Gå til innhold

Bekymret jeg for min venninne- haster

Anbefalte innlegg

Hei.

Kommer til å legge dette innlegget på flere forum, fordi jeg egentlig ikke vet hva jeg skal gjøre.

Saken er den at jeg har en venninne som nylig er blitt mamma. Hun har en del problemer fra gammel at, med spise forstyrrelser, osv. og tunge psykiske perioder.

Hun ser ikke ut til å klare å takle denne oppgaven som en mor er, hun mer eller mindre klarer ikke imøtekomme barnets behov, hun lar sine egne behov gå foran barnet.

Vi har sagt at mannen hennes bør ta med seg ungen å dra bort en stund, men problemet er at han ikke kan skifte bleier, da han nesten svimer av.

Vi har foreslått avlastningshjem, men mannen har dårlig erfaring med barnevernet fra før, ang sin eldste datter, at det vil han ikke. Så da er saken hva gjør vi?

Sender bekymrings melding til barnevernet?

Har ingen mulighet til å passe lille mann hennes da, jeg selv har små barn + et til underveis.

Råd ønskes fortest mulig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91676-bekymret-jeg-for-min-venninne-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med fosterhjem? Jeg vet ikke hvordan dette fungerer...

Men en venninne av meg fikk et midlertidig fosterhjem da hun var veldig liten. Det var på grunnav problemer hjemme(husker ikke om det var med foreldre eller om hun sjøl hadde problemer av noe slag).

Vet heller ikke om det går an når ungen er såpass liten..

Ellers er vel barnevernet det beste(som jeg ser det..). Går det ikke på noen måte an å samarbeide med barnevernet?? Avlastning, som du sier...?

Det var en engang som fortalte til meg at hun hadde sjøl tatt kontakt med barnevernet pga at hun hadde problemer med seg sjøl(rusproblemer i hovedsak) og følte seg ikke skikka til å ta vare på ungen. Joda, hun fikk hjelp... Men etterpå ble det brukt mot henne. Da hun kom seg på beina igjen fikk hun ikke ansvar for ungene nettopp fordi hun hadde tatt kontakt med barnevernet sjøl..

Det er ikke så lett.. Men jeg tror faktisk barnevernet er beste løsninga, uansett hvordan man snur å vender på det...

Gjest Henrik211

Og hvor lenge hadde du tenkt at barnet skulle "passes"? Og hva venter du på? Bedre vær? De må nesten bare skjerpe seg. Det med bleieskiften er bare syt. Det stinker, ja, det skal være sikkert, men det får en bare leve med. Håper du får bedre råd en hva jeg kan gi, jeg blir bare litt sur på folk som han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...