Gå til innhold

Adopsjon - kreft

Anbefalte innlegg

Gjest ikke syk nå
Skrevet

Jeg ble kreftoperert i 2001 m/påfølgende cellegiftkur som ble avsluttet på nyåret 2002. Nå ønsker vi å adoptere, men vet ikke om vi blir godkjent pga. min tidl. sykdom. Har noen erfaring med dette? Er det regler for slikt? Takknemlig for opplysninger!

Videoannonse
Annonse
Gjest undertegner i dag med NN
Skrevet

Du må ha vært erklært frisk i fem år før du kan adoptere. Jeg vet om fler som har adoptert etter at disse fem årene er over.

Så dere mo nok vente noen år før dere kan få en eventuell godkjenning i Norge.

Kanskje du finner mer om dette på BUFAs hjemmeside? Den er i så fall http://www.bufa.no

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Jeg ble godkjent av BUFA i underkant av 3 år etter en kreftoperasjon (jeg trengte ikke ytterligere behandling).

Det er nok derfor ingen eksakt grense for hvor lenge man må vente.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Jeg ble godkjent i BUFA ca. 3 år etter endt behandling. Reglene sier fem år, men jeg tror det er avhengig av hvilken type kreft og hvor stor sannsynlighet det er for at du vil holde deg frisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...