Gjest ny i prosessen:))) Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hei! Hadde mine foreldre på besøk i helgen siden det også var morsdag ville jeg gjøre litt ekstra ut av det med middag kake og gaver. Det kom som vanlig til temaet vår adopsjon, og de hadde noe veldig viktig å si til oss fra ei tante som er høyt utdannet og får alltid så veldig respekt for sine synspunkter. Hun sa at vi ikke måtte finne på å adoptere ifra colombia fordi de veldig ofte hadde så store skader som først viste seg om et par år eks ebd og autisme. hun mente at vi ville få så mye problemer etter adopsjonen og ønsket at vi skulle skifte land. Vi er så fast bestemt på at colombia er vårt land og uansett skader kan man ikke bestemme på biologiske barn heller. Jeg tror ikke vårt barn har større sjanser for autisme enn foreksempel norske barn. Snakket med adopsjonsforeningen i dag og hun kunne heldigvis berolige meg. det finnes ingen statistikker på at colombianske barn har større skader enn andre adopterte barn. Det er bare såå trist at vi får slik skremselspropaganda mot oss, og fremtidige besteforeldre som er mine foreldre. de ble litt redde for oss og vår situasjon etter denne uttalelsen fra min tante. Koz sunnmøringen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92932-litt-lei-meg-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest undertegner i dag med NN Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Slik propaganda kommer vel helst fra uvitende personer og er ikke noe å bry seg om. Det at noen er høyt utdannet betyr ikke at vedkommende er ekspert på adopsjon. Det finnes mange myter om adopsjon blant folk, ikke alle disse bygger på faktaopplysninger. Føler dere for å adoptere fra Colombia syns jeg ikke slike uvitende uttalelser skal skremme dere. Jeg kjenner fire Colombiaadopterte, av disse har en fått diagnosen AD/HD. Dette betyr jo ikke at 1/4 av de adopterte fra Colombia får denne diagnosen, eller hva? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92932-litt-lei-meg-igjen/#findComment-515288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koreagull Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Tanten din er gjerne ikke like opplyst som dere når det gjelder situasjonen i Colombia, og derfor ville jeg PRØVD å ikke ta hennes kommentarer så alvorlig. Skulle jeg velge å høre på noen, ville jeg valgt adopsjonsforeningen dere bruker. Jeg regner med at de vet hva de snakker om ;o) Det er greit at folk har forskjellige meninger om ting, men jeg vet for min egen del at jeg ikke hadde vært "interessert" i å høre alt det negative folk har å si om vårt valg. Noe helt annet er det at folk som vet hva de snakker om kommer med faktaopplysninger som vi bør være klar over. Skjønner jo at det er vanskelig å ikke snakke om dette som er så viktig og spennende for oss, men hvis tanten ikke er interessert i å lære hvordan det egentlig står til med Colombiaenglene, tror jeg ikke jeg hadde orket å bruke krefter på å diskutere det med henne. Misforstå meg rett: Hvis folk er interessert i å vite, forteller jeg gjerne. Vil folk gi tips, tar jeg (stort sett ;o) ) gjerne i mot, men hvis folk holder seg for ørene og sier at det de hørte for 20 år siden fremdeles stemmer, så får det bli deres problem. Ikke ta det så tungt. Dere, sammen med foreningen, vet hva som er riktig for dere ;o) *klem og klapp på skulderen* ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92932-litt-lei-meg-igjen/#findComment-515307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 ...at du er lei deg etter å ha fått "slengt i trynet" slik feilinformasjon. Stol på det AF sier til dere, og begynn heretter å lytte til de som virkelig har kunnskaper innefor adopsjonsfeltet istedenfor å bry dere med slike "velmenende" forståsegpåere. At det ikke er bare enkelt, når en har med egne foreldre eller svigerforeldre å gjøre, vet jeg. Men de må bare innse at her kommer deres kunnskaper til kort. Søk informasjon hos adopsjonsforeningene, andre adoptivforeldre, i litteratur dere finner på biblioteket og via internett. Og del dette bevisst med familien, dvs. de som er interessert i å høre. Glem de andre. Trøstehilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92932-litt-lei-meg-igjen/#findComment-515370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nedtelling Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg skrev et innlegg tidligere om en tante av meg og hva hun har sagt ifht adopsjon.. I tenårene sa min tante til meg - "Du burde ikke føde barn, men burde heller adoptere fordi du har leddgikt.!" Jeg tok ikke dette så veldig innpå meg, men må innrømmet at det har hele tiden ligget i bakhodet. Da vi hadde holdt på med adopsjonsprosessen i nesten 3/4 år så sier hun at det ville bli veldig vanskelig for oss å adoptere fra Colombia fordi de ikke godtar meg som søker!!! Hun hadde dette fra en i departementet sa hun!! Hun spurte om vi ikke skulle heller la være! Jeg spurte om hun hadde lagt ut våres adopsjon til denne representanten, og da sa hun at hun hadde ikke nevnt oss spesielt, men selve situasjonen! Jeg ble både skuffet og sint fordi gamla på 76 år burde passe sine egne saker (har med å blande seg i det meste og skape krangler) og la oss ordne med det. Og hun hadde jo sagt til meg tidligere at jeg burde ikke få egnefødte barn, men burde satse på adopsjon. Nå går det i senskader og problemer som vi kommer til å få etterhvert... Så nå nevner jeg ikke noe om adopsjonen ifht til henne.. På en måte er det for å advare meg, på en annen side for å lage intriger... Vi får bare prøve å heve oss over dette ny i prosessen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92932-litt-lei-meg-igjen/#findComment-515523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugmee Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Ja det er ikke så greit med alle de som bestandig mener så mye. Da vi begynte å nevne at vi skulle adoptere for venner og familie fikk vi mange rare reaksjoner. Fra det at hva er vitsen når det er mange i norge som behøver hjelp til hvor farlig det er med alle disse sykdommene hos utlendinger. De mest skremmende kommentarene har vi fått fra en slektning som selv har en datter adoptert fra Bangladesh. Det er ikke alltid så lett å fortelle at ting har forandret seg. Eller forklare ivrige besteforeldre at ting tar lang tid og at dette faktisk koster penger (derfor ingen dyr sommerferie i år). Så nå som vi venter på svar fra BUFA er det hemmelig hvor langt vi faktisk er kommet. Den "ofisielle" versjonen er at vi fremdeles sparer penger. Oftest er reaksjonene bare ment som omsorg og bekymring av den gode arten, men det kommer så feil ut. Også er vi vel ekstra sårbare i denne lange prosessen. Der er lov å bli lei seg og oppgitt og kjefte over teite kommentarer - det har hvertfall jeg gjort her hjemme :-) Lykke til videre - det blir kanskje lettere å takle etterhvert... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92932-litt-lei-meg-igjen/#findComment-515747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
olga Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hei Din tante kan ikke ha truffet mange barn fra Colombia!!! Etter hva jeg erfarer er de fleste barna som kommer fra COlombia nøye oppfulgt, og man vet på forhånd om evt. helseskader. At det skulle være høyere andel med div. helseproblemer derfra enn fra andre land, er jeg sterkt i tvil om. Tror dette bygger på uvitenhet, og at hun absolutt må mene noe om saken. Glem hennes uttalelser, og kos deg med den spennende prosessen du har foran deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92932-litt-lei-meg-igjen/#findComment-516387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peetmor Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hei Jeg vil bare si at for veldig mange som ikke er midt i prosessen (som oss) så vil det være naturlig at slik uttalelser kommer og etterhvert som prosessen går vil også de aller nærmeste begynne å fokusere på andre ting. Vil bare ønske deg lykke til både i prosessen og med dine nærmeste. Hilsen ei som er "colombia" mamma 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92932-litt-lei-meg-igjen/#findComment-517697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.