Gå til innhold

Båndtvang på hund

Anbefalte innlegg

I romjulen fikk jeg telefon av en bekjent som spurte om jeg ikke ville "late som om jeg var opptatt den kvelden og ikke kunne passe hunden deres". Jeg var også opptatt, så da var det problemet ute av verden, men jeg fikk nærmest sjokk da jeg fikk høre historen bak spørsmålet:

De var invitert til famileselskap og ville ikke reise fordi hunden ikke var velkommen der. De kunne IKKE la hunden bli hjemme for dette var rett før nyttårsaften (ergo: folk skøt allerede opp raketter) og hunden er bare MEGA SKUDDREDD og kan ikke være alene da. Og de følte seg ikke velkomne selv hvis ikke hunden var det. Grunn til at hunden var uønsket: Ny parkett på kjøkkenet.

Er mange som drar kjensel på det med fyrverkeri og smell. Bikkja mi trives ikke med det, og det var samme seansen hvert år med bikkja i armkroken som en måtte trøste. Men så oppdaget vi at hvis den fikk være løs ute, så var'n kjempetøff. :) Vi må faktisk passe på for han vil "ta" raketter og alt som fruser.

Skjønner godt at de folka ikke ville reise fra bikkja si.

Fortsetter under...

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

22

• alphan

19

• tigertrollet

18

• Dorthe

14

Mest aktive i denne tråden

Ja, man er i sin fulle rett til å anmelde... - men hva er vitsen med å lage kvalm for andre mennesker??? Hva er vitsen,.. - hvis hunden ikke plager deg...??? Da er det bare èn ting som ligger til grunn: -og det er at man 'liker' å lage kvalm for andre mennesker...!!!

Hvis hunden er løs hele dagen, må man jo anta at den er til plage for naboen, siden h*n vurderer å anmelde.

Naboens hund ville heller ikke kommet inn i min hage mer enn nøyaktig én gang. :)

*klem*

Ja, jeg har forståelse for at noen er redd hunder. Det er helt greit for meg. Men det er og blir DERES problem. Det er den som har fobien som har og er problemet, ikke det han/hun er redd for. Skal man forby edderkopper, høyder, vann, trange rom, fly osv fordi noen har fobier?

Ja, vi må akseptere at folk er redde. MEN DET ER LIKE DØMRA VIKTIG AT FOLK AKSEPTERER HUNDER OG EIERE SOM EN DEL AV VÅRT SAMFUNN! Vi har også livets rett. Vi SKAL IKKE være en lovløs og rettsløs underkaste som kan forulempes, beskadiges og avlives etter hvemsomhelsts forgodtbefinnende.

Det er IKKE vårt ansvar å drive terapi eller på annen måte ta belastningen med ANDRES personlige problemer, slik som det ikke er deres problem å ta belastningen med våre.

Skal hvem som helst ha muligheten til å skade og drepe "svartinger" og "pakkiser", nordlendinger og polardegoser, alenemødre og gamle damer, eller små, slemme snørrunger, bare fordi de føler seg truet, er redde, eller rett og slett ikke liker trynet på dem? Det er dét dette lovforslaget gjør mot hunder og hundeeiere.

Gi oss heller rettsvernet tilbake. Vi er rettsløse nok fra før!

Visste du at en hundeeier er erstatningsansvarlig for skader hunden forårsaker, uansett hvem som er skyld i skaden? Visste du at bilister er erstatningspliktige for alle påkjørte husdyr, BORTSETT FRA hunder? Visste du at dette også medfører at foreldre av barn som skader hunder kan kreve hunden avlivet dersom den på noen måte (bortsett fra å rømme) har forsøkt å forsvare seg? JEG VIL GJERNE HA DET SAMME RETTSVERNET FOR MEG OG MIN HUND!

Beklager at jeg bruker store bokstaver

Og stakkars den som prøver å plage hunden min..

Konklusjonen fra det du skriver er at du ikke vil ta ansvar for din egen hund.

Det er DU som plikter å forhindre at barn blir skadet av hunden. Det er du som plikter å forhindre at hunden løper ut i veien.

Samfunnet er for mennesker, og ikke for hunder.

