Gå til innhold

Enslige - Thailand, Korea, Filippinene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lest et sted på en amerikansk mailingliste, at Thailand har åpnet for adopsjon til enslige. Om dette gjelder barn som blir tildelt gjennom Norges samarbeidspartner HSF (Holt Sahathai Foundation), vet jeg ikke. Amerikanerne adopterer nemlig gjennom mange instanser. Den som kan gi det korrekte svar er Linda (Thai ansvarlig) hos Verdens Barn.

Lykke til!

Gjest venter alene

Jeg har lest et sted på en amerikansk mailingliste, at Thailand har åpnet for adopsjon til enslige. Om dette gjelder barn som blir tildelt gjennom Norges samarbeidspartner HSF (Holt Sahathai Foundation), vet jeg ikke. Amerikanerne adopterer nemlig gjennom mange instanser. Den som kan gi det korrekte svar er Linda (Thai ansvarlig) hos Verdens Barn.

Lykke til!

Thailand godtar enslige søkere, men vet ikke om verdens barn har forsøktdet. Det er så vidt jeg vet bare VB som formidler barn fra Thailand her i Norge. Fillipinene godtar også enslige søkere. Det er Adopsjonsforum som formidler barn derfra. Vet ikke om de har brukt det i det siste. Tidligere var det sånn at enslige fikk tildelt vanskelige plasserbare barn (funksjonshemmede, store) fra Fillipinene, men jeg vet ikke hvordan det er nå. Korea godtar ikke enslige søkere.Ellers så godtar både India, Etiopia, Nepal m.fl. enslige søkere, og AF har enslige søkere som venter i alle disse landene. Lykke til!

polly1365380357

Det er riktig som v"enter alene" sier, at Thailand godtar enslige, men at VB så langt ikke har formidlet enslige søkere dit (kanskje deres kontakt ikke godtar enslige søkere). Mitt råd er: ring VB og be dem undersøke, fortell at det faktisk går an i andre land!

Adopsjonsforeningene har litt for lett for å lene seg tilbake og svare at "det er umulig" - så det nødvendig med litt aktiv påvirkning (dette har vi jo fått erfare når det gjelder et par andre land som også var "umulige")!

Filippinene godtar enslige søkere, men helst til litt større barn eller barn med helseproblem.

Hilsen

leder av Enestående Adoptanters Forening

Gjest enestående

Det er riktig som v"enter alene" sier, at Thailand godtar enslige, men at VB så langt ikke har formidlet enslige søkere dit (kanskje deres kontakt ikke godtar enslige søkere). Mitt råd er: ring VB og be dem undersøke, fortell at det faktisk går an i andre land!

Adopsjonsforeningene har litt for lett for å lene seg tilbake og svare at "det er umulig" - så det nødvendig med litt aktiv påvirkning (dette har vi jo fått erfare når det gjelder et par andre land som også var "umulige")!

Filippinene godtar enslige søkere, men helst til litt større barn eller barn med helseproblem.

Hilsen

leder av Enestående Adoptanters Forening

Men er det noen som vet om de barna som har kommet fra Thailand til enslige (i andre land) gjelde bare eldre eller vanskelig plasserbare barn?

Men er det noen som vet om de barna som har kommet fra Thailand til enslige (i andre land) gjelde bare eldre eller vanskelig plasserbare barn?

Dette fant jeg på HSF's egne sider ang. enslig-adopsjon:

Single applicants accepted on a case by case basis.

Prior approval by Thailand government required

Kun dette, ingenting om alder etc...

Ring VB da vel!

Adressen til HSF: http://www.holtintl.org/thailand/

Annonse

Gjest enestående

Dette fant jeg på HSF's egne sider ang. enslig-adopsjon:

Single applicants accepted on a case by case basis.

Prior approval by Thailand government required

Kun dette, ingenting om alder etc...

Ring VB da vel!

Adressen til HSF: http://www.holtintl.org/thailand/

Takk for hjelp og informasjon!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...