Gå til innhold

søknadskjema til barnevernet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lengsel1365380312

Hei!

Du kan ringe til ditt lokale barnevern, så sender de deg søknadsskjema. Jeg vet ikke om du kan laste det ned fra noe sted på nettet...

Barnevernet utarbeider en sosialrapport på basis av hjemmebesøk og samtaler og sender så denne videre til BUFA som er godkjennningsinstansen for adoptivforeldre.

Lykke til i prosessen - det er kjempespennende!

Du trenger ikke noe eget søknadskjema til barnevernsetaten, det er nok å ringe dem elrl sende et brev der dere ber om et møte.

Det variere nå litt - her hvor jeg bor, vil de ikke snakke med oss før de har mottatt søknadsskjema og attester. De sier det er mange som trekker seg når de ser skjemaet og hva de må innhente av informasjon, så de vil ikke involvere seg før søknad osv er motatt. Da er de til gjengjeld kjappe, virker det som, så jeg synes det er helt greit.

Ikke glem at dere bør gå i gang med prosessen med å velge land også. Selv om barnevernet ikke tar stilling til dette, så kan ikke BUFA behandle søknaden deres før det foreligger en godkjennelse fra en adopsjonsforening om at de tar på seg deres sak for det aktuelle landet dere vil adoptere fra.

Hvilken adopsjonsforening dere bør kontakte avhenger mest av hvilke land de formidler fra. Det beste er å kontakte dem, og få uforpliktende informasjon om de ulike giverlandene. Det er tre organisasjoner i Norge som formidler utenlandsadopsjoner, du finner dem på www.adopsjon.com

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...