Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hentet barnebarnet mitt hos dagmammaen i går og han stinket av røyk i hår og i klærne og var ikke i særlig god form selv om han hadde sovet i to timer og spist godt som hun sa.

Alle aktuelle dagmammer min sønn og svigerdatter har hatt kontakt med var røykere. Den de valgte sa at hun bare røkte ute på verandaen og hun var dessuten flink til å ha med barna ut mye.

Jeg sover dårlig om natten av å tenke på ham hos den røkende dagmammaen. Han er bare ett år og kan umulig ha godt av den situasjonen.

Jeg skulle gjerne ha hatt ham hver dag, men kreftene strekker ikke til mer enn to dager i uken.

Er det noen her på dette forumet som kan være dagmamma for ham noen dager i uken eller har noen å anbefale??

Er det noen som har samme problemet?

Han får sannsynligvis barnehageplass til høsten, står høyt oppe på liste.

Hilsen fortvilet farmor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91628-r%C3%B8kende-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinamamsen

Jeg forstår godt din bekymring. Dersom det lukter røyk av barnas klær og hår, så er det nok ikke bare ute de røyker. Vi har vært selskapskapsrøykere (som det heter) i alle år, både min mann og jeg, men jeg tror ingen noen gang har kjent lukt av våre barn da vi alltid røyker ute; også våre gjester. Nå er jeg så heldig at røyken er lagt på hylla fra og med i høst, så nå er det bare èn igjen å terrorisere i vår familie .... ;o)

Håper du får tak i en som er snill, flink og røykfri til å passe på barnebarnet ditt. Du bør nok legge inn hvilket distrikt/område du bor i for å lokalisere en aktuell dagmamma.

Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91628-r%C3%B8kende-dagmamma/#findComment-506208
Del på andre sider

Jeg forstår godt din bekymring. Dersom det lukter røyk av barnas klær og hår, så er det nok ikke bare ute de røyker. Vi har vært selskapskapsrøykere (som det heter) i alle år, både min mann og jeg, men jeg tror ingen noen gang har kjent lukt av våre barn da vi alltid røyker ute; også våre gjester. Nå er jeg så heldig at røyken er lagt på hylla fra og med i høst, så nå er det bare èn igjen å terrorisere i vår familie .... ;o)

Håper du får tak i en som er snill, flink og røykfri til å passe på barnebarnet ditt. Du bør nok legge inn hvilket distrikt/område du bor i for å lokalisere en aktuell dagmamma.

Lykke til !

Hei kinamamsen

Takk for svar.

Vi bor i Oslo, jeg bor i øst og de bor i nord. Så det er flere muligheter for å finne en ny dersom hun de nå har, ikke forbedrer seg.

Flott for deg og barna dine at du har sluttet å røke. Selv mistet jeg moren min da jeg var bare 10 år. Hun røkte og døde av lungekreft 42 år gammel, men de visste ikke så mye om det den gangen som vi gjør nå.

Ingen av barna mine eller svigerbarna røker heldigvis.

Kos deg med kinabarna dine, mitt barnebarn er halvt kinesisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91628-r%C3%B8kende-dagmamma/#findComment-506584
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...