Gjest kimchi Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Med jevne mellomrom er det spørsmål om hvordan er går frem med å komme i gang med adopsjonsprosessen overfor det lokale barnevernet. Jeg vil bare minne dere om at når det gjelder kontakt med det offentlige må alt være skriftlig!! Det er veldig lett og "glemme" noen som ringte for et halvt år siden og ønsket hjemmebesøk i forbindelse med adopsjon. Noen har til og med opplevd at noen som har ringt etter dem har fått startet sin sak før fordi de snakket med en annen saksbehandler e.l. Og dersom en kun har snakket med noen på telefon er det svært vanskelig og dokumentere i ettertid. Skriftlige henvendelser krever skriftlige svar, og alle svar fra kommunen skal angi en ca. ventetid. For mange er det nok med en telefon, men fordi vi adopsjonssøkere ikke har så mye tid å miste ville jeg i hvert fall sikret meg så godt jeg kan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92171-husk-skriftlige-henvendelser-til-sosialkontoret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.