Gjest ikke undertegnet Skrevet 10. februar 2003 Skrevet 10. februar 2003 Jeg fikk 71 av 100 poeng på en prøve. Og jeg fikk 3+!!! Er ikke det urettferdig????? Ei venninnne fikk 83 poeng av 100 og fikk 5-........ 0 Siter
phantom Skrevet 10. februar 2003 Skrevet 10. februar 2003 Grunnen til at karakterene ble som de ble er enkel...Det er ikke slik at f.eks pr 10% opp så går man opp en karakter... Forskjellen mellom 5 og 6 kan være slik at mellom 80-95 er 5 og fra 95-100% er 6. Altså det skal være vanskeligere å gå opp karakterer jo høyere karakter det er... Grensen for å nå 3 (som er i og for seg midt i mellom alt) er ganske stor, med det mener jeg at kansje alt mellom 60-75 er karakteren 3. 0 Siter
petter smart Skrevet 10. februar 2003 Skrevet 10. februar 2003 Det virker litt underlig. Dersom en skal følge phantoms logikk så kommer jeg fram til dette: karakteren 4 kan maks ligge mellom 72 og 82, altså et hopp på 11. Dermed er 18 igjen på 5 og 6. Det er enten et like stort sprang på 5 og 6, som virker ulogisk da det faktisk skal være stadig vanskeligere å gå opp en karakter, eller et større sprang på en av dem, noe som virker enda mer ulogisk. I tillegg ville dette betydd at personer som fikk under 30 poeng ikke fikk 0 engang (ned til minus 3?). Spør læreren om skalaen. 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 11. februar 2003 Skrevet 11. februar 2003 Det virker litt underlig. Dersom en skal følge phantoms logikk så kommer jeg fram til dette: karakteren 4 kan maks ligge mellom 72 og 82, altså et hopp på 11. Dermed er 18 igjen på 5 og 6. Det er enten et like stort sprang på 5 og 6, som virker ulogisk da det faktisk skal være stadig vanskeligere å gå opp en karakter, eller et større sprang på en av dem, noe som virker enda mer ulogisk. I tillegg ville dette betydd at personer som fikk under 30 poeng ikke fikk 0 engang (ned til minus 3?). Spør læreren om skalaen. Takk for svar! Jeg synes også det du skriver virker mer logisk. Håper jeg "tørr" å spørre læreren. Han liker meg ikke, og jeg har mistanke om at han gjør det for å straffe meg på grunn av noe... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.