Gå til innhold

Lån, stipend, borteboerstipend ved høgskoleutdanning?

Anbefalte innlegg

Gjest Høyskoleutdanning

Har tenkt å gå videre på høyskole. Jeg har søkt i min hjemmby, men det ser ut som det er vanskelig å komme inn. Så jeg har søkt i andre byer også. Lurer på om en har krav på borteboerstipend når en må flytte fra hjemplassen sin? Eventuelt hvor mye? Hvor mye kan en få i rent stipend og hvor mye i lån? Det er en treårs utdanning det gjelder. Er eneforsørger for tre barn på 16, 12 og 5 år.

Takknemlig for svar

Fortsetter under...

http://www.lanekassen.no/

Støttekalkulator, øverst i venstre hjørne. Merk at denne gjelder for 2002/2003 .. den regner med reisestipend, noe som nok forsvinner etter dette året.

"Borteboer" og "hjemmeboer" som sådan forsvinner nok også for høyere utdanning, begge skal få stipend .. du får uansett "borteboer" stipend så lenge du ikke bor med din mor og far :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...