Gjest Kinanei Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hei Vi er nok mange som ikke vil adoptere fra Kina OG flere andre land p.g.a. at barna virker som de i snitt får en dårligere start der enn i noen andre land. Selv har jeg hørt om en gruppe på fem til Kina som det bare er en av dem som ikke har noen skader. Og den alvorligste skaden i gruppen er en jente med reaktiv tilknytningsforstyrrelse, foreldrene sliter forferdelig. Men jeg har nok andre tanker nå, det er jo de barna som har den tøffeste hverdagen som virkelig trenger foreldre. En annen grunn er vel at jeg fra mitt "velfungerende" land selv har fått et barn med en ADHD diagnose. Jeg er kjempeglad for denne jenta og ville ikke ha noe annet barn i verden. Tenker med grøss på hva hennes liv hadde blitt uten oss. Med oss og hjelp og stimulering har hun et godt og lykkelig liv. Fint at det er noen som velger Kina også og alle barna med eller uten varige skader er jo like elsket og verdifulle. De som ikke blir adoptert forsvinner jo ikke, de bare lever under dårligere forhold,eller i noen tilfeller overlever ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92479-det-stemmer-nokmen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinanei Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 beklager 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92479-det-stemmer-nokmen/#findComment-511959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinamamma nr 1 !!! Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 beklager Jeg har sittet å lest om Kinas så understimulerte barn og må si at jeg er litt forvirret!!! Vi har to nydelige døtre som er født i Kina og som IKKE ligger (eller har)ligget noe som helst etter norskfødte barn i utvikling.Hvis jeg skulle komme med en påstand så har de heller ligget i forkant av de barna som jeg kjenner på samme alder. Vi har reist til Kina i to grupper på tolv par og det har ikke vært noen av barna som har hatt noen skader av noe slag.En god del av disse har etterhvert fått småsøsken og jeg vet at aller er i full vigør og VELDIG friske. Vel kan det være at noen av dem ikke har vært "tykke og trinne" ved overtagelse og at ikke alle kunne sitte og gå med en gang men de har "stormet"frem etter en liten stund hos sine foreldre og har som sagt "stormet" fra en del av sine "norske"søstre og brødre. ALLE de små som vi har fulgt fra starten er flotte,sunne,flinke og veltilpassede barn som er en fryd å være sammen med. Selvfølgelig kan noen være "uheldige"hvis en kan kalle det det, men er det en selvfølge at vi får friske barn uansett måte? Vi var i den gruppen som SKULLE ha et barn med helseproblem begge gangene(fordi vi hadde en sønn fra før)men ble velsignet med to friske døtre. Jeg er kansje litt krass nå men jeg mener at kan en ikke tenke seg å få et barn som trenger ekstra omsorg i det heletatt så må en la være å få barn fra hvilket som helst land ELLER fra magen !!!! MVH en utrolig fornøyd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92479-det-stemmer-nokmen/#findComment-513006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midt i prosessen Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg har sittet å lest om Kinas så understimulerte barn og må si at jeg er litt forvirret!!! Vi har to nydelige døtre som er født i Kina og som IKKE ligger (eller har)ligget noe som helst etter norskfødte barn i utvikling.Hvis jeg skulle komme med en påstand så har de heller ligget i forkant av de barna som jeg kjenner på samme alder. Vi har reist til Kina i to grupper på tolv par og det har ikke vært noen av barna som har hatt noen skader av noe slag.En god del av disse har etterhvert fått småsøsken og jeg vet at aller er i full vigør og VELDIG friske. Vel kan det være at noen av dem ikke har vært "tykke og trinne" ved overtagelse og at ikke alle kunne sitte og gå med en gang men de har "stormet"frem etter en liten stund hos sine foreldre og har som sagt "stormet" fra en del av sine "norske"søstre og brødre. ALLE de små som vi har fulgt fra starten er flotte,sunne,flinke og veltilpassede barn som er en fryd å være sammen med. Selvfølgelig kan noen være "uheldige"hvis en kan kalle det det, men er det en selvfølge at vi får friske barn uansett måte? Vi var i den gruppen som SKULLE ha et barn med helseproblem begge gangene(fordi vi hadde en sønn fra før)men ble velsignet med to friske døtre. Jeg er kansje litt krass nå men jeg mener at kan en ikke tenke seg å få et barn som trenger ekstra omsorg i det heletatt så må en la være å få barn fra hvilket som helst land ELLER fra magen !!!! MVH en utrolig fornøyd Du skriver: "Vi var i den gruppen som SKULLE ha et barn med helseproblem begge gangene(fordi vi hadde en sønn fra før)men ble velsignet med to friske døtre." Dette har jeg ikke hørt om før. Må man være innstilt på et barn med helseproblem dersom man har et barn fra før? Gjelder det også dersom førstebarnet er (jente) adoptert fra Kina? Har bare aldre hørt om denne regelen før!?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92479-det-stemmer-nokmen/#findComment-513020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinamamma nr 1 !!! Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Du skriver: "Vi var i den gruppen som SKULLE ha et barn med helseproblem begge gangene(fordi vi hadde en sønn fra før)men ble velsignet med to friske døtre." Dette har jeg ikke hørt om før. Må man være innstilt på et barn med helseproblem dersom man har et barn fra før? Gjelder det også dersom førstebarnet er (jente) adoptert fra Kina? Har bare aldre hørt om denne regelen før!?! Hei "midt i prosessen! Vi adopterte våre døtre i -96 og -99 og da var det en lov i Kina om at vi som hadde barn fra før måtte "ta til takke" med et barn med helseproblem.Jeg rekner med at dette hadde noe med Kinas ettbarnspolitikk. Vi hentet vår andre datter i mars -99 og i april(etter hva jeg husker)så opphevet de denne loven så du kan nok se bort fra dette nå. Alle ønsker seg et friskt barn men jeg synes at det er sååå forferdelig vondt at de som ikke er så "heldige" å bli født friske ikke skal få oppleve å vokse opp med kjærlige foreldre.ALLE barn har rett til et godt liv,selv om det til tider kan være tungt for oss voksne. Lykke til videre i prosessen og gratulerer med dagen! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92479-det-stemmer-nokmen/#findComment-513209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.