Gå til innhold

FU: Bilbelte, Diana kunne overlevd, hvorfor bruker ikke du ?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Jeg bruker alltid bilbelte! Er det ikke bilbelte i baksetet så har jeg lite lyst til å sitte på...

En kamerat av meg døde i front mot front kollisjon, han hadde ikke bilbelte. Han var så most at de ikke kunne se at det var han - hene ansiktet var borte. Men han hadde nok ikke overlevd med bilbelte heller siden bilen ble såpass vrak.

Man skla ha respekt for trafikken.. og havet! ; ) Det har i hvert fall jeg.. Og hunder da. ; )

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

En jeg kjenner nektet å bruke bilbelte... Han mente at _hvis_ han skulle komme til å kjøre i havet.. Så ville han ikke komme seg ut dersom han hadde belte på...

*ler*

Elendig unnskyldning..

Da fins det en spesiell kniv, beregnet for å feste på beltet, som kutter beltet når det trengs. NAF tror jeg har det.

Slippe lufta ut av den ene ?

Ja, eller kanskje jeg kan sitte baklengs når jeg kjører? Og bruke speilet til å se framover med, som altså blir bakover for meg?

Men hvordan gjør jeg med pedalene og rattet da....

Det er hardt å være blond.

Annonse

Helene Harepus

Da fins det en spesiell kniv, beregnet for å feste på beltet, som kutter beltet når det trengs. NAF tror jeg har det.

Om så at det var frykten for å drukne var det som utløste dette så hadde jeg kanskje skjønt det....

Men, han bor jo ikke engang ved kysten eller ved store vann..

Han brukte det rett og slett bare som en syltynn unnskyldning........

Da synes jeg du skal ringe NAF og opplyse dem om du har det eller ikke. Smålig å la dem leve i uvisshet på denne måten.

Ulv I Faarikaal

Jeg har kasta mange ut av bilen min jeg, når jeg sier at de ikke får sitte på uten bilbelte.

Det de sier er: "jammen det er jo JEG som får bota, det er ikke du"...

Det burde ikke være lov å være så teit...

Litt ekkelt å ha skylda i en kollisjon og passasjerer ble skadet fodi de ikke hadde belte. Så er det duket: det var din skyld at det smalt, men deres skyld at de ikke hadde belte på.

Annonse

Gjest christina24

enkelte har blitt reddet fordi de ikke har hatt belte på også!!

en jeg kjenner kræsja på trondheimsveien rett inn i et autovern på førersiden, og han fikk kasta seg over på passasjersiden, slapp unna med brukket ben..

selvfølgelig er det safest å ha det på, men ikke i dette tilfellet..

Jeg bruker alltid bilbelte, har blitt kalt treig og kjip, pysete og gud veit hva av venninner og klassekompiser osv på den tida.

Ingen får sitte i min bil uten belte. Ingen løse gjestander i bilen, barn skikkelig sikret (Recaro må det være!) og bikkja buret inn i bagasjerommet.

Tar aldri buss o.l med Knotten, passer på å havne på plasser med belte om jeg tar buss.

Hysterisk? Hvem? Jeg???

Ulv I Faarikaal

Jeg bruker selvsagt alltid belte, bruker til og med sånn spesialbelte for gravide når jeg er det.

Men etter de opplysningene du kommer med der skal jeg slutte å ha hund i bilen *grøsser*

:-)

Prinsippet er at en gjenstand fortsetter framover ved et sammenstøt og er allerede i fart når den "tar av", det skjer altså ingen aksellerasjon, farten er der allerede, og i 50 km/t veier 10 kg hund noe sånt som 150 kg ?

Ulv I Faarikaal

enkelte har blitt reddet fordi de ikke har hatt belte på også!!

en jeg kjenner kræsja på trondheimsveien rett inn i et autovern på førersiden, og han fikk kasta seg over på passasjersiden, slapp unna med brukket ben..

selvfølgelig er det safest å ha det på, men ikke i dette tilfellet..

Med all respekt, og jeg skjønner hva du mener.

Jeg håper ingen bruker slikt som argument for ikke å bruke belte, det ville være som jeg sa at røyking ikke er farlig, for bestefaren min røyka fra han var 14. Selv 100 gamle bestefedre kan ikke bevise at røyking er ufarlig :-)

Ulv I Faarikaal

Jeg bruker alltid bilbelte, har blitt kalt treig og kjip, pysete og gud veit hva av venninner og klassekompiser osv på den tida.

Ingen får sitte i min bil uten belte. Ingen løse gjestander i bilen, barn skikkelig sikret (Recaro må det være!) og bikkja buret inn i bagasjerommet.

Tar aldri buss o.l med Knotten, passer på å havne på plasser med belte om jeg tar buss.

Hysterisk? Hvem? Jeg???

Det sikrer god nattesøvn om noe skulle hende.

Gjest christina24

Med all respekt, og jeg skjønner hva du mener.

Jeg håper ingen bruker slikt som argument for ikke å bruke belte, det ville være som jeg sa at røyking ikke er farlig, for bestefaren min røyka fra han var 14. Selv 100 gamle bestefedre kan ikke bevise at røyking er ufarlig :-)

nei, de fleste bruker nok belte, og heldigvis for det.

men ingen regler uten unntak..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...