Gjest musmusa Skrevet 4. februar 2003 Skrevet 4. februar 2003 Sitter å ser på et nettsted med salg av bil. Kommer over et "godt"(?) kjøp.Men: Hva skal vi spørre om når vi ringer? Det ser jo veldig bra ut iht annonsen.Men man kan jo ikke danne seg det hele og fulle inntrykk av noen bilder og tekst. Man fremstiller jo gjerne et salgsobjekt i best mulig stand!? Det er altfor langt å kjøre bomtur (ca.60-70mil), eller bare for å se på bilen. Og vi må selge vår egen for å i det hele tatt kjøpe den, så en bomtur kan vi ikke ta. Noen tips, forhåndsregler etc? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. februar 2003 Skrevet 4. februar 2003 Glem det. Det fins helt sikkert biler nærmere, å kjøre 70 mil for å kjøpe en bil du ikke har sett og ikke har andres ord på enn selgerens på at den er topp er galskap. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 4. februar 2003 Skrevet 4. februar 2003 Teknisk er en NAF-test å anbefale. Jeg oppdaget fort at det lar seg gjøre å prute ganske mye, selv i butikk, etter en test. Butikkene låner ut prøveskilter så du kan kjøre til test. Reklamasjonsrett har du uansett. 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 4. februar 2003 Skrevet 4. februar 2003 Glem det. Det fins helt sikkert biler nærmere, å kjøre 70 mil for å kjøpe en bil du ikke har sett og ikke har andres ord på enn selgerens på at den er topp er galskap. Enig! Det har jeg selv erfart! Masse ergrelser...*hrmf* 0 Siter
Gjest musmusa Skrevet 4. februar 2003 Skrevet 4. februar 2003 Glem det. Det fins helt sikkert biler nærmere, å kjøre 70 mil for å kjøpe en bil du ikke har sett og ikke har andres ord på enn selgerens på at den er topp er galskap. ja, men..men..men..:-) Bilene selges fort for 20-30.000kr. billigere sørafor og da er vel en tur å anbefale!? Bare man kunne sendt noen dit å SETT... 0 Siter
mrxx Skrevet 5. februar 2003 Skrevet 5. februar 2003 Har dere lite greie på bil vil jeg anbefale at dere ber om en NAF test. Når dette i tillegg er så langt unna, så har dere ikke mye annet valg etter min mening. Det er mye som bør ses over. Er det f.eks. olje i vannet? eller f.eks litt hvitt under oljepåfyllingslokket? Dette må ses fordi det nytter ikke å spørre selgeren, han vil si nei uansett. Hvordan er bilen generelt i stand? Det er noe som også må ses, fordi selgeren vil si den er pen, mens dere kanskje har en helt annen oppfatning av den. Som sagt be om en NAF-test og tilby å betal denne, det blir mye billigere enn om dere reiser bomtur. Dere kan da ringe og snakke med den som har testet den og få en prat med han. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.