Med vennlig hilsen

Konklusjonen fra det du skriver er at du ikke vil ta ansvar for din egen hund.

Det er DU som plikter å forhindre at barn blir skadet av hunden. Det er du som plikter å forhindre at hunden løper ut i veien.

Samfunnet er for mennesker, og ikke for hunder.

Med vennlig hilsen

Kan ikke se hun påstår noe annet heller? Det er hvis man har fulgt alle regler, og det alikevel er noen "som er redde", at hundeeierens ansvar opphører.

En som har redsel for f.eks. hester, skal selvsagt ikke få lov til nekte ridning i marka, fordi h*n bruker samme turområdet.

PS. hva gjør du med katter som kommer inn i hagen din?

Kan ikke se hun påstår noe annet heller? Det er hvis man har fulgt alle regler, og det alikevel er noen "som er redde", at hundeeierens ansvar opphører.

En som har redsel for f.eks. hester, skal selvsagt ikke få lov til nekte ridning i marka, fordi h*n bruker samme turområdet.

PS. hva gjør du med katter som kommer inn i hagen din?

Hei,

Det var den siste store paragrafen til "grøss" jeg reagerte på. Jeg vil ikke forby hunder, men vil dog påpeke at det ikke er noen "himmelsk rett" til å gå med hund, mer enn du har "rett" til å gå med en løve i bånd.

Dette er et demokrati, og hvis det var slik at flertallet ikke ville ha hunder i "sentrum av byen", så må hundeeiere respektere det.

Situajsonen med en hest er forskjellig, fordi rytteren sitter (mesteparten av tiden! ;) ) oppå hesten. Jeg mener at hester ikke skal få gå fritt i byer (sammenlignet med hunder).

Et annet poeng er at samfunnet er laget for mennesker, og da plikter hundeeiere å ta hensyn til det. Hunder skal altså ikke skade barn, selv om barn "erter". Hvis eieren ikke kan garantere det, må de sette hunden i et bur hvor barn ikke kan komme til.

Dette er akkurat det samme som for en bil. Vi bilførere er ansvarlige for å forhindre ulykker selv om en unge springer ut i veien.

Med vennlig hilsen

Ja, man er i sin fulle rett til å anmelde... - men hva er vitsen med å lage kvalm for andre mennesker??? Hva er vitsen,.. - hvis hunden ikke plager deg...??? Da er det bare èn ting som ligger til grunn: -og det er at man 'liker' å lage kvalm for andre mennesker...!!!

Løse hunder driter. Over alt! Og ingen plukker opp.

Jeg, og mange med meg, er dessuten redd for hunder, og synes det er veldig ubehagelig med løse hunder rekende rundt.

Folk som ikke kan ta hensyn til at ikke alle er like glade i hunder som dem selv burde aldri ha hund.

Annonse

Ja, jeg har forståelse for at noen er redd hunder. Det er helt greit for meg. Men det er og blir DERES problem. Det er den som har fobien som har og er problemet, ikke det han/hun er redd for. Skal man forby edderkopper, høyder, vann, trange rom, fly osv fordi noen har fobier?

Ja, vi må akseptere at folk er redde. MEN DET ER LIKE DØMRA VIKTIG AT FOLK AKSEPTERER HUNDER OG EIERE SOM EN DEL AV VÅRT SAMFUNN! Vi har også livets rett. Vi SKAL IKKE være en lovløs og rettsløs underkaste som kan forulempes, beskadiges og avlives etter hvemsomhelsts forgodtbefinnende.

Det er IKKE vårt ansvar å drive terapi eller på annen måte ta belastningen med ANDRES personlige problemer, slik som det ikke er deres problem å ta belastningen med våre.

Skal hvem som helst ha muligheten til å skade og drepe "svartinger" og "pakkiser", nordlendinger og polardegoser, alenemødre og gamle damer, eller små, slemme snørrunger, bare fordi de føler seg truet, er redde, eller rett og slett ikke liker trynet på dem? Det er dét dette lovforslaget gjør mot hunder og hundeeiere.

Gi oss heller rettsvernet tilbake. Vi er rettsløse nok fra før!

