Gå til innhold

Første helsesjekk i Norge/Oslo-området

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Indiamum!

Sist gang var vi på Rikshospitalet, men nå har de forandret ordningen, og du må ta kontakt med fastlegen din.

Ellers så er det greit å ta kontakt med helsestasjonen også. De vil gjerne ha beskjed om at det kommer et nytt barn til deres helsestasjon.

Lykke til og god tur til India :-)

Hilsen

Hei Indiamum!

Sist gang var vi på Rikshospitalet, men nå har de forandret ordningen, og du må ta kontakt med fastlegen din.

Ellers så er det greit å ta kontakt med helsestasjonen også. De vil gjerne ha beskjed om at det kommer et nytt barn til deres helsestasjon.

Lykke til og god tur til India :-)

Hilsen

Takk!

Kontaktet helsestasjonen og de visste ingenting om noe, og ba meg ringe når vi kom hjem. Men så har jeg aldri vært spesilellt imponert over den helsestasjonen.

Krysser fingrene for at dere snart får beskjed!!

Takk!

Kontaktet helsestasjonen og de visste ingenting om noe, og ba meg ringe når vi kom hjem. Men så har jeg aldri vært spesilellt imponert over den helsestasjonen.

Krysser fingrene for at dere snart får beskjed!!

Hei igjen!

Hm, det var rart, jeg var i kontakt med helsestasjonen, og de sa at jeg måtte ta kontakt med dem også når vi fikk tildeling. Så vi kunne komme til de når vi kom hjem.

JA, vi håper jo at vi får høre noe ASAP, men det drøyer og drøyer...

Håper de kommer igang igjen i Colombia snart.

Igjen god tur.

Hilsen

Vi hadde første legesjekk hos fastlegen, en av de dagene 'vår' fastlege hadde tjeneste ved helsestasjonen. Det var en vanlig undersøkelse, - uten henvisning til feks røntgen av lunger.

Ellers måtte vi ta kontakt med 'vaksinasjonskontoret', samme sted vi fikk våre vaksinasjoner. I vår kommune (Ski) skal alle nyinnflyttere fra utlandet innom 'vaksinasjonskontoret'. Det fikk vi beskjed om ihvertfall.

Blodprøvene som ble tatt av vår datter rett etter ankomst, ble tatt på sykehusets lab.

Vi måtte 'ordne med' absolutt alle henvendelsene selv, med det mener jeg at vi feks. ikke fikk innkallling til kontroll ved helsestasjonen.

Undrer meg over ulik praksis i de forskjellige kommuner.

I Asker har kommunen avtale med Rikshospitalet. Men vi måtte selv bestille time.

Vi fikk generell undersøkelse og røntgen av lungene.

Vi tok også kontakt med helsestasjonen. De hadde lite kunnskap, og trodde bla. at vår kinaprinsesse skulle ta BCG vaksine fordi hun var født i Kina. Men det er ikke riktig.

Gratulerer med den lille!!!

Annonse

I Asker har kommunen avtale med Rikshospitalet. Men vi måtte selv bestille time.

Vi fikk generell undersøkelse og røntgen av lungene.

Vi tok også kontakt med helsestasjonen. De hadde lite kunnskap, og trodde bla. at vår kinaprinsesse skulle ta BCG vaksine fordi hun var født i Kina. Men det er ikke riktig.

Gratulerer med den lille!!!

Det med vaksiner er litt forskjellig, vår lille tulle hadde tatt BCG i Kina. Her til lands drøyer det jo normalt noen år innen BCG settes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...