Gå til innhold

Båndtvang på hund

Anbefalte innlegg

Det er også et problem, jeg var livredd for å sette bikkjene utenfor butikken nettopp på grunn av det. Foreldre lot småunger gå rett bort til bikkja og klappe !

Jupp. Men jeg er mest redd for at bikkja skal bli stjålet.

Derfor setter jeg henne ikke utenfor noen butikker bortsett fra "landhandelen i gata" -de har så dårlig utvalg at jeg er maks borte i fem min..:)

Fortsetter under...

• Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

22

• alphan

19

• tigertrollet

18

• Dorthe

14

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Jupp. Men jeg er mest redd for at bikkja skal bli stjålet.

Derfor setter jeg henne ikke utenfor noen butikker bortsett fra "landhandelen i gata" -de har så dårlig utvalg at jeg er maks borte i fem min..:)

Nok av gærne folk som kan ta en tur med bikkja, ja.

Men jeg glemmer ikke kjerringa med svær kåpe som lente seg over bikkjeskinnet og skulle klappe'n utenfor butikken. Skinnet var livredd svære kåper. Kjeften på skinnet klappa igjen 1 cm foran nesa på kjerringa før jeg rakk fram. Kjerringa ble vettskremt og bikkja skjelte henne ut, og jeg fikk huden full av kjerringa. Full pakke med kaos.

Nok av gærne folk som kan ta en tur med bikkja, ja.

Men jeg glemmer ikke kjerringa med svær kåpe som lente seg over bikkjeskinnet og skulle klappe'n utenfor butikken. Skinnet var livredd svære kåper. Kjeften på skinnet klappa igjen 1 cm foran nesa på kjerringa før jeg rakk fram. Kjerringa ble vettskremt og bikkja skjelte henne ut, og jeg fikk huden full av kjerringa. Full pakke med kaos.

ÅJ!! Ja, stakkars hund da.. Han måtte jo forsvare seg..

Ulv I Faarikaal

ÅJ!! Ja, stakkars hund da.. Han måtte jo forsvare seg..

Han skjelte ut alle krokbøyde gamle folk og og andre som ikke gikk rett eller bar tungt. Ei venninne med CP fikk huden full, men skinnet roa seg da hun satte seg ned og så vekk, da kom han logrende, så det var underlig.

Han skjelte ut alle krokbøyde gamle folk og og andre som ikke gikk rett eller bar tungt. Ei venninne med CP fikk huden full, men skinnet roa seg da hun satte seg ned og så vekk, da kom han logrende, så det var underlig.

Hehe, ja min har også sine merkelige tendenser. Hun varsler ikke ofte (bjeffer altså), men kan plutselig finner på å bjeffe på gamle damer som ikke går "normalt".

De reagerer jo ofte på det unormale, men det kan jo bli litt komisk da:)

Ulv I Faarikaal

Hehe, ja min har også sine merkelige tendenser. Hun varsler ikke ofte (bjeffer altså), men kan plutselig finner på å bjeffe på gamle damer som ikke går "normalt".

De reagerer jo ofte på det unormale, men det kan jo bli litt komisk da:)

Ofte virka det som han ombestemte seg, eller bare skulle teste med kjefting om det var noe farlig vesen. Ofte er trikset å se vekk, dvs ikke stirre, og redusere høyden, dvs sette seg ned for å få stemningen normalisert.

Annonse

Ja, jeg har forståelse for at noen er redd hunder. Det er helt greit for meg. Men det er og blir DERES problem. Det er den som har fobien som har og er problemet, ikke det han/hun er redd for. Skal man forby edderkopper, høyder, vann, trange rom, fly osv fordi noen har fobier?

Ja, vi må akseptere at folk er redde. MEN DET ER LIKE DØMRA VIKTIG AT FOLK AKSEPTERER HUNDER OG EIERE SOM EN DEL AV VÅRT SAMFUNN! Vi har også livets rett. Vi SKAL IKKE være en lovløs og rettsløs underkaste som kan forulempes, beskadiges og avlives etter hvemsomhelsts forgodtbefinnende.

Det er IKKE vårt ansvar å drive terapi eller på annen måte ta belastningen med ANDRES personlige problemer, slik som det ikke er deres problem å ta belastningen med våre.

Skal hvem som helst ha muligheten til å skade og drepe "svartinger" og "pakkiser", nordlendinger og polardegoser, alenemødre og gamle damer, eller små, slemme snørrunger, bare fordi de føler seg truet, er redde, eller rett og slett ikke liker trynet på dem? Det er dét dette lovforslaget gjør mot hunder og hundeeiere.

Gi oss heller rettsvernet tilbake. Vi er rettsløse nok fra før!