Visste du at en hundeeier er erstatningsansvarlig for skader hunden forårsaker, uansett hvem som er skyld i skaden? Visste du at bilister er erstatningspliktige for alle påkjørte husdyr, BORTSETT FRA hunder? Visste du at dette også medfører at foreldre av barn som skader hunder kan kreve hunden avlivet dersom den på noen måte (bortsett fra å rømme) har forsøkt å forsvare seg? JEG VIL GJERNE HA DET SAMME RETTSVERNET FOR MEG OG MIN HUND!

Beklager at jeg bruker store bokstaver

Og stakkars den som prøver å plage hunden min..

Hvordan skal jeg vite at en hvilken som helst fremmed hund jeg treffer er snill og ufarlig? Alle hunder er faktisk ikke det.

Min bestefar døde etter at han ble angrepet av en hund. Hunden beit ham 8-10 ganger og jaget ham omkring. Han var da 90 år og fikk hjerteinfarkt på stedet som han døde av.

Det er groteskt å lese ditt syn på mennesker og hunder. Du framstår som en misantrop som setter dette dyret først og sist.

Hunden er et rovdyr som ikke har noe som helst å gjøre i et sivilisert samfunn.

Når hundeeiere slipper rovdyra sine løs blant mennesker og / eller planteetere i skog og mark er det enhver samfunnsborgers plikt å anmelde uvesenet på flekken slik at rette myndighet kan ta seg av galskapen. Forslag til sanksjoner: Forbud mot hundehold for evig tid.

Som om ikke det er nok at den ekle, motbydelige og glefsende hundekjeften skremmer vettet av barn, voksne og ville dyr er bjeffinga, hoppinga og krafsinga deres uutholdelig, de legger fra seg dritt og hår overalt, samt: de stinker.

Synet av hundeeier og hund som kliner forteller i grunnen alt om hvor syk symbiosen er.

PS: Jeg har ikke hundeskrekk.

Har du hørt om førerhunder og andre hjelpehunder? Har ikke de heller noen plass i vårt samfunn?

En hund vi kjenner gjør det mulig for eieren å være alene tiltross for svært alvorlig sykdom. Hunden trykker på trygghetsalarm ved f.eks. krampeanfall...

Blir litt satt ut av unyansert hundehat. Selvfølgelig skal hundeeieren bestrebe seg på å ta best mulig hensyn til omgivelsene - men hva med litt toleranse andre veien også? Han vi kjenner med hjelpehund er livredd for at hunden skal komme løs - f.eks. hvis han besvimer når han er ute og lufter hunden. Riktignok er hjelpehunder fritatt fra båndtvang - men med skytegale folk i nærmiljøet kan jo en slik episode medføre at hunden avlives der og da... Det koster forøvrig ca 250.000 å trene opp en slik hund.

Hvis hunden er løs hele dagen, må man jo anta at den er til plage for naboen, siden h*n vurderer å anmelde.

Naboens hund ville heller ikke kommet inn i min hage mer enn nøyaktig én gang. :)

*klem*

hehe... nei, Sør.. - og den hadde vel heller aldri sluppet ut igjen...

Du hadde smuglet den inn kjøkkenveien og hivd den i gryta! :o))

*klem*

Løse hunder driter. Over alt! Og ingen plukker opp.

Jeg, og mange med meg, er dessuten redd for hunder, og synes det er veldig ubehagelig med løse hunder rekende rundt.

Folk som ikke kan ta hensyn til at ikke alle er like glade i hunder som dem selv burde aldri ha hund.

Poenget mitt er:

Da er det kanskje en mulighet å 'ta det opp' med vedkommende nabo, i stede for å løpe avgårde og anmelde han...?

Det er ikke sikkert han vet at noen er redd?? -eller at det plager noen...? i hans øyne er sikkert hunden sååå snill atte:)).. og da tenker han ikke på at noen ikke er enig..??

Jeg mener derfor at folk bør få en fear kjangse.. og tar de ikke hensyn etter å ha blitt snakket til, så er jeg enig.. da er neste skritt å anmelde...

Ulv I Faarikaal

Man skal vise hensyn:)

Men jeg likte overskriften for noen ganger kunne jeg helt klart ha ønsket båndtvang på barn!

Andres uppdragne og ufordragelige barn som bl.a. går rett bort til bikkja mi uten at foreldrene stopper dem burde gått i fleksibånd..

Det er også et problem, jeg var livredd for å sette bikkjene utenfor butikken nettopp på grunn av det. Foreldre lot småunger gå rett bort til bikkja og klappe !

""Det er groteskt å lese ditt syn på mennesker og hunder. Du framstår som en misantrop som setter dette dyret først og sist.

""

Jeg har ikke problemer i omgang hverken med dyr eller mennesker, untatt den ene prosenten kverulanter som vi hundeeiere treffer på innemellom. Din talemåte derimot, forteller ganske mye om deg. Pass deg du, så ikke den neste bikkja du møter biter seg fast i rompa på deg, ditt slemme troll.

Ser at du ønsker alle som er kritiske til hundehold i siviliserte strøk ublide møter med dyrene deres. _Det_ sier forferdelig mye om deg og sikkert like mye om bikkja di.

Ser at du ønsker alle som er kritiske til hundehold i siviliserte strøk ublide møter med dyrene deres. _Det_ sier forferdelig mye om deg og sikkert like mye om bikkja di.

favn, jeg tror de som er onde mot dyr får sin straff, på en eller annen måte, før eller siden.

Har sett eksempler på det. Som f.eks. ifjor, i danmark, da ei dame bestillte skyting av en harmløs løshund som engang imellom var inne på tomten hennes. Han som fikk jobben lå på lur, men synet sviktet, og han presterte å skyte og drepe hennes 4 år gamle sønn. Hun fikk angre bittert på sitt valg.

Tenk deg om, favn, skjebnen kan lure rundt neste sving...

Annonse

favn, jeg tror de som er onde mot dyr får sin straff, på en eller annen måte, før eller siden.

Har sett eksempler på det. Som f.eks. ifjor, i danmark, da ei dame bestillte skyting av en harmløs løshund som engang imellom var inne på tomten hennes. Han som fikk jobben lå på lur, men synet sviktet, og han presterte å skyte og drepe hennes 4 år gamle sønn. Hun fikk angre bittert på sitt valg.

Tenk deg om, favn, skjebnen kan lure rundt neste sving...

Det virker nå som om det var 4 åringen som ble straffet.

Han likte trolig hunder....

Med vennlig hilsen

Det kunne vært deg også.

Selvsagt.

En jeg kjente skjøt IKKE naboens hund. Han døde av lungekreft! (mannen, ikke hunden.)

Faktisk kjente jeg enda en som ikke skjøt hunden til naboen og som døde av kreft.

Så sjebnen til dem som ikke skyter naboens hund er fæl!

Med vennlig hilsen

Selvsagt.

En jeg kjente skjøt IKKE naboens hund. Han døde av lungekreft! (mannen, ikke hunden.)

Faktisk kjente jeg enda en som ikke skjøt hunden til naboen og som døde av kreft.

Så sjebnen til dem som ikke skyter naboens hund er fæl!

Med vennlig hilsen

Er du ulykkelig Sør? Noen åpne sår i sjela som som ikke er leget? Kverulerer du for å døyve en eller annen smerte?

Tror du har fått straffen din alt jeg. Du blir minst 90 år gammel, lenket fast til pc'n, og vil kverulere helt inn til dødsdansen begynner.

Glad jeg ikke er i dine sko.

Er du ulykkelig Sør? Noen åpne sår i sjela som som ikke er leget? Kverulerer du for å døyve en eller annen smerte?

Tror du har fått straffen din alt jeg. Du blir minst 90 år gammel, lenket fast til pc'n, og vil kverulere helt inn til dødsdansen begynner.

Glad jeg ikke er i dine sko.

Hei,

Jeg er barfødt, så det er mulig du er i mine sko... Hvilken størrelse bruker du?

Poenget er at eksempelet med å skyte noen skulle bevise "de gale" med å avlive hunder er heller tynnt...

Ellers kan jeg fortelle deg at jeg er dypt lykkelig, og at jeg regner med å leve til jeg er eldre enn 90!

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...