Gå til innhold

Rett til ny sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest Jonajenta

Jeg har en lengre periode med delvise sykemeldinger bak meg, gikk så lenge at jeg gikk over på rehabilitering og så på attføring. Nå er jeg altså inne i et attføringsopplegg som avsluttes til våren. Da jeg bare har permisjon fra min gamle jobb, lurer jeg på hvor lenge jeg må være i arbeid før jeg på nytt har rett til sykemelding. Gikk over i attføring i september 02. Har hatt to korte sykemeldinger i løpet av attføringsperioden.

Regnes retten til sykepenger ( 26 uker) fra den dagen jeg gikk over i attføring, eller fra siste sykemeldingsdag med korte sykemeldinger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93028-rett-til-ny-sykemelding/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei på deg jonajenta!

Jeg ble fortalt på trygdekontoret mitt at jeg måtte være i jobb i 6 måneder for å ha opptjent rett til sykepenger igjen. Ble jeg sykemeldt før dette gikk jeg tilbake til rehabeliteringspenger. De seks månedene ble regnet fra jeg ble friskemeldt, altså fra den dagen jeg begynte på arbeid etter rehabeliteringsperioden.

Dette ble kanskje litt rotete, men jeg håper jeg har gjort meg forstått.....

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...