Visste du at en hundeeier er erstatningsansvarlig for skader hunden forårsaker, uansett hvem som er skyld i skaden? Visste du at bilister er erstatningspliktige for alle påkjørte husdyr, BORTSETT FRA hunder? Visste du at dette også medfører at foreldre av barn som skader hunder kan kreve hunden avlivet dersom den på noen måte (bortsett fra å rømme) har forsøkt å forsvare seg? JEG VIL GJERNE HA DET SAMME RETTSVERNET FOR MEG OG MIN HUND!

Beklager at jeg bruker store bokstaver

Og stakkars den som prøver å plage hunden min..

Skjønner godt at du ikke turde signere med ditt vanlige nick. Dette er noe av det mest idiotiske jeg har lest her inne.

Gjest grøss..

Skjønner godt at du ikke turde signere med ditt vanlige nick. Dette er noe av det mest idiotiske jeg har lest her inne.

vanlig nick? jeg har faktisk ikke andre nick.

det er ikke ofte jeg svarer på ting, men her ble jeg kraftig provosert.

Hva er det som var så dumt da?

Ofte virka det som han ombestemte seg, eller bare skulle teste med kjefting om det var noe farlig vesen. Ofte er trikset å se vekk, dvs ikke stirre, og redusere høyden, dvs sette seg ned for å få stemningen normalisert.

Jepp. Eller snu siden til/vende seg bort. Man er mest truende når man viser "bredsiden" til og veiver med armene samtidig som man stirrer:)

Hvis jeg merker at hunder er usikre pleier jeg å gjøre en kombinasjon av dette; setter meg på huk, sidevendt, venter til hunden tar kontakt (er passiv) og ser bort:) Da pleier de å bli nysgjerrige og litt modigere:)

Ulv I Faarikaal

Jepp. Eller snu siden til/vende seg bort. Man er mest truende når man viser "bredsiden" til og veiver med armene samtidig som man stirrer:)

Hvis jeg merker at hunder er usikre pleier jeg å gjøre en kombinasjon av dette; setter meg på huk, sidevendt, venter til hunden tar kontakt (er passiv) og ser bort:) Da pleier de å bli nysgjerrige og litt modigere:)

Eller prøv å brette ut jakka, stå på tærne, løft armene, sperr opp øynene, vis tenner og knurr :-) Jeg har gjort det mot hunder. Enten stikker de med halen mellom beina, eller så reiser håra seg på ryggen på de, beina blir stive, blikket blir stivt og tenna blottes. Enkle sjeler egentlig. Etterpå sniker de seg rundt og skuler på meg :-)

Eller prøv å brette ut jakka, stå på tærne, løft armene, sperr opp øynene, vis tenner og knurr :-) Jeg har gjort det mot hunder. Enten stikker de med halen mellom beina, eller så reiser håra seg på ryggen på de, beina blir stive, blikket blir stivt og tenna blottes. Enkle sjeler egentlig. Etterpå sniker de seg rundt og skuler på meg :-)

*flirer* Ja, det renner en faen gjennom deg til tider skjønner jeg:)

Annonse

Gjest grøss..

Les hva Sør skriver under her.

Selvfølgelig skal vi være oss vårt hundehold bevisst, og vi skal ta hensyn til omgivelsene. Det er jeg sikker på at de fleste hunde-eiere også gjør.

Skjønner ikke hvordan dere kunne ta den konklusjonen fra det jeg skrev, jeg er bare frustrert over denne loven.. og over "hundehatere" som faktisk kan tenke seg å avlive en hund for bagateller..

hva er det galt med sånne folk??

Samfunnet er for mennesker, ikke hunder..

Jeg ber om at dere ikke blir blinde og trenger en førerhund, eller at dere blir savnet i fjellet i påsken.

Jeg skjønner at man ikke kommer noen vei med "nåde den som rører bikkja mi" snakk, men fy faen hvor provosert det går an å bli.

Heldigvis finnes det noen snille mennesker (les hunde-eiere)

Ulv I Faarikaal

*flirer* Ja, det renner en faen gjennom deg til tider skjønner jeg:)

Det er fort å bli bitt. ikke å anbefale for sarte sjeler. Merkelig enkelt å gjenopprette tilliten til dyret igjen. En vaffelbit eller bare litt tid. De har merkelig kort hukommelse.

Selvfølgelig skal vi være oss vårt hundehold bevisst, og vi skal ta hensyn til omgivelsene. Det er jeg sikker på at de fleste hunde-eiere også gjør.

Skjønner ikke hvordan dere kunne ta den konklusjonen fra det jeg skrev, jeg er bare frustrert over denne loven.. og over "hundehatere" som faktisk kan tenke seg å avlive en hund for bagateller..

hva er det galt med sånne folk??

Samfunnet er for mennesker, ikke hunder..

Jeg ber om at dere ikke blir blinde og trenger en førerhund, eller at dere blir savnet i fjellet i påsken.

Jeg skjønner at man ikke kommer noen vei med "nåde den som rører bikkja mi" snakk, men fy faen hvor provosert det går an å bli.

Heldigvis finnes det noen snille mennesker (les hunde-eiere)

Høh - den siste linjen din ødela hele innlegget ditt. *stønn*

For ordens skyld - jeg er ingen hundehater, har faktisk hatt hund selv. Men jeg syns det går over alle støvleskaft når man blir kalt for sneversynt og hundehater og det som verre er fordi man mener at det er hundeeiere som må ta hensyn til menneskene rundt seg, og ikke omvendt.

Min søster har et beist av en terrier, som har bitt alle barna i familien. Likevel mener hun det er vi som må gjete barna våre når det er familietragedier, hun nekter å la ham være på et annet rom. Barna kan altså ikke løpe fritt i huset, i fare for å løpe for tett forbi en idiot av en hund.

det som gjør et barn redd er ikke bare hvordan hunden oppfører seg, også hvordan du oppfører deg. Hvis du blir sint/redd og skriker og styrer så overfører du denne negative delen over på sønnen din.

Jeg hevder ikke at du har hevdet noenting.

Jeg har full forståelse for at dere føler dere brydd av dette.

Jeg mener bare at dette umulig kan skje så ofte, så er det noe å bry seg om egentlig. Det er ofte vi hundeiere kommer borti situasjoner med barn som irriterer oss også, som skremmer hunden vår.

skjønner?

"Jeg mener bare at dette umulig kan skje så ofte, så er det noe å bry seg om egentlig."

EN gang er nok til å skape hundeskrekk hos et barn.

favn, jeg tror de som er onde mot dyr får sin straff, på en eller annen måte, før eller siden.

Har sett eksempler på det. Som f.eks. ifjor, i danmark, da ei dame bestillte skyting av en harmløs løshund som engang imellom var inne på tomten hennes. Han som fikk jobben lå på lur, men synet sviktet, og han presterte å skyte og drepe hennes 4 år gamle sønn. Hun fikk angre bittert på sitt valg.

Tenk deg om, favn, skjebnen kan lure rundt neste sving...

Nå ble jeg jammen redd gitt, hehe.

Du gir deg altså ikke, verken med åpne eller mer dulgte trusler. Til opplysning: Du graver din egen hundesaksgrav.

favn, jeg tror de som er onde mot dyr får sin straff, på en eller annen måte, før eller siden.

Har sett eksempler på det. Som f.eks. ifjor, i danmark, da ei dame bestillte skyting av en harmløs løshund som engang imellom var inne på tomten hennes. Han som fikk jobben lå på lur, men synet sviktet, og han presterte å skyte og drepe hennes 4 år gamle sønn. Hun fikk angre bittert på sitt valg.

Tenk deg om, favn, skjebnen kan lure rundt neste sving...

Nå ble jeg jammen redd gitt, hehe.

Du gir deg altså ikke, verken med åpne eller mer dulgte trusler. Til opplysning: Du graver din egen hundesaksgrav.

Gjest grøss..

Høh - den siste linjen din ødela hele innlegget ditt. *stønn*

For ordens skyld - jeg er ingen hundehater, har faktisk hatt hund selv. Men jeg syns det går over alle støvleskaft når man blir kalt for sneversynt og hundehater og det som verre er fordi man mener at det er hundeeiere som må ta hensyn til menneskene rundt seg, og ikke omvendt.

Min søster har et beist av en terrier, som har bitt alle barna i familien. Likevel mener hun det er vi som må gjete barna våre når det er familietragedier, hun nekter å la ham være på et annet rom. Barna kan altså ikke løpe fritt i huset, i fare for å løpe for tett forbi en idiot av en hund.

Jeg er helt enig i at man skal jobbe for at hundeeiere skal ta ansvar for hunden sin og eventuelle forholdsregler for å slippe bitesituasjoner.

Jeg binder aldri hunden min utenfor butikken-ikke fordi hunden min er agressiv,men fordi "drittunger" som ikke har lært å behandle dyr kan komme til å plage den, og jeg grunnet dette kan få en hund som blir utrygg/agressiv mot barn i den alderen..

Lær barna dine hundevett, det er til dems eget beste.

Vi hundeeiere skal vise hensyn til dere mennesker rundt oss, og dere skal vise hensyn til oss, det er vel ikke noe som er bedre å respektere hverandre?

Alle de jeg kjenner gjør det mot oss, hva er det som er så spesielt med deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...