Gå til innhold

hvilken dato for kinesisk nyttårsfeiring ? /ut

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tiger+Slange+Okse+?

Dette året var det nå på lørdag. Altså 1.februar. Det var ihvertfall da hovedfeiringen var, men festligheten i Kina de varer nok 14 dager til ende.

Det stemmer! I 2004 er datoen 22. januar, da går vi fra gjeitas år som vi nettop har gått inn i, og til apens år.

Godt Nytt År

fei1365380229

Og jeg som nettopp har vært med å feire overgangen til Sauens år...?

Det verste er at det er overgangen til sorte fårets år leste jeg i et svensk blad. Kineserne ba om å få keisersnitt for å slippe å få barn født i dette året. De som blir født i dette året har visstnok veldig uflaks. Uff - skremmer jeg noen nå.

Gjest kinamamsen

Her er et innlegg jeg fant i et blad. God lesning.

Kineserne har bevegelig nyttår i forhold til vår kalender, og nyttår faller i år på den 1. febr. Da forlater vi hestens år og går inn i sauens år. Egentlig er det snakk om den sorte sauens år. Å være født i sauens stjernetegn er mere flatterende enn det høres ut: Sauen er sjarmerende, elegang og kunstnerisk, og misunnes ofte for sin suksess. På den annen side har sauen lett for å bekymre seg unødig og er ofte pessimistisk av natur. Den kan ofte vare ganske sjenert, men befinner seg på tross av dette ofte i oppmerksomhetens sentrum. Sauen er intens, lidenskapelig og engasjert, noe som oftest får utløp via religion og andre spirituelle retninger. Detter går imidlertid sjelden på bekostning av en iboende materialisme; sauen kvitter seg nødig med tingene sine. Karrieremessig er sauen avslappet; det er viktigere å få utløp for kunstneriske og kreative sider enn å tjene mest mulig penger. Noen tjener allikevel gode penger gjennom sitt talent. Økonomien er uansett nogenlunde under kontroll. Yrker som passer sauen er skuespiller eller gartner. Sauen søker partner som kan ta avgjørelser på deres vegne. Ideelt sett skal partneren være gavmild og gi alt, uten å vente noe tilbake. Sauen er fredelig av natur og setter familien høyt. Den setter pris på litteratur, og dyrker det vakre omkring seg.

For dere som venter barn nå så er dette nyttig informasjon å ta vare på for de barna som blir født i perioden 1. febr. 2003 - 22. jan. 2004 ;o)

Nå har dere fått vite hva dere kan vente dere .....

En astrologisk hilsen fra

Annonse

Gjest kinamamsen

Det verste er at det er overgangen til sorte fårets år leste jeg i et svensk blad. Kineserne ba om å få keisersnitt for å slippe å få barn født i dette året. De som blir født i dette året har visstnok veldig uflaks. Uff - skremmer jeg noen nå.

Se mitt inlegg ovenfor. Der kan du lese om særtrekk ved den som er født i sauens år. Det ser ikke så ille ut det vel ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...