietten.

Gjest Si-ling

Hei thaimor

Nydelig historie. Det høres ut for at din håpefulle reagerer slik som undertegnede på sukker. Jeg reagerer også på melk, men spesiellt på den kunstige vaniljen som er i all is, kjeks osv. Druer, tomater og en rekke andre frukter og grønnsaker har noen syrer jeg også bør holde meg unna. Det er såklart mye bedre i voksen alder, men jeg merker det.

Lykke til med den sukkerfattige dietten.

Hei Tiger+Slange+Okse+?.

Vet du noe om hvorfor du reagerer på 'kunstig vanilje'? Jeg har det på samme måte og det tok femogtredve år før jeg skjønte det :-O.

Hei Tiger+Slange+Okse+?.

Vet du noe om hvorfor du reagerer på 'kunstig vanilje'? Jeg har det på samme måte og det tok femogtredve år før jeg skjønte det :-O.

Jeg leste for en tid tilbake boka "urobarnet" av Sølvi Bryde

(Oslo : Damm, 2001. - 143 s. ISBN 82-517-8449-2 (ib.))

Den handler om den hyperaktive jenta Birte og hvordan moren etterhvert finner ut hvor mye kostholdet har å si for hennes oppførsel. Verstingen er nettopp kunstig vanilje!!

En veldig fin og varm bok som anbefales!!

Gjest Si-ling

Jeg leste for en tid tilbake boka "urobarnet" av Sølvi Bryde

(Oslo : Damm, 2001. - 143 s. ISBN 82-517-8449-2 (ib.))

Den handler om den hyperaktive jenta Birte og hvordan moren etterhvert finner ut hvor mye kostholdet har å si for hennes oppførsel. Verstingen er nettopp kunstig vanilje!!

En veldig fin og varm bok som anbefales!!

Takk for boktipset!

Tiger+Slange+Okse+?

Takk for boktipset!

Vi med hyper-tendenser må nok desverre finne ut av det sjøl. Den sukker og kunstige vanniljen er, som flere har sak her, verstingen. Tron Soot-Ryen har skrevet en bok om e-stoffer: E-nr. guiden. I den finner du blandt annet tips om hva vi med hyper-tndenser bør holde oss langt unna.

I spesial-kostholds-butikker finner du ypperlig brunt ekte vanniljepulver til neste gang du lager vafler osv. Det er dyrere men utrolig mye bedre på smak. Vi har fått is-maskin, så nå spiser vi is også. Det er bare Møvenpic som lager is uten kunstig vannilje, og det er jo desverre rådyrt.

Angående frukt vet jeg at bananer og pærer er OK. Glem tomater og epler (det kan spises kokt, som eplekake osv). Det finnes noen innen alternativ behandling som har peiling på slikt, du kan jo undersøke i ditt nærmiljø.

Lykke til i testinga

Annonse

Tiger+Slange+Okse+?

Vi med hyper-tendenser må nok desverre finne ut av det sjøl. Den sukker og kunstige vanniljen er, som flere har sak her, verstingen. Tron Soot-Ryen har skrevet en bok om e-stoffer: E-nr. guiden. I den finner du blandt annet tips om hva vi med hyper-tndenser bør holde oss langt unna.

I spesial-kostholds-butikker finner du ypperlig brunt ekte vanniljepulver til neste gang du lager vafler osv. Det er dyrere men utrolig mye bedre på smak. Vi har fått is-maskin, så nå spiser vi is også. Det er bare Møvenpic som lager is uten kunstig vannilje, og det er jo desverre rådyrt.

Angående frukt vet jeg at bananer og pærer er OK. Glem tomater og epler (det kan spises kokt, som eplekake osv). Det finnes noen innen alternativ behandling som har peiling på slikt, du kan jo undersøke i ditt nærmiljø.

Lykke til i testinga

Glemte å si at melk også er en værsting for oss, jeg drakk meg høy på melk som liten, husker følelsen godt. Melk var uten tvil definnitivt DOP for meg. Derfor det med IS, IS er dobbelt ille, både melk og kunstig vannilje.

Interessant lesing fra dere alle. Tror jeg skal la lillebror bli testet, og ikke bare leke doktor selv. Det hjelper jo lite å bare holde han borte fra det jeg tror er "det verste" hvis det er andre ting som er enda verre.

Jeg klarer fint å leve med en minihyper, men jeg tror han lider under det selv. Da er det like greit å foreta en liten utredning.

Må bare fortelle at i kveld fikk han Cola. Siden broren fikk måtte jo han også få, og så er det fredag... "Jeg ble ikke gæ'ern mamma" sa han, og var tydelig fornøyd. Og han ble det ikke heller, ikke enda ihvertfal...

Takk for boktipsene! Tror det er ei som må ta en tur i bokhandelen snart :)

Er det noen som har E koden for den kunstige vaniljen?

*klems*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...