Gå til innhold

FU: Hva slags sofa har dere, og er DENNE fin?

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg har tenkt å bruke årets feriepenger på en del ting i hjemmet. Ny baderomsinnredning, male gangen, male badet, sette opp trepanel i stuen og male det i en nøytral, lys beige farge. Nytt gulv i stuen; Pergo Laminat Eik.

Siden mannen min jobber i bransjen, får han alle tingene vi trenger til rabattert pris.

Det er kun èn ting vi ikke kan enes om, og det er valg av sofa. Det er her stridens kjerne står: Kjerringa (jeg) ønsker i utgangspunktet stoff-sofa i en nøytral farge uten mønster. Gjerne beige eller lys brun. Gubben (han) vil ha skinn. Og ikke hvilket som helst; det skal være SVART!!

Jeg liker ikke svarte skinnsofaer! Jeg vokste opp med det hjemme hos mor og far, og det er noen klamme, ekle greier å sitte i. Særlig om sommeren, da klistrer du deg fast i skinnet om du setter deg med shorts på. Glatt om vinteren når det er kaldere. Du sklir jo av sofaen, når du har lagt deg i en komfortabel stilling.

OM jeg nå skulle gå med på skinnsalong (3+2, IKKE noe bue- eller vinkelsalong!) så vil jeg ha antikk-brun! Svart blir for hardt.

Jeg har sett denne som jeg synes er ok, men blir ikke helt enig med meg selv...

http://www.skeidarweb.no/sk_visprodukt.asp?I=0302202/03-0&B=0&Type=0

Hva slags sofa har DU i ditt hjem? Eller enda bedre, hva slags sofa ville du valgt om du fikk velge en ny i dag?

(Tips mottas nemlig gjene i form av linker til nettbilder)

Takk skal dere ha!

PS! Mannen min mener at brunt skinn er "gammeldags". Jeg mener han tar feil. Hvem har rett??? :-)

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• molli

9

• Dorthe

7

• birdie

4

• conan

3

Mest aktive i denne tråden

Vi har en hjørnesofa i rødbrunt skinn. Husker ikke merket eller noenting. Den på bildet du hadde virker ok,men jeg ville ikke hatt dne sorten. Litt vanskelig å se fra et lite bilde. Den virker litt hard og jeg liker ikke helt formen. Men det er jo du som skal ha den så hva vi sier betyr vel fint lite. :-)

Annonse

Svart skinnsofa? Herregud, molli, det gjør vondt i hjertet mitt å høre på!

Men skinnsofa ER veldig praktisk når man har unger da, bare å tørke av.

Skulle jeg kjøpt ny sofa nå, hadde jeg helt garantert gått for en stoffsak, ja, men skal dere ha skinn - IKKE svart.

Stram opp gubben din!:-)

Svart skinn er noe av det siste jeg kunne tenkt meg å ha i salong! Synes det er ultraharry, nesten like ille som de forrige huseierne her, de hadde gammelrosa skinnsalong! *Grøsser*

Var fin den du hadde bilde av synes jeg. Vi har en stoffsalong i grønt, dessverre er den litt i største laget til vår lille stue, men som skapt til å la seg synke ned i med en god bok. :o) Blir uansett ikke noen ny salong før ungene er en god del større, de får slite ut den vi har nå! :o)

jeg har en svart skinnsofa.Er veldig fornøyd med den.kunne aldri tenke meg stoffsofa igjen.var jo så moderne med rød stoffsofa og gule vegger for noen år siden.Sofaen kostet nesten 20tusen.Etter to år så den skikkelig fæl ut!

Skinn er jo så hygenisk

Hvorfor skal dere ha 3+2? Eller bue?

Trodde det var helt ut. Skulle jeg hatt ny sofa nå, hadde jeg kjøpt en treseter og to stoler eller to tresetere

Der sa du det! Det er jo HELST det jeg ville hatt! Jeg vil gjerne ha en treseter og to stoler, jeg. Men FÅR man tak i det da???? Kan man bestille det, mener du? Jeg trodde møbelvarehusene kun solgte sofaene i slike "ferdige pakker" med 3+2? Siden jeg aldri har sett det skrevet noe sted, hverken i møbelmagasiner eller noe, så trodde jeg ikke man kunne få det sånn oppdelt?

Kan man virkelig plukke ut enkeltdeler og velge det istedet altså???

http://www.bohus.no/default.asp?menu=0&page=13151&article=0&product=103

Jeg har denne, 3 + 2 seter. Den var den eneste jeg falt for med det samme da jeg trasket rundt på Bohus i mange timer, og angrer i grunnen ikke på kjøpet. Den er NYDELIG å sitte i, men ikke så veldig gjennomtenkt med tanke på unger. Det er lekeforbud i den ;) Skal ikke mye til før den blir oppstripet, så av den grunn skulle jeg heller hatt en stoffsalong i noen år til.

Annonse

Der sa du det! Det er jo HELST det jeg ville hatt! Jeg vil gjerne ha en treseter og to stoler, jeg. Men FÅR man tak i det da???? Kan man bestille det, mener du? Jeg trodde møbelvarehusene kun solgte sofaene i slike "ferdige pakker" med 3+2? Siden jeg aldri har sett det skrevet noe sted, hverken i møbelmagasiner eller noe, så trodde jeg ikke man kunne få det sånn oppdelt?

.

Jada, det er ikke noe problem i det hele tatt. Det er bare å snakke med en selger, så ordnes det uten problemer. De sender det bare som ei ekstra bestilling til fabrikken, og regner ut prisen deretter.

:o)

(Har "vokst opp" på Bohus, så akkurat det der har jeg vært borti før ;)

Gjest ikke undertegnet

Om jeg skulle kjøpt skinnsofa så ville jeg ha kjøpt noe veldig likt den du viste meg.

Sort blir nitrist mens brunt virker litt varmere.

Syns sofaer som denne her er stilig jeg.. Lys og fin :))

http://www.skeidarweb.no/sk_visprodukt.asp?I=0302700&T=&K=11&S=1&PS=5&Type=0&Search=

Gjest wwwroomno

Nei, den er ikke fin. Ikke gi deg på dette, kjøp en pen sofa i stoff, slik du ønsker deg. Kjøp trekk som kan taes av og renses, det kan vår og det har gått fint med to barn og besøk av mange barn.

Vår er fra Room (www.room.no) men de har også mye fint på Hilmers Hus, og rimeligere ting f.eks på www.bolia.no

Syns sofaer som denne her er stilig jeg.. Lys og fin :))

http://www.skeidarweb.no/sk_visprodukt.asp?I=0302700&T=&K=11&S=1&PS=5&Type=0&Search=

Åh, den likte jeg også! Faktisk så viste jeg akkurat det bildet til mannen min tidligere her i kveld, men ble møtt med furtetryne. Han likte ikke den.*sukk* Og jeg kan vel være enig, med tanke på søl (som det uvergelig vil bli før eller siden med barn i huset)..!

Nei, den er ikke fin. Ikke gi deg på dette, kjøp en pen sofa i stoff, slik du ønsker deg. Kjøp trekk som kan taes av og renses, det kan vår og det har gått fint med to barn og besøk av mange barn.

Vår er fra Room (www.room.no) men de har også mye fint på Hilmers Hus, og rimeligere ting f.eks på www.bolia.no

Jeg tror nok ikke lommeboka mi deler smaken hos Room, dessverre:-) Falt veldig for et par av tingene der, blant annet Mark lenestol (som vist på bildet) og Howard tre-seter sofa.

Men å hoste opp 36.540,- kr for kun en treseter...? Pluss over 30.000 for et par av stolene...? Det blir oppunder 70.000 kroner bare for stue-sittemøblene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...