Gjest @nonymus Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Vil bare si at det er litt feigt å være nickløs når man skriver sånne innlegg. Hvis man virkelig mener at det er greit å ha slike meninger, så burde man jo være ærlig nok til å stå for dem? Ikke? ???! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91927-hudfarge-colombia/page/2/#findComment-508711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juliansmamma Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har da ikke sagt et eneste ord om at jeg synes det er stuerent å velge bort sorte barn!!!!!! Jeg sier- sitat: "Det må da kunne være stuerent å søke kunneskap om hva som venter en" ...er dette det samme som å velge bort sorte barn??? (jeg understreker at jeg har innelgget om distrikt/raser i tankene) Her er et annet sitat fra meg: "Det å lure på hvilke raser som dominerer i de ulike distriktene i Colombia er da ikke det samme som å utelukke ulike raser???" Nå blir jeg mektig irritert på din feiltolkning av det jeg sier:-( For å presisere - jeg mener ikke at det er riktig at mang kan velge /vekge bort raser, men at man må kunne søke kunnskap on de ulike rasene som kan bli en del av familien en dag. Det er også viktig å bli bevisst sine egne holdninger rungt dette temaet, og da er det også viktig å sette ord på de "forbudte" tankene. Det er som med trollet - de sprekker i dagslys;-) Det er bare så farlig å lufte uferdige tanker her på dol, man blir dolket som en slags rasist, og noen mammaer til sorte barn kommer i forsvarsposisjon i stede for å være med på en konstruktiv debatt som kan gi de undrende noen svar i stede for skamfølelse. Vet du, jeg er såååå enig med deg. Svært godt skrevet, Anka. Disse tankene kaller jeg bare forberedelse til det store som skal skje. Jommen er det en flott overraskelse å adoptere fra Colombia. Husker når jeg åpna konvolutten hos AF, og fikk se Julian for aller første gang. Da visste jeg jo ikke fra før om han var lys eller mørk. Det eneste jeg hang meg opp i på bildet, var at han så litt sint og morsk ut, he he, men nå har vi verdens blideste og godeste sønn. Da vi fikk telefonen om tildeling, husker jeg at jeg ikke brydde meg om noen ting. Klarte ikke en gang å regne ut hvor gammel han var. Var bare så lykkelig over å ha fått et barn. Det høres kanskje patetisk ut for de som adopterer for første gang, men slik var det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91927-hudfarge-colombia/page/2/#findComment-508765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anka Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Beklager at jeg mistolket deg dithen at du mener det er greit å velge bort sorte barn mens du isteden hevder at det må være lov å stille spørsmål omkring disse tingene. Burde nok selv gått innleggene dine litt nøyere etter i sømmene før jeg svarte deg, beklager igjen;) Det er selvfølgelig lov til å stille spørsmål omkring rase/ farge på evt. adoptivbarn. Men den som stiller spørsmålene kan da ikke forvente å få bare positive svar? Jeg forbeholder meg altså fremdeles retten til å hevde mine meninger omkring temaet uavhengig av "hvem" som spør. Uten motdebattanter - ingen debatt - og heller ingen refleksjon. Ellers er jeg helt enig i det du sier om å få frem i lyset "forbudte tanker" omkring rase/ farge, noe jeg også sier noe om i en annen tråd om samme tema. mvh Jeg tror ikke vi er så uenige når alt kommer til alt, du anonyme;-) det er bare gøy med littdebatt innimellom, da blir forumet mer lærerrikt og inressant. Jeg synes bare det er så synd at hver gang det kommer en tråd som omhandler rase så kommer noen i forsvarsposisjon og debatten avspores. Derfor tør mange lenger å stå for sine egne meninger. Se bare her hvor mange som ikke tør stå frem med sitt eget nick;-) takk for god debatt:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91927-hudfarge-colombia/page/2/#findComment-508808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anka Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Vet du, jeg er såååå enig med deg. Svært godt skrevet, Anka. Disse tankene kaller jeg bare forberedelse til det store som skal skje. Jommen er det en flott overraskelse å adoptere fra Colombia. Husker når jeg åpna konvolutten hos AF, og fikk se Julian for aller første gang. Da visste jeg jo ikke fra før om han var lys eller mørk. Det eneste jeg hang meg opp i på bildet, var at han så litt sint og morsk ut, he he, men nå har vi verdens blideste og godeste sønn. Da vi fikk telefonen om tildeling, husker jeg at jeg ikke brydde meg om noen ting. Klarte ikke en gang å regne ut hvor gammel han var. Var bare så lykkelig over å ha fått et barn. Det høres kanskje patetisk ut for de som adopterer for første gang, men slik var det. Takk for støtten:-) Håper det går bra med dere. Julian begynner vel å bli litt "stor" nå? Nå blir det bare mer og mer moro - gled deg til tiden fremover;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91927-hudfarge-colombia/page/2/#findComment-508810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juliansmamma Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Takk for støtten:-) Håper det går bra med dere. Julian begynner vel å bli litt "stor" nå? Nå blir det bare mer og mer moro - gled deg til tiden fremover;-) Hei Anka,.....hvordan går det med toåringen??? Travelt? Satt og mimret litt her om dagen, og så igjennom videoen fra Colombia,....og jommen så jeg ikke deg og familien din når vi hadde fest i bakhagen på Halifax. Tida har flydd siden det. På en måte er det jo ikke så lenge siden,.....på en annen måte er det et helt liv siden........ Så mye som har skjedd..... Her begynner ting å gå i litt raskere tempo. 9 mndr, og reiser seg, går omkring langs møbler, og koser seg skikkelig med alle nye inntrykk. Ørebetennelsen har vært borte en stund, så nå går det virkelig bra her. Dere da??? Forresten, hvor i landet er dere bosatt?? Vi bor i Lier. Ha en fin dag. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91927-hudfarge-colombia/page/2/#findComment-509116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anka Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hei Anka,.....hvordan går det med toåringen??? Travelt? Satt og mimret litt her om dagen, og så igjennom videoen fra Colombia,....og jommen så jeg ikke deg og familien din når vi hadde fest i bakhagen på Halifax. Tida har flydd siden det. På en måte er det jo ikke så lenge siden,.....på en annen måte er det et helt liv siden........ Så mye som har skjedd..... Her begynner ting å gå i litt raskere tempo. 9 mndr, og reiser seg, går omkring langs møbler, og koser seg skikkelig med alle nye inntrykk. Ørebetennelsen har vært borte en stund, så nå går det virkelig bra her. Dere da??? Forresten, hvor i landet er dere bosatt?? Vi bor i Lier. Ha en fin dag. Klem Hei ijen:-) Her i huset er det full fart om dagen, to-åringen er både aktiv og oppvakt, og med storebror på 5 år som det store forbildet, tror hun nok at hun også er 5 år av og til. Hun skravler og synger hele dagen, og er utolig bestemt. Dessuten _må_ hun bare røre på alle knapper - noe som er mammas _store_ tålmodighetsprøve. Så man kan si vi har fått en av hver *ler* Det her vært utrolig gøy å følge den utrolige utvklingen som har vært på såpass kort tid. Nå er hun helt på høyde, ja kanskje bedre språklig enn mange av sinme jevnaldrende - hvertfall mer selvstendig;-) Det er igrunnen lenge siden vi har sett på videoen fra Colombia, vi må nok ta en titt på den igjen. Jeg tror nok dere er på vår film fra festen på Halifax også;-) Vi bor forresten på Notodden (burde kanskje ikke "oute" meg på denne måten, men...) PS begynner dere å forberede dere til nr. to, snart, eller.....? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91927-hudfarge-colombia/page/2/#findComment-509500